وبلاگ

مه پاش فضای باز

مه پاش فضای باز

خنک کردن فضاهای بسته کار چندان سختی نیست و وسایل زیادی نیز به این منظور در دسترس هستند. اما زمانی که صحبت از کاهش دمای محیط باز می‌شود نمی‌توان از تجهیزات سرمایشی رایج استفاده کرد زیرا کارایی لازم را مطمئناً نخواهند داشت. از پرکاربرد ترین تجهیزات کاهش دمای محیط مه پاش ها هستند که از روش تبخیر آب برای خنک کردن محیط اطراف استفاده‌ می‌کنند. انواع مختلفی از سیستم های مه پاش فضای باز بر اساس کاربرد و قدرت آن‌ها وجود دارد که در ادامه به شرح هر کدام از آن ها پرداخته می‌شود.

یکی از بیشترین کاربردهای مه پاش استفاده در فضای باز می‌باشد؛ از این رو اگر مزیت‌های مه پاش بر اساس نیازتان در فضای باز کاربردی می‌باشد در انتخاب مه پاش فضای باز تردید نکنید، در این مقاله سعی بر این داریم تا تمام مزیت ها و نکاتی که در که در رابطه با مه پاش فضای باز می‌باشد که را برای شما عزیزان شرح دهیم؛ اما در صورت هرگونه سوال و یا ابهام و در صورت تمایل به خرید مه پاش به کارشناسان مه پاش در ارتباط باشید تا به صورت کاملا رایگان شما عزیزان را راهنمایی کنند؛ جهت برقراری ارتباط با شماره تماس 09194690649 در تعامل باشید.

یا از طریق فرم موجود در سایت درخواست مشاوره ثبت کنید.

مه پاش فضای باز چگونه کار می‌کند؟

سیستم های سرمایش فضای باز یا همان مه پاش ها مانند یک کولر آبی عمل می‌کنند. در این سیستم آب فشرده شده توسط پمپ مه پاش به سمت شیلنگ ها پمپاژ می‌شود. سپس از طریق نازل ها به ذرات ریز و پودری شکل تبدیل شده و در محیط بیرون پخش می‌شوند.

این ذرات در هوای گرم بیرون تبخیر می‌شوند و از آنجایی که تبخیر عملی گرماگیر است باعث کاهش دمای محیط می‌شود. در نتیجه فضایی خنک و مطبوع ایجاد می‌شود.

انواع سیستم های مه پاش فضای باز

1- سیستم های مه پاش خانگی فضای باز

در فصل تابستان دمای فضای باز خانه ها، حیاط ها و تراس ها بسیار بالا می‌رود. در نتیجه نمی‌‌توان آن چنان که باید از این فضاها بهره برد. حتی ممکن است گاهی در اثر گرما و شدت آفتاب گل ها و گیاهان کاملاً از بین‌ بروند.

رطوبت ساز یا مه پاش خانگی می‌تواند این مشکل را کاملاً برطرف کند. مه پاش های خانگی انواع مختلفی دارند اما به طور کلی می‌توان گفت که این سیستم ‌ها توانایی کاهش دمای محیط 10 تا 12 درجه سانتی گراد بدون ایجاد هیچ مشکلی از جمله خیس شدن زمین را دارند.

مه پاش خانگی ارزان

2- سیستم مه پاش فضای باز تجاری و رستوران

خدمات رسانی مناسب به مشتریان در هوای گرم تابستان برای مجتمع ‌های تجاری بزرگ و به ویژه رستوران ‌هایی که در فضای باز قرار دارند همیشه با چالش هایی همراه بوده است. در این مجتمع‌ها و رستوران‌ها می‌توان با استفاده از این سیستم خنک‌کننده کاهش دمای محیط را بدون اینکه مشکلی برای مشتریان ایجاد کند تا حد زیادی کاهش داد. همچنین مکانی دلنشین و دل‌انگیز برای استراحت و تفریح مشتریان ایجاد کرد.

مه پاش فضای باز رستوران

3- سیستم مه پاش فضای باز در محیط های صنعتی و کارخانه ها

همانطور که می‌دانید در سالن های صنعتی ذرات معلق در هوا و گرد و غبار وجود دارد. این موضوع می‌تواند مشکلات عمده ای برای کارکنان به وجود می آورد. اما با استفاده از این نوع سیستم سرمایشی می توان گرد و غبار را کاهش داد و دمای محیط را به حداقل رساند.

سیستم ‌های مه پاش فضای باز کارکرد بسیار ساده‌ای دارند و امکان به کارگیری آن‌ها در فضاهای آلوده صنعتی وجود دارد. از جمله مزایا استفاده از آن ها کاهش دمای محیط وسیع کارگاه‌ها و از بین بردن گرد و غبار‌ موجود در فضا است. لازم به ذکر است در فضاهای صنعتی که اغلب جنبه زیبایی و بصری اهمیت ندارد می‌توان از این سیستم‌ های رطوبت ساز همراه با پنکه ‌های مه پاش استفاده کرد تا نتیجه بهتری حاصل شود.

4- مه پاش فضای باز در باغ ها و گلخانه ها

گرمای هوا و آفتاب شدید در روزهای تابستان می‌تواند خسارت های جبران ناپذیری به باغ‌‌ها و گلخانه‌ها وارد کند. سیستم مه پاش را با توجه به مکانیسم خاصی که دارد‌، می‌توان در فضای باز باغ‌ها و گلخانه‌ها به کار گرفت. کارکرد این دستگاه بسیار ساده‌ است و به همین دلیل استفاده از آن‌ در مقیاس‌ بزرگ امکان‌پذیر شده است. همچنین با توجه به پیچیدگی کم سیستم مصرف انرژی آن نیز بسیار پایین‌ خواهد بود.

مه پاش فضای باز گلخانه

مزایای سیستم مه پاش فضای باز

  • کاهش دمای محیط ۱۰ الی ۱۵ درجه‌ای
  • مصرف انرژی پایین
  • هزینه راه‌اندازی، نصب و نگهداری پایین
  • آلودگی کمتر محیط‌زیست
  • پاکیزه کردن هوا با جذب گرد و غبار
  • افزایش رطوبت هوا و کمک به رشد گیاهان
  • کاهش حشرات
  • امکان استفاده در مقیاس‌های مختلف
  • امکان استفاده تحت شرایط و کاربردهای مختلف
  • نصب و راه‌اندازی آسان
مزایای سیستم مه پاش

برای خرید پنکه مه پاش به سایت مه پاش صنعت مراجعه کنید.

هزینه خرید و راه‌اندازی سیستم مه پاش فضای باز چگونه است ؟

بسته به فضا، محیط و نوع کاربری هزینه خرید و نصب سیستم مه پاش متفاوت است. تعداد نازل مورد نیاز، نوع و ظرفیت پمپ، متراژ لوله و نحوه پاشش همگی پارامتر هایی هستند که در قیمت مؤثر هستند. به طور کلی هرچقدر فضا بزرگ‌تر و متراژ بالاتر باشد نیاز به ابزار بیشتری است که همین موضوع هزینه خرید و راه‌اندازی دستگاه مه پاش را بالاتر می برد.

سیستم سرمایش فضای باز چیست؟

سیستم سرمایش فضای باز نام دیگر سیستم مه پاش است که برای خنک کردن فضاها و محیط های باز مانند گلخانه ها، باغ رستوران، دامداری ها و… مورد استفاده قرار می گیرد. علت نام گذاری این سیستم ها این است که با پمپاژ کردن آب با فشار بالا و بیرون دادن ذرات بسیار ریز آب، موجب خنک شدن دمای محیط به میزان 10 تا 12 درجه سانتی گراد می شوند. همچنین کاربرد دیگر این سیستم ها، کاهش گرد و غبار موجود در کارخانه ها و محیط های صنعتی و جذب مشتریان به محیط های سوپرمارکت ها و رستوران ها از طریق نصب سیستم سرمایش فضای باز در مقابل این فضا ها می باشد. این سیستم ها همچنین در نقش مه پاش ضدعفونی کننده بسیار موثر عمل کرده و حضور حشرات در محیط را به طور کامل منتفی می کنند.

نتیجه گیری

رطوبت ساز ها و مه پاش ها از جمله دستگاه های هستند که در کاهش دمای محیط بسیار مؤثر هستند. که امروزه در طیف وسیعی از مشاغل به کار گرفته می شوند. اثر بخشی مفید این دستگاه ها علی الخصوص در خنکسازی فضای باز موجب شده تا در بسیاری از مکان ها مانند خانه، تراس، استخر، رستوران، کافه و همچنین برای از بین بردن گرد و غبار در صنعت و کارخانه استفاده گسترده ای داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *