وبلاگ

مه پاش باغی

مه پاش باغی

در فصول گرم سال، مهم ترین دغدغه همه، پیدا کردن راهی برای خنک شدن و خلاصی از گرمای بی حد و حصر هواست. در این فصل، لذت بخش ترین تفریح ها، رفتن به استخر و حضور در باغ و طبیعت و هر جایی است که هوای خنکی داشته باشد. در این میان بعضی ها به این اکتفا نمی کنند و می خواهند محیط باغ یا حیاط خودشان، به هر شکل ممکن خنکای مناسبی پیدا کند. مه پاش باغی ، یکی از بهترین راه حل ها در این زمینه است. در این مطلب به معرفی دستگاه مه پاش باغی و ویژگی و مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت.

دستگاه مه پاش باغی چیست؟

مه پاش باغی دستگاهی است که با پراکندن قطرات بسیار ریز آب در هوا و با کمک تبخیر این قطرات ریز، هوای محیط اطراف را خنک کرده و رطوبت آن را افزایش می دهد. استفاده از این دستگاه اخیرا رواج زیادی پیدا کرده و به کمک آن می توان به آسانی، هوا و دمای بسیار مطلوبی را در اطراف باغ و استخر و سایر محیط های مناسب برای استراحت در فصل تابستان، ایجاد کرد. از این رو بسیاری به دنبال خرید این نوع دستگاه ها و استفاده از آن در محیط باغ یا حیاط منزلشان هستند. مه پاش باغ برای محیط های باز مناسب است و نمی توان در یک محیط بسته از آن استفاده کرد.

ز

برای خرید مه پاش خانگی به مه پاش صنعت مراجعه کنید.

انواع دستگاه مه پاش باغی

دستگاه های مه پاش باغ انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن ها مناسب یک نوع کاربرد خاص هستند. در ادامه به معرفی انواع این دستگاه ها میپردازیم.

انواع دستگاه مه پاش باغی

مه پاش باغی بدون پمپ

مه پاش باغی بدون پمپ، نحوه استفاده بسیار ساده ای دارد و برای بسیاری از افراد، مناسب ترین گزینه است. این دستگاه کارکرد بسیار ساده ای دارد و بدون این که نیازی به پمپ داشته باشد، می توان با اتصال آن به آب شهری، از آن استفاده کرد. مه پاش باغ بدون پمپ مناسب استفاده در باغ ها، برای آبیاری گیاهان و استفاده در بالکن ها و آلاچیق ها است و برای تامین رطوبت گیاهان موجود در باغ گزینه مناسبی می باشد.

مه پاش باغی بدون پمپ

مزیت مه پاش باغی بدون پمپ، کارکرد بسیار آسان آن می باشد و ایراد آن، تولید قطرات آب در ابعادی نسبتا بزرگ می باشد. بنابراین در محیط هایی که وسایل حساس به آب وجود دارند، نمی توان از آن استفاده کرد.

مه پاش باغی پمپ دار

نوع دوم مه پاش های باغی، مه پاش الکتروپمپ دار است. این نوع مه پاش مه باکیفیت تر و بهتری تولید می کند. در ساختار مه پاش الکتروپمپ دار، آب با فشار بسیار بالا به سمت نازل مه پاش (که کیفیت بسیار بهتری نسبت به مه پاش باغ بدون پمپ دارد) هدایت می شود و همین فشار بالاتر آب نسبت به آب شهری، سبب تولید مه و قطرات آب بسیار ریز و باکیفیت می شود. در واقع منظور از باکیفیت بودن مه، همان ریز بودن بیش از حد قطرات آب است که موجب می شود تبخیر آب به سرعت اتفاق افتاده و در محیط هایی که وسایل حساس به آب وجود دارند هم بتوان از این نوع مه پاش استفاده کرد.

مه پاش باغی پمپ دار

مزایای استفاده از مه پاش باغی

برخی از مزایای استفاده از مه پاش باغی عبارت اند از:

  • خنک کردن هوا: مه پاش باغ هوا و محیط اطراف را به طرز قابل توجهی خنک می کند. تخمین ما این است که دمای هوا در محیطی که مجموعه نازل مه پاش در آن نصب می شود، بین 6 تا 10 درجه کاهش می یابد.
  • ایجاد رطوبت در محیط: محیط باغ به طور کلی نیاز به ایجاد رطوبت و تامین آب گیاهان موجود در باغ دارد. دستگاه های مه پاش این رطوبت را به خوبی تامین می کنند.
مزایای استفاده از مه پاش باغی
  • از بین بردن آفات: در محیط باغ، آفات و حشرات زیادی وجود دارند که می توانند به درختان و گیاهان موجود در باغ آسیب برسانند. وجود یک رطوبت دائمی در محیط، موجب از بین رفتن یا کاهش این آفات در باغ ها می شود.
  • کاهش گرد و غبار در محیط: این درست است که وجود درختان در باغ به تنهایی باعث کاهش گرد و غبار می شود؛ اما دستگاه های مه پاش نیز به خوبی این گرد و غبار را کاهش داده و علاوه بر آن، جلوه درختان باغ را بسیار زیباتر می کنند. همچنین کاهش گرد و غبار موجب بهبود سلامت درختان موجود در باغ می شود.

معایب استفاده از دستگاه مه پاش باغی

دستگاه مه پاش به طور کلی معایب بالایی ندارد. اما باید حواستان را جمع کرده و دستگاه مه پاش را از مراکز معتبر فروش مه پاش خریداری کنید. در صورتی که مه پاش خریداری شده توسط شما کیفیت بالایی نداشته باشد، در محیط باغ با مشکلات زیر مواجه می شوید:

  • ایجاد قطرات بسیار درشت آب توسط مه پاش
  • آسیب رساندن به گیاهان و درختان باغ
  • خیس شدن بیش از حد زمین باغ و گل آلود شدن محیط
معایب استفاده از دستگاه مه پاش باغی

قیمت و خرید دستگاه مه پاش باغی

برای خرید دستگاه مه پاش باغی، بهترین مرکز موجود، مه پاش صنعت است. شما می توانید بهترین دستگاه های مه پاش باغ موجود در بازار را از مه پاش صنعت به آسانی خریداری کنید و از بابت کیفیت و عملکرد این دستگاه ها، هیچ نگرانی ای نداشته باشید. برای خریدو اطلاع از قیمت دستگاه مه پاش باغی، با کارشناسان ما در مه پاش صنعت تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت به آن رسیدگی گردد.

قیمت و خرید دستگاه مه پاش باغی

سخن پایانی

در این مقاله در ارتباط با دستگاه مه پاش باغی و ویژگی های آن صحبت کردیم. انواع مه پاش های مورد استفاده در باغ، به همراه کاربرد و ویژگی های هر کدام را شناختیم و با مزایا و معایب هر کدام آشنا شدیم. امیدواریم این مطلب توانسته باشد اطلاعاتی کافی را در این زمینه در اختیار شما قرار بدهد. اگر سوالی دارید، خواهش می کنیم در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *