وبلاگ

پنکه مه پاش چیست و چه کاربردی دارد؟

پنکه مه پاش

در میان لوازم سرمایشی مختلفی که می توان در فصل گرما از آن استفاده کرد، پنکه مه پاش یکی از جذاب ترین آنهاست. این وسیله سرمایشی به گونه ای طراحی شده که بتواند از گرمازدگی جلوگیری کند. اگر شما هم به طور کامل نمی دانید که پنکه مه پاش چیست و چه کاربردهایی دارد، حتما تا پایان این مقاله همراه ما باشید. ما در این مطلب به طور کامل این وسیله را به شما معرفی خواهیم کرد و همچنین توضیح خواهیم داد که باید بهترین پنکه مه پاش را از چه مکانی خریداری نمایید تا مطمئن شوید کیفیت بالایی دارد.

قبل از این که پنکه مه پاش را به شما معرفی کنیم، خوب است بدانید که در حال حاضر روش های جدیدی برای صرفه جویی در مصرف برق و سایر انرژی ها طراحی شده اند. تولید کنندگان به دنبال روشی هستند تا بتوانند از میزان مصرف انرژی در فصل تابستان به منظور خنک کردن محیط بکاهند. یکی از بهترین راهکارها برای رسیدن به این هدف، استفاده از پنکه مه پاش است. اگر شما هم می خواهید بدانید که پنکه مه پاش چیست و چه کاربردی دارد، حتما تا پایان این مقاله را مطالعه فرمایید. برای خرید پنکه مه پاش میتوانید بر روی آن کلیک کنید.

پنکه مه پاش چیست؟

پنکه مه پاش که خیلی از افراد آن را با نام پکی رطوبت ساز نیز می شناسند، به دستگاهی گفته می شود که به تازگی در بازار ایران عرضه شده و در آن از جدیدترین تکنولوژی ها برای خنک کردن هوا استفاده می شود. همان طور که گفتیم، مهمترین هدف این دستگاه این است که همزمان با خنک کردن هوا، از اتلاف انرژی جلوگیری کند.

پنکه-مه-پاش-چیست

پنکه مه پاش مانند یک دستگاه تهویه عمل می کند که فوق العاده مقرون به صرفه بوده و باعث کاهش هزینه های برق شما می شود. همان طور که از نام آن می توان حدس زد، پنکه مه پاش می تواند همزمان با کار کردن، رطوبت و مه هم به وجود بیاورد که بعد از برخورد به افراد و اشیا، خیلی راحت جذب و بخار می شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد مه پاشی گیاهان میتوانید بر روی آن کلیک کنید.

ممکن است برخی از افراد فکر کنند که مه ایجاد شده توسط این پنکه خیلی زیاد است و شاید آنها را حتی خیس کند. این در حالی است که باید به این افراد بگوییم به هیچ عنوان این گونه نبوده و این مه فوق العاده لطیف است و به هیچ عنوان احساس خیس شدن نخواهید داشت. قطرات مه تولید شده توسط پنکه مه پاش آنقدر ریز است که فقط باعث ایجاد احساس خنکی می شود و به هیچ عنوان شخص و یا اشیا را خیس نمی کند.

کاربردهای پنکه مه پاش

بعد از این که متوجه شدید که پنکه مه پاش چیست و چگونه کار می کند، نوبت به آن می رسد که کاربردهای آن را نیز بشناسید. این دستگاه کاربردهای فراوانی دارد و بیشتر در فصل تابستان و هوای گرم از آن استفاده می شود. مهمترین کاربرد این پنکه، در محیط های روباز مانند کافه رستوران هاست.

کاربردهای-پنکه-مه-پاش

ین دستگاه ویژگی های منحصر به فردی دارد و مهم ترین آن هم این است که خیلی راحت می توان آن را نصب کرد و نحوه استفاده از آن هم فوق العاده راحت به نظر می رسد. از این رو، همین مسئله موجب شده که کاربردهای خیلی بیشتری داشته باشد. به عنوان مثال، خیلی از افراد ترجیح می دهند که از پنکه مه پاش برای منزل استفاده کنند تا دیگر نیازی نباشد که هزینه زیادی برای قبض های برق خود بپردازند.

از دیگر کاربردهای این دستگاه می توان به مواردی مانند سالن های ورزشی، کافی شاپ ها و رستوران ها، ایستگاه های قطار، تاکسی و اتوبوس، زمین های بازی، هتل ها، سالن های انتظار، گلخانه و سایر موارد این چنینی اشاره کرد. کاربرد بسیار گسترده پنکه مه پاش موجب شده که تولید کنندگان زیادی این محصول را به وجود بیاورند و انواع مختلفی داشته باشد.

انواع پنکه مه پاش

همان طور که پیش از این نیز گفتیم، پنکه مه پاش انواع مختلفی دارد و تولید کنندگان می توانند آن را با شکل ها و ویژگی های متفاوتی طراحی کنند. در این قسمت، برخی از انواع پنکه مه پاش را به صورت مختصر به شما معرفی می کنیم که با استفاده از آنها می توانید محیط اطراف را به طور کامل خنک و دلپذیر کنید.

برای فهمیدن طرز کار مه پاش میتوانید بر روی آن کلیک کنید.

1- پنکه مه پاش رومیزی

یکی از بهترین و ساده ترین انواع پنکه مهاش که می توانید در یک فضای خیلی کوچک از آن استفاده کنید، نمونه رومیزی آن است. همان طور که از نام آن هم می توان متوجه شد، این پنکه مه پاش برای روی میز طراحی شده است و به همین دلیل هم اندازه کوچک تری نسبت به نمونه های دیگر دارد. با این حال، با همین اندازه کوچک می تواند خیلی راحت فضای اطراف را خنک کند و مطمئن باشید که در هوای گرم تابستان، گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

2- پنکه مه پاش ایستاده

پنکه-مه-پاش-ایستاده

پنکه مه پاش ایستاده دارای پایه های بلندی است که می توانید آن را خیلی راحت در محیط های مختلف قرار دهید. این پنکه برای خنک کردن محیط های مختلفی مانند خانه یا کافه و رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرد. مهمترین ویژگی این پنکه ها این هست که می توانید خیلی راحت ارتفاع آنها را تنظیم کنید و بر اساس شرایط و نیاز خود از آن استفاده نمایید.

3- پنکه مه پاش صنعتی

اگر نمی دانید که این نمونه پنکه مه پاش چیست و چگونه کار می کند، حتما به این بخش توجه کنید. پنکه مه پاش صنعتی همان طور که از نامش هم مشخص است، بیشتر برای مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که متراژ بزرگ تری دارند. به عبارت دیگر، نمی توان از پنکه مه پاش رومیزی یا ایستاده برای مکان های خیلی بزرگ استفاده کرد؛ زیرا آنها قدرت و توان خنک کنندگی بالایی ندارند.

این در حالی است که برای خنک کردن محیط های خیلی بزرگ تر، باید از پنکه مه پاش صنعتی استفاده کنید. این دستگاه ها که می توانند به صورت ایستاده یا دیواری باشند، می توانند در کمترین زمان ممکن به طور کامل محیط اطراف را خنک کنند. به همین دلیل هم بیشتر برای خنک کردن سالن های خیلی بزرگ از پنکه های مه پاش صنعتی استفاده می شود. به علاوه، این دستگاه ها برای خنک کردن کافه ها و رستوران ها نیز کاربرد دارند. نکته جالب توجه درباره پنکه مه پاش صنعتی این است که می تواند برای فضای باز نیز کاربرد داشته باشد.

پنکه-مه-پاش-صنعتی

4- پنکه مه پاش دیواری

همان طور که از نام آن هم می توان حدس زد، این پنکه مه پاش روی دیوار نصب می شود و در این شرایط می تواند به خنک کردن محیط اطراف خود کمک کند. پنکه مه پاش های دیواری می توانند هم به صورت خانگی و هم به صورت صنعتی وجود داشته باشند و بسته به تولید کننده، با یکدیگر متفاوت هستند.

5- پنکه مه پاش سقفی

در نهایت، آخرین نمونه پنکه ی مه پاش که می تواند کاربردهای خیلی متنوع تری نسبت به نمونه های قبلی داشته باشد، پتکه مه پاش سقفی است. این دستگاه در مقابل نمونه رومیزی، فضای فوق العاده کمتری اشغال می کند و به همین دلیل هم می توانید برای محیط های مهمی مانند کافه ها و رستوران ها از آن استفاده کنید.

پنکه مه پاش چگونه کار می کند؟

بعد از این که متوجه شدید که مهم ترین نمونه های پنکه مه پاش چیست و شامل چه انواعی می شوند، ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که این دستگاه چگونه موجب خنک کردن محیط اطراف می شود؟ برای پاسخ باید بگوییم که اصلی ترین چیزی که پنکه مه پاش برای شروع فعالیت خود به آن نیاز دارد، آب است. مخزنی در قسمت پایین این پنکه طراحی شده است که آب مورد نیاز خود را از آنجا تامین می کند. شما می توانید خیلی راحت این مخزن را جدا کرده و پر نمایید.پ

شاید برای شما جالب باشد که بدانید برخی از نمونه های پنکه مه پاش به گونه ای طراحی می شوند که بتوانید آن را به صورت مستقیم به شیر آب متصل کنید. با استفاده از این قابلیت، دیگر نیازی نیست که هر چند ساعت یک بار مخزن آن را جدا کرده و پر از آب کنید. همچنین برای خرید مه پاش باغچه میتوانید بر روی آن کلیک کنید.

برخی از نمونه های پنکه مه پاش موجود در بازار، پمپ فشار قوی یا متوسطی دارند که انرژی مورد نیاز را به وجود می آورند. به علاوه، شیارها و دهانه های نازکی در اطراف پرده های پنکه وجود دارند که شباهت خیلی زیادی به نازل دارند. این نازل ها رطوبت مورد نیاز را ایجاد می کنند. گفتیم که برای تهیه رطوبت و مه مورد نیاز هم از آب موجود در مخزن استفاده می شود که این آب به صورت مه یا رطوبت از این شیارها خارج می شود. ممکن است برخی از پنکه ها تعداد دهانه ها و شیارهای بیشتر و برخی دیگر تعداد شیارهای کمتری داشته باشند.

این نمونه از نحوه عملکرد پنکه مه پاش می تواند به گونه ای عمل کند که به بهترین شکل ممکن محیط اطراف را خنک نماید و در عین حال، مقدار انرژی خیلی کمی مصرف کند. توجه داشته باشید که بعد از به وجود آمدن رطوبت توسط این پنکه، این رطوبت خیلی راحت بخار شده و به هیچ عنوان مشکلی برای فضای اطراف به وجود نمی آورد.

برای آبیاری باغچه در مسافرت چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

مزایا و معایب پنکه مه پاش چیست؟

به احتمال خیلی زیاد تاکنون متوجه شده باشید که مهمترین مزایای استفاده از بلکه مه پاش چیست؟ برای این که بیشتر درباره این مسئله مطمئن شوید، ما در این قسمت برخی از مهمترین مزایا و معایب استفاده از این دستگاه را به شما معرفی می کنیم. پس سعی کنید حتما قبل از استفاده و خرید، بدانید که استفاده از پنکه مه پاش چه مزایا و معایبی دارد.

مزایای پنکه مه پاش

مزایای پنکه مه پاش آنقدر زیاد است که تقریبا همه افراد می توانند در محیط منزل و یا حتی محل کار خود از آن استفاده کنند. به علاوه، گفتیم که این دستگاه برای محیط های صنعتی و یا حتی تجاری هم کاملا مناسب است. برخی از مهم ترین مزایای استفاده از پنکه مه پاش عبارت اند از:

  • قابلیت خنک کردن محیط و فضای باز: در ابتدای این مقاله هم به اختصار گفتیم که با استفاده از پنکه مه پاش می توانید از محیط و فضای باز را هم به طور کامل خنک کنید. این در حالی است که با استفاده از لوازم سرمایشی معمولی این کار تقریبا غیر ممکن است.
  • قابلیت نصب راحت: شما با استفاده از کمترین دانش و اطلاعات هم می توانید خیلی راحت پنکه مه پاش را در هر مکانی که بخواهید نصب کنید. حتی اگر خودتان هم نخواهید این کار را انجام دهید، می توانید هزینه خیلی کمی برای نصب آن پرداخت کنید.
مزایای-پنکه-مه-پاش
  • قابلیت جابجایی ساده: پنکه مه پاش به خاطر داشتن وزن و حجم کم، قابلیت جابجایی دارد. پس اگر مجبور شدید به مکان جدیدی بروید و احتمال داشت که آن مکان هم گرم باشد، می توانید خیلی راحت این پنکه را همراه خود به مکان جدید ببرید. البته توجه داشته باشید که شاید نتوانید نمونه های سقفی و دیواری این دستگاه را جدا کنید و به هر جایی که خواستید، ببرید.
  • از بین بردن گرد و خاک: از آنجا که پنکه مه پاش به محیط اطراف خود رطوبت می دهد، موجب می شود که گرد و خاک های اضافی در محیط از بین بروند. به همین دلیل هم می توان از این دستگاه برای مکان هایی استفاده کرد که بادهای موسمی زیادی در آنجا می وزد.
  • کار کردن بدون صدا: از دیگر مزایای فوق العاده پنکه مه پاش که موجب شده طرفداران خیلی زیادی در صنایع مختلف داشته باشد، این است که بدون صدا بهترین عملکرد را دارد. قابلیت سایلنت بودن آن موجب شده که یک گزینه کاملا مناسب برای محیط های تجاری و مهم باشد.
  • ایجاد رطوبت مورد نیاز برای فضا: گفتیم که پنکه مه پاش به هیچ عنوان شما را خیس نمی کند و با ساطع کردن قطرات مه و رطوبت بسیار ریز، می تواند تمام رطوبتی که محیط نیاز دارد را به وجود بیاورد. این کار می تواند علاوه بر احساس خوب، به شادابی گیاه هم کمک بسیار زیادی کند.
  • هزینه مناسب: شما فقط باید هزینه بسیار کمی برای خرید پنکه مه پاش پرداخت کنید و مطمئن باشید که قبض های برق شما فوق العاده کاهش می یابد. زیرا گفتیم که این دستگاه انرژی خیلی کمتری نسبت به لوازم سرمایشی معمولی مصرف می کند.
  • مناسب برای کارهای کشاورزی: در نهایت، آخرین مزیت استفاده از پنکه مه پاش این است که برای مصارف کشاورزی کاملا مناسب به نظر می رسد. برای مثال، می توان از این دستگاه برای صنایعی مثل مرغداری، سالن های تولید قارچ، محل نگهداری پرندگان و حیوانات، صنایع مربوط به دامداری و کشاورزی و باشگاه سوارکاری استفاده کرد.
هزینه-پنکه-مه-پاش

معایب پنکه مه پاش

به نظر شما مهم ترین عیب پنکه مه پاش چیست؟ مهمترین عیب این پنکه این است که برای هر محیطی مناسب نیست و نمی توان از آن در مکان هایی استفاده کرد که هوا شرجی است. دلیل این موضوع هم این است که در آب و هوای شرجی، آب خیلی سخت بخار می شود و پنکه مه پاش با خارج کردن رطوبت و مه نمی تواند به خنک کردن هوا کمک کند. به جز این شرایط، می توان با اطمینان گفت که پنکه مه پاش هیچ گونه عیب جدی ندارد و فقط باید آن را بسته به شرایط و متراژ محیط مورد نظر خود خریداری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید مه پاش رستوران میتوانید بر روی آن کلیک کنید.

معایب-پنکه-مه-پاش

فرق انواع کولر با پنکه مه پاش چیست؟

در حال حاضر بیشتر افراد از کولرهای معمولی و آبی استفاده می کنند که این کولرها در مقابل پنکه مه پاش، انرژی بسیار زیادی مصرف می کنند. علاوه بر این که شما باید هزینه قابل توجهی برای نگهداری و سرویس منظم آنها بپردازید. حالا تفاوتی ندارد که شما بخواهید در منزل یا محیط کار خود از کولر گازی استفاده کنید یا کولر آبی.

در مقابل، پنکه مه پاش به هیچ عنوان به سرویس دائمی نیاز ندارد و به همین دلیل هم باعث کاهش هزینه های شما می شود. علاوه بر این، دستگاه ذکر شده با مصرف انرژی کمتر، به کاهش هزینه های شما کمک می کند. از دیگر تفاوت های کولرهای معمولی با پنکه مه پاش این است که گزینه دوم فضای خیلی کمتری اشغال کرده و برای مکان های مختلفی مناسب است.

این در حالی است که شما باید یک مکان نسبتا بزرگی برای کولر آبی یا گازی خود در نظر بگیرید. در نهایت، آخرین و مهم ترین تفاوت میان این دو دستگاه این است که پنکه های معمولی ضعیف تر از پنکه مه پاش کار می کنند.

سخن پایانی

در این مقاله به طور کامل متوجه شدید که پنکه مه پاش چیست و چه کاربردی دارد. اگر شما هم به دنبال یک وسیله سرمایشی مناسب برای محیط کار یا منزل خود هستید، بهتر است هرچه سریع تر برای خرید پنکه مه پاش اقدام کنید.

البته توجه داشته باشید که شما می توانید بر اساس شرایط خود، پنکه مه پاش برای منزل یا برای محیط کار خود را به صورت جداگانه خریداری کنید. برای خرید این دستگاه، می توانید از طریق فروشگاه با سابقه و با تجربه مه پاش اقدام کنید. ما در این فروشگاه با کیفیت ترین پنکه های مه پاش را در اختیار شما قرار می دهیم.