وبلاگ

فوگر حرارتی چیست (مه پاش گرم)

فورگر حرارتی چیست

فوگر حرارتی یکی از دستگاه های بسیار مهم برای جلوگیری از گسترش آفات در زمین های کشاورزی است. کشاورزان و باغداران با استفاده از این دستگاه، می توانند آفات گیاهی موجود در زمین های زراعی خود را تا حد خیلی زیادی نابود کنند. این دستگاه دقیقا مانند سمپاش عمل کرده و تمام آفات گیاهی و حتی حشرات موذی را از بین می برد. از این رو، می توان با اطمینان گفت که تاثیر بسیار زیادی در رشد بهتر گیاهان و ثمردهی آنها دارد.

در صورتی که باغداران و کشاورزان از این دستگاه برای دفع آفات گیاهی و جانوری استفاده کنند، متوجه بارور شدن بهتر گیاهان خود خواهند شد. پس اگر شما هم باغ یا زمین زراعی دارید و می خواهید آن را از شر آفات گیاهی و حشرات موذی خلاص کنید، حتما تا پایان این مقاله همراه ما باشید. ما در این مطلب برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد که فوگر حرارتی چیست و چگونه می تواند موجب از بین بردن این آفات شود.

فوگر حرارتی چیست؟

فوگر حرارتی یا مه پاش گرم یکی از دستگاه های سمپاش فوق العاده کاربردی و قابل حملی است که اپراتور می تواند خیلی راحت آن را روی دوش خود انداخته و در زمین زراعی جابجا شود. برخی از افراد فوگر حرارتی را با نام های دیگری مانند سمپاش، ترمال فوگر،مه پاش گرم و سایر موارد این چنینی می شناسند.

فوگر-حرارتی

مهم ترین استفاده از این دستگاه، به منظور سمپاشی زمین های زراعی و باغات است. برای استفاده از آن هم بر اساس سم، باید آن را با مقدار مناسبی آب و مواد دیگری مانند محلول دودزدا ترکیب کرد. این ترکیب درون فوگر حرارتی قرار گرفته و می تواند کمک بسیار زیادی به دفع آفات و ضدعفونی کردن گیاهان کند.

مشخصات فنی فوگر حرارتی

مه پاش گرم از قسمت های مختلفی تشکیل می شود که هر یک از آنها وظیفه خاصی بر عهده دارند. این قسمت ها، شامل مواردی مانند مخزن سوخت، مخزن محلول، شارژر، نازل، شلنگ، موتور جت و باتری می شوند.

همان طور که پیش از این نیز گفتیم، از این دستگاه بیشتر برای دفع آفات زمین های کشاورزی و گلخانه ها استفاده می شود. به علاوه، در خیلی از مکان ها از فوگرهای حرارتی به منظور ضدعفونی محیط نیز استفاده می کنند. گاهی مواقع این امکان وجود دارد که این دستگاه در فضاهای بسته و مکان های باز، برای مقابله با سرمازدگی کاربرد داشته باشد.

انواع-مشخصات-فوگر-حرارتی

نحوه عملکرد مه پاش گرم به این صورت است که در حجم بسیار گسترده، مه غلیظی به وجود می آورد و آن را در مکان های صنعتی، مزارع و باغ ها و حتی فضاهای عمومی پخش می کند. در صورتی که درختان دچار سرمازدگی شده باشند، با استفاده از فوگر حرارتی می توان از نفوذ سرما به درختان جلوگیری کرد.

به طور کلی، از نظر عملکرد و مشخصات، فوگرهای حرارتی فوق العاده کاربردی با کیفیت هستند و به همین دلیل هم می توانید با حداقل هزینه و مواد اولیه، از بالاترین راندمان آنها بهره مند شوید. در این قسمت، برخی از مهم ترین مشخصات فنی فوگر حرارتی را به صورت مختصر ارائه کرده ایم.

  • نفوذ به همه مکان های غیر قابل دسترس
  • بدنه مقاوم در عین داشتن وزن سبک
  • انجام سمپاشی یا مه پاشی در بازه زمانی بسیار کوتاه
  • صرفه جویی در مصرف مواد اولیه، سم و محلول نسبت به بقیه روش های سمپاشی
  • امکان استفاده فوق العاده راحت به صورت پرتابل و یا ثابت

انواع مه پاش گرم بر اساس نوع سوخت

فوگر حرارتی انواع مختلفی دارد که هر یک از آنها بر اساس نوع سوخت، با یکدیگر متفاوت هستند. انواع فوگر حرارتی از نظر مصرف سوخت، شامل گازی، برقی و بنزینی می شوند. از طرف دیگر، نمونه بنزینی این دستگاه در دو نوع هندلی و استارتی تولید شده است.

  • پوگر حرارتی گازی
  • مه پاش برقی
  • مه پاش گرم بنزینی
  • هندلی
  • استارتی

در میان نمونه های بالا، به نظر می رسد که نمونه بنزینی طرفداران خیلی بیشتری دارد. زیرا بیشتر مواقع از سمپاش و مه پاش گرم در مساحت زیادی استفاده می شود. به همین دلیل هم بقیه دستگاه ها گرما به وجود می آورند. این در حالی است که نمونه بنزینی، این گونه نبوده و خیلی راحت تر می توان از آن استفاده کرد.

انواع-مه-پاش-گرم

طرز کار فوگر حرارتی

بعد از شناخت انواع فوگر حرارتی و مه پاش گرم، نوبت به آن می رسد که طرز کار آن را نیز یاد بگیرید. نحوه عملکرد این دستگاه به این صورت است که بعد از حل کردن سم درون آب و اضافه کردن محلول به مخزن مه پاش، از طریق موتور جت محلول سم را به قسمت های کوچک تری تبدیل می کند.

از این رو، باید به این نکته توجه داشت که فقط محصولات و سم هایی برای سمپاشی و فوگر حرارتی مناسب هستند که به راحتی در آب محلول شوند. به علاوه، گفتیم که در این محصول از مواد دودزا نیز استفاده می شود. به همین دلیل هم ماده مورد نظر باید علاوه بر آب، قابلیت انحلال پذیری با مواد دودزدا هم داشته باشد.

در صورتی که همه این موارد رعایت شوند، دستگاه مه پاش گرم به بهترین شکل ممکن کار می کند. زمانی که آن را روشن و شیر نازل را باز می کنید، مه مصنوعی به وجود می آید و با سرعت فوق العاده زیادی در فضای اطراف پخش شده و به گیاهان می رسد.

نحوه ترکیب مواد مختلف در فوگر حرارتی هم به این صورت است که تنها 3 درصد از مواد ضدعفونی کننده و سم و 30 درصد هم مواد دودزاده وارد مخزن می شوند. مابقی فضای مخزن، یعنی 67 درصد باقی مانده را آب تشکیل می دهد. لازم به ذکر است که کیفیت این محلول اهمیت بالایی در میزان پاشش مه ایجاد شده دارد. همچنین در این صورت، مه به صورت یکنواخت و با ذرات متناسب در فضای اطراف منتشر می شود.

طرز کار فوگر حرارتی

نکاتی مهم در انتخاب مه پاش گرم

برای خرید مه پاش گرم باید نکات زیادی را مد نظر قرار دهید تا بتوانید محصول با کیفیتی را به دست بیاورید. در این قسمت، برخی از این نکات را نام می بریم. به همین دلیل هم مطمئن شوید که تمام این موارد را بر اساس شرایط و میزان بودجه خود در نظر می گیرید. بعد از این موارد هم می توانید برای خرید فوگر حرارتی اقدام نمایید.

  • میزان یکنواختی برای پرتاب مه در فضای اطراف
  • میزان ظرفیت مخزن محلول
  • میزان ظرفیت مخزن سوخت
  • قدرت موتور
  • وزن دستگاه فوگر حرارتی
  • میزان مصرف سوخت دستگاه
  • میزان ظرفیت مه سازی

با توجه به موارد بالا، خیلی راحت تر می توانید برای خرید مه پاش گرم اقدام کنید. به عنوان مثال، هرچه میزان ظرفیت مخزن محلول و مخزن سوخت دستگاه شما بالاتر باشد، می توانید برای مساحت بیشتری از آن استفاده کنید. همچنین قابلیت پرتاب مه در شعاع بیشتر، کار شما را برای سمپاشی فوق العاده راحت تر می کند.

چه کارهایی هنگام استفاده از مه پاش گرم نباید انجام دهیم؟

برای این که فرایند سمپاشی با استفاده از فوگر حرارتی به بهترین شکل ممکن انجام شود، شما باید به فاکتورهای متعددی توجه کنید. به طور کلی، رعایت نکات ایمنی موقع استفاده از هر دستگاهی ضروری است. به همین دلیل هم ما در این قسمت برخی از مهم ترین نکاتی که نباید موقع استفاده از مه پاش گرم انجام دهید را به صورت مختصر نام می بریم. مطمئن شوید که به هیچ عنوان این کارها را انجام نمی دهید.پ

هنگام استفاده از مه پاش گرم چه کارهایی انجام ندهیم

  • نزدیک کردن مه پاش گرم به مواد قابل اشتعال یا آتش
  • استنشاق مه تولید شده توسط مه پاش گرم و تماس مستقیم با آن
  • سوخت گیری موقع استفاده از دستگاه
  • استفاده پی در پی از دستگاه به منظور سمپاشی مجدد
  • استفاده از مواد غیر قابل حل و مواد جامد به همراه آب درون مخزن محلول
  • در مدل های بنزینی، استفاده از مواد دیگر به جای بنزین در مخزن سوخت

کاربرد دستگاه فوگر حرارتی

به احتمال خیلی زیاد تاکنون متوجه کاربردهای بسیار زیاد دستگاه فوگر حرارتی شده باشید. علاوه بر موارد ذکر شده، مه پاش گرم کاربردهای بیشتری نیز دارد. در این قسمت برخی از مهم ترین کاربردهای این دستگاه را به صورت مختصر نام می بریم.

  • سمپاشی به منظور از بین بردن آفات درختان، گیاهان و گل ها
  • سمپاشی فاضلاب شهری
  • مه پاشی درختان و باغات به منظور جلوگیری از سرمازدگی و مقابله با نفوذ سرما در فصل زمستان
  • آتش نشانی
  • ضدعفونی کردن مکان هایی مانند مراکز درمانی، رستوران ها، خط تولید مواد غذایی، مراکز آموزشی، سیلو غلات، سوله ها و انبارها

برندهای معتبر مه پاش گرم

باغداران و کشاورزان تنها در صورتی می توانند از عملکرد بسیار خوب دستگاه فوگر حرارتی خود مطمئن شوند که آن را از برند معتبری خریداری نمایند. از این رو، در این قسمت برخی از معتبرترین برندهای دستگاه مه پاش گرم را به صورت مختصر نام می بریم. بهتر است موقع خرید، سعی کنید حتما یکی از این دستگاه ها را خریداری نمایید.

  • فوگر حرارتی برند SPM
  • فوگر حرارتی برند Pulsfog
  • فوگر حرارتی برند SPP
برندهای معتبر مه پاش گرم

سخن نهایی

در این مطلب اطلاعات کاملی درباره انواع فوگر حرارتی در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. اگر شما هم می خواهید تمام آفات گیاهی و حشرات موذی موجود در باغات و زمین های زراعی خود را از بین ببرید، مطمئن شوید که مه پاش گرم با کیفیتی می خرید. برای اطمینان از این موضوع، می توانید برای خرید فوگر حرارتی از طریق فروشگاه مه پاش اقدام کنید. کارشناسان ما به شما کمک می کنند تا بر اساس مساحت زمین خود و میزان بودجه ای که دارید، بهترین فوگر حرارتی را انتخاب کنید.