وبلاگ

مه پاش گلخانه پلاستیکی

مه پاش گلخانه پلاستیکی

مه پاش گلخانه پلاستیکی ، نام رایج یکی از انواع نازل های پلاستیکی مه پاش است که بسیاری از صاحبان گلخانه ها و باغدار ها، امروزه از آن استفاده می کنند. این نوع نازل مه پاش به دلیل قیمت و کاربردش، امروزه توسط بسیاری از خریداران مه پاش مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب قصد داریم در رابطه با مزایا و نکات مهم مه پاش گلخانه پلاستیکی صحبت کنیم.

مه پاش گلخانه پلاستیکی چیست؟

مه پاش گلخانه پلاستیکی یک نوع نازل پلاستیکی مه پاش است که از موارد پلیمری ساخته شده و با فشار معمولی آب شهری کار می کند. این نوع مه پاش قابلیت تولید مه و قطرات ریز آب را دارد، اما قطرات تولید شده توسط آن چندان ریز نیستند. به طوری که گاهی از این نوع نازل مه پاش برای آبیاری نیز استفاده می کنند.

مه پاش گلخانه پلاستیکی چیست؟

مشخصات مه پاش گلخانه پلاستیکی

مه پاش پلاستیکی تحمل فشار بالایی ندارد و با فشاری معادل با 1 تا 4 بار و روزنه های 0.6 میلیمتری کار می کند. نازل های مه پاش گلخانه پلاستیکی در شرایط عادی دارای دبی آب 2 تا 3 لیتر در ساعت می باشند و باید حواستان باشد که در هر خط، بیش از 16 نازل را قرار ندهید.

مشخصات مه پاش گلخانه پلاستیکی

مه پاش های پلاستیکی به نسبت مه پاش های برنجی یا استیل قطرات درشت تری را تولید می کنند؛ زیرا به دلیل جنس شان، توان تحمل فشار آب بالا را ندارند.

انواع مه پاش گلخانه پلاستیکی

نازل های مه پاش پلاستیکی دارای 3 نوع مختلف هستند:

  • مه پاش پلاستیکی تک نازله
  • مه پاش پلاستیکی دو نازله
  • مه پاش پلاستیکی 4 نازله
انواع مه پاش گلخانه پلاستیکی

مزایای مه پاش گلخانه پلاستیکی

نازل های مه پاش پلاستیکی دارای مزایای مختلفی می باشند؛ از جمله:

  • قیمت مناسب: نازل های مه پاش پلاستیکی به دلیل جنس شان، هزینه تولید پایین تری دارند و در نتیجه قیمت پایین تری (حدود یک سوم نازل های استیل) دارند. از این رو برای گلخانه های بزرگ و با ابعاد 15 تا 20 هزار متر، استفاده بیشتری دارند و خریداری آن ها به صرفه تر است.
  • کارکرد آسان: نازل های پلاستیکی به آسانی و تنها با اتصال به آب شهری کار می کنند.
  • مقاومت در برابر خورندگی و مواد شیمیایی
  • ضد چکه
  • ایجاد رطوبت در هوا و کاهش دمای هوا
مزایای مه پاش گلخانه پلاستیکی

معایب مه پاش گلخانه پلاستیکی

نازل های پلاستیکی معایب مهمی نیز دارند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

  • کیفیت پایین: پلاستیکی بودن نازل، با وجود کاهش قیمت آن، منجر به کیفیت پایین این محصول نیز می شود.
  • عمر کم: نازل های پلاستیکی مه پاش یک بار مصرف هستند و اولین باری که به تعمیر احتیاج پیدا میکنند، دیگر نمی توان از آن ها استفاده کرد. از این رو نمی توانید به مدت طولانی از آن ها بهره ببرید و در طولانی مدت، هزینه هایتان افزایش پیدا می کند.
  • رسوب گیری: سوراخ های نازل پلاستیکی پس از مدتی، با استفاده از رسوبات پر می شود و کارکردشان را از دست می دهند. از طرفی، بسیاری سعی می کنند سوراخ های نازل را با کمک سوزن باز کرده و مجددا از آن استفاده کنند؛ اما این کار منجر به بزرگ شدن سوراخ ها و از بین رفتن عملکرد مه پاش پلاستیکی می شود. به طوری که عملا تولید مه در نازل از بین می رود.
معایب مه پاش گلخانه پلاستیکی
  • اتصالات ضعیف: به دلیل محکم نبودن اتصالات، این نازل ها را نمی توان با آب فشار بالا استفاده کرد. تمام قطعات این نوع نازل، از جنس پلاستیک هستند.
  • اجبار به استفاده از پمپ های ساختمانی: در این نوع مه پاش ها نمی توان از پمپ های صنعتی استفاده کرد و در مقابل، باید از پمپ های کم فشار یا ساختمانی استفاده کرد. این نوع پمپ ها دبی بالا و فشار پایینی دارند و چندان برای تولید قطرات ریز آب مناسب نیستند. تحمل فشار پمپ های ساختمانی بین 1.5 تا 4 بار است و حتی بهترین پمپ های موجود در بازار نیز توان تحمل فشار بالاتر از 6 بار را ندارند.
  • تولید قطرات درشت آب: این نوع نازل ها به دلایلی که ذکر شد، توان تولید قطرات ریز آب را ندارند و از این رو، مناسب استفاده در سالن های قارچ نیستند (به دلیل ایجاد لکه های قهوه ای روی قارچ ها در اثر درشت بودن قطرات).

سخن پایانی

در این مطلب در رابطه با مه پاش گلخانه پلاستیکی و مزایا و معایب آن صحبت کردیم. نازل های پلاستیکی در گلخانه ها، باغ ها، مرغداری، دستگاه های ضدعفونی کننده و… کاربرد دارند و به دلیل قیمت پایین و استفاده آسان، مورد اقبال بسیاری از خریداران مه پاش قرار می گیرند. اگر قصد خرید مه پاش گلخانه پلاستیکی را دارید، کافی است با ما در مه پاش صنعت تماس بگیرید تا شما را درباره انواع این نوع نازل ها راهنمایی کرده و خرید رضایت بخشی را برایتان رقم بزنید. اگر در رابطه با مطالب مطرح شده سوالی دارید، کافی است با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *