share:

امتیاز محصول:

مه پاش گاوداری

پایه قیمت :

7.500.000 تومان

تخفیف ویژه روی خرید نهایی

برای استعلام قیمت و موجودی با شماره 09194690649 تماس بگیرید.

نحوه ارسال با توجه به جنس و تعداد کالا، با کمترین هزینه و سریع ترین روش (ضمن حفظ سلامت محصول) با مشتری هماهنگ می شود.

مه پاش گاوداری و اطلاعات جامع قبل از راه اندازی

گاوداری ها به علت متراژ بالا و ارتفاع سقف آنها در فصل تابستان بسیار گرم می شوند. گرما استرس زیادی برای دام ها به وجود می آورد که باعث کاهش وزن و تلف شدن آنها می گردد. اکثریت دامداری ها یا گاوداری ها از مه پاش صنعتی جهت خنک کردن و افزایش رطوبت محیط استفاده می کنند. یکی از بهترین گزینه های که می توان به شما معرفی کرد استفاده از سیستم های مه پاش نازلی است. مه پاش های نازلی به علت کانال کشی ، کلیه محیط را به راحتی پوشش داده و باعث خنک شدن کامل دامداری ها می شوند و محبوبیت بسیار زیادی دارند.

مه پاش گاوداری چه مزیت هایی دارد؟

مه پاش گاوداری جهت افزایش باروری و تولیدات دام یک نیاز اساسی برای دامداران است تا با کاهش دمای گاوداری که مورد علاقه گاوها می باشد، استرس دام را از بین ببرد. مه پاش ها انواع مختلفی را به خود اختصاص داده اند که هر یک از آن ها کاربردهای مختلف خود را دارند. همچنین آن ها برای آنکه بتوانند از خود عملکرد قابل قبولی را نشان دهند، نیازمند برخی از تجهیزات می باشند. همانطور که در ابتدای این محتوا نیز به آن اشاره شد، یکی از این مدل های مه پاش، مه پاش گاوداری می باشد که تجهیزات مختلفی را همراه با خود دارد.

این دستگاه همانطور که از نامش پیداست، تولید مه می کند یا به اصطلاح یک نوع مه ساز است. اما این مه کمی با آن تصور همیشگی ما از مه، متفاوت است. مه پاش گاوداری با استفاده از یک پمپ فشار و چند لوله منفذ دار که دارای منافذ ریز متصل به نازل است، آب را با فشار از درون لوله ها به نازل ها انتقال می دهد و این آب با فشار زیاد به هوا پرتاب می شود؛ به نحوی که قطرات آب رها شده توسط مه پاش در هوا، فضایی مه آلود را ایجاد می نمایند.

مه پاش گاوداری چه مزیت هایی دارد؟

استفاده از دستگاه مه پاش گاوداری باعث کاهش استرس گاو به دلیل وجود گرما و افزایش شیردهی خواهد شد. حتی استرس زیاد گاوها باعث خواهد شد که در برخی موارد، گوساله ها نیز از دست روند که با به کارگیری این دستگاه، مشکل بیان شده تا حد زیادی مرتفع خواهد شد. به دلیل این که گاوها حیوانات حساسی هستند و عوامل محیط پیرامونی آنها بر رشدشان اثر می گذارد، لذا هوای مطبوع باعث رشد آنها خواهد بود.

همچنین تولید قطرات آب در هوا نه تنها باعث خنک سازی محیط می شود، بلکه باعث افزایش اکسیژن اطراف نیز می شود. همچنین با استفاده از این سیستم، محیط گاوداری ضدعفونی می شود. منبع تغذیه آب با اضافه نمودن مواد ضدعفونی کننده و پخش آن در هوا، به این مهم کمک می نماید.

با توجه به این که بیماری های دام به خصوص در گاوها، با تلفات بالا و گروهی آنها همراه است؛ لذا توجه به ضدعفونی نمودن محیط اطراف اهمیت بیشتری می یابد. حتی وجود رطوبت در فضا، غذای دام را نیز مرطوب می نماید که می تواند برای دام خوشایند باشد. موارد اشاره شده در مجموع نشان از اهمیت بالای به کارگیری مه پاش خانگی در محیط گاوداری  است.

کاربرد دستگاه مه پاش گاوداری

پس این نوع دستگاه رطوبت ساز همان مدل نازل های خطی  است که با مرطوب سازی و خنک سازی هوا همراه است. دستگاه های متعددی مشابه آن وجود دارد که در اندازه های مختلف، بنا به کاربرد آن، تولید شده و در مکانهای مختلف مانند مسیر عبور عابرین از یک غرفه در گرمای تابستان، رستوران ها، جکوزی استخر، فضاهای عمومی گرم و حتی در دوران جدید، ضدعفونی لباس و بدن افراد در معابر شلوغ و مشابه آنها استفاده می شود.

در بالا به استفاده از این دستگاه در رستوران اشاره شد و لازم به ذکر است که در رستوران ها و کافی شاپ های بزرگ معمولا از مه پاش رستوران استفاده میگردد، اما لزوم استفاده از این دستگاه، جهت کاهش استرس دام و گاوها است.

کاربرد و اجزای دستگاه مه ساز گاوداری

اجزای سیستم مه پاش گاوداری

همانطور که توضیح داده شد، سیستم مه پاش دارای اجزا متعددی است. این بخش ها عبارتند از: پمپ فشار و الکتروپمپ، مخزن آب (جهت ورود آب به همراه مواد ضدعفونی کننده برای پخش در هوا)، فیلتر چندتایی جهت حذف ناخالصی موجود در آب، لوله و شلنگ، نازل و پایه مه پاش، تجهیزات کنترلی و قطع و وصل. با اتصال دقیق تجهیزات، آبیاری مه پاش آغاز می شود که علاوه بر خنک سازی محیط، به ضدعفونی کردن محیط نیز کمک شایان می نماید.

عملکرد این دستگاه به مانند خروج آب با فشار از درون لوله ها خواهد بود وفواره وار در هوا پخش می گردد. اگر این بخش دستگاه با مشکل مواجه شود، کل سیستم ایجاد رطوبت با مشکل مواجه خواهد شد. در این زمان برای حفظ رطوبت محیط گاوداری می بایست از خدمات تعمیرات مه پاش به سرعت استفاده کرد و یا دستگاه دیگری را جایگزین کرد. شرکت مه پاش صنعت در این حوزه فعالیت بسیار حرفه ای انجام میدهد.

سیستم دستگاه مه پاش گاوداری
قیمت مه پاش گاوداری

لزوم توجه به کیفیت دستگاه مه ساز گاوداری بسیار مهم است و دلیل آن است که کیفیت پایین این دستگاه باعث خراب شدن و نیاز به تعمیرات دارد که علاوه بر افزایش هزینه ها، امکان دارد به دام نیز صدمات جبران ناپذیر وارد آورد.

هر چند که افزایش کیفیت با افزایش قیمت همراه است، اما سود این افزایش قیمت، تضمین تولید با کیفیت محصولات دامی است. با توجه به کاربرد مه پاش، متراژ نصب، نوع مه پاش و کیفیت و برند آن و مسائلی از این قبیل، قیمت مه پاش نیز متفاوت خواهد بود.

همچنین باید توجه داشت که انواع مختلفی از اتصالات مربوط به سیستم مه پاش وجود دارد که نوع اتصال نیز بر قیمت آن مؤثر است. اما قیمت مه پاش های نیمه صنعتی تا حداکثر ۱۰ میلیون تومان و مه پاش های صنعتی از ۱۰ میلیون تومان به بالا می باشد. با توجه به موارد فوق می توان به خرید مه پاش مبادرت ورزید (در گاوداری های بزرگ بیشتر از مه پاش صنعتی استفاده می شود).

 

فن مه پاش دامداری چیست؟

در دامداری ها، علاوه بر سیستم های نازل خطی که مورد استفاده قرار می گیرند، فن ها و پنکه های مه پاش نیز استفاده می شوند. مزیت فن مه پاش دامداری در قابل حمل بودن و نصب آسان آن است و هر پنکه مه پاش می تواند حدود 300 تا 400 متر مربع فضا را مورد پوشش خود قرار دهد. انتخاب سیستم مناسب برای مه پاش دامداری، به خود شما و شرایط و فضای موجود در دامداری شما بستگی دارد.

نکته بسیار مهم در استفاده از انواع مه پاش دامداری، این است که بهتر است مه و ذرات ریز آب، به طور مستقیم روی دام ها پاشیده نشود. پاشیدن قطرات آب روی حیوانات باعث می شود که این قطرات به عنوان یکی پتوی حرارتی عمل کرده و مانع خنک شدن بدن حیوان گردد. از این رو، محیط هایی که در آن ها از فن مه پاش دامداری استفاده می شود، نیاز به تهویه بسیار مناسبی دارند. دقت کنید که اگر نازل های مه پاش دامداری یا پنکه مه پاش به درستی کار کنند، قطرات آب حتی قبل از رسیدن به زمین در هوا تبخیر می گردند و دمای محیط از این طریق است که کاهش می یابد.

محصولات مرتبط