وبلاگ

مه پاش پرفشار

مه پاش پرفشار

امروزه استفاده از سیستم های مه پاش به حدی رایج شده است که دیگر نیازی نیست به سوالاتی از قبیل “چرا به مه پاش نیاز داریم” پاسخ بدهیم. رقابت در حوزه های تجاری بر سر جذب مشتری، و در حوزه های صنعتی بر سر استفاده بهینه از منابع انرژی بالا رفته است و افراد مختلفی تمایل دارند تا برای رسیدن به این اهداف، هزینه های لازم را انجام دهند. مه پاش پرفشار اصطلاحی است که به سیستم های قوی تر و دارای فشار بیشتر مه پاش اطلاق می شود. در این نوشته به معرفی این نوع مه پاش ها و ویژگی هایشان می پردازیم.

مه پاش پرفشار چیست؟

مه پاش پرفشار چیست؟

مه پاش پرفشار سیستمی است که با به وجود آوردن فشار آب بالا، در حد 70 تا 110 بار، باعث خروج آب با فشار بسیار بیشتری از نازل های مه پاش می شود که این امر، دو نتیجه را به دنبال دارد:

  • خروج حجم بیشتری از مه به محیط اطراف
  • ریز شدن بیش از حد قطرات آب

در رابطه با حجم بیشتر قطرات آب که مشخص است با چه چیزی مواجه هستیم. اما ریز شدن بیش از حد قطرات آب چه فایده ای دارد؟

مزایای-مه-پاش-پرفشار

قطرات آب وقتی به میزان بالایی ریز می شوند و به اندازه های میکرونی می رسند، راحت تر تبخیر شده و دمای محیط را کاهش می دهند. در برخی منابع ذکر شده که استفاده از سیستم های مه پاش می تواند حتی تا 30 درجه سانتی گراد، دمای محیط را کاهش دهد؛ البته به شرطی که از سیستم های فشار بالا و با تعداد مناسب استفاده شود. اما چیزی که ما از آن اطمینان داریم، این است که مه پاش های پرفشار می توانند حداقل 10 درجه سانتی گراد دمای محیط را کاهش دهند. برای خواندن آموزش آبیاری قطره ای میتوانید بر روی آن کلیک کنید.

چرا از مه پاش پرفشار استفاده می کنیم؟

چرا از مه پاش پرفشار استفاده می کنیم؟

این سوال را به شکل دیگری هم می توان پرسید؛ چه مزیت خاصی در مه پاش های پرفشار وجود دارد که مه پاش کم فشار قادر به اجرای آن نیست؟ چرا اساسا مه پاش ها را به دو دسته پرفشار و کم فشار تقسیم می کنند؟

بیشتر بخوانید: مه پاش پودری چیست؟

مه پاش های پرفشار بیشتر مناسب محیط های بسیار بزرگ و وسیع، و با نیاز فراوان به کاهش دما و افزایش رطوبت هستند. اگر در مقابل یک مه پاش پرفشار بایستید، حجم وسیعی از آب را روی صورت و بدن خود احساس خواهید کرد که به مرور زمان باعث خیس شدنتان خواهد شد! دلیل این امر نیز این است که مه پاش های پرفشار برای محیط های کوچک و فواصل نزدیک ساخته نشده اند و باید فضای کافی برای پراکنده شدن قطرات آب، برای آن ها وجود داشته باشد.

مه-پاش-پرفشار-چیست

توضیح این مسئله، به شما نشان می دهد که چرا به مه پاش های کم فشار و پرفشار به صورت جداگانه نیاز داریم. مه پاش کم فشار برای محیط های کوچک تر و با فواصل و مساحت کمتر ساخته شده اند و اگر فشار آن ها از حدی بیشتر شود، کارایی مفید خود را به نوعی از دست داده و مزیت آن ها به نقطه ضعف تبدیل می شود. در حالی که در یک محیط بزرگ، به یک مه پاش قوی تر نیاز داریم و فشار های کم برای آن محیط ها جوابگو نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: مه پاش مغازه و مزایای آن

پنکه های مه پاش، پرفشار هستند یا کم فشار؟

پنکه های مه پاش، پرفشار هستند یا کم فشار؟

بهترین روش های آبیاری قطره ای روف گاردن

پنکه های مه پاش در ابعاد و مدل های مختلفی روانه بازار می شوند. برخی از این نوع پنکه ها مناسب محیط ها و مجالس کوچک اند؛ مانند پنکه های تشریفاتی مه پاش. اما برخی دیگر نیز دارای فشار آب بسیار بالاتری هستند و می توانند محیط های بزرگی را (تا 400 متر مربع) به تنهایی پوشش دهند. از این رو، این نوع پنکه ها می توانند هم پرفشار باشند و هم کم فشار.

پمپ مه پاش پرفشار چه ویژگی هایی دارد؟

پمپ مه پاش پرفشار چه ویژگی هایی دارد؟

پمپ های مه پاش پرفشار باید بتوانند فشاری معادل با 70 تا 110 بار را تامین کنند. میزان آبدهی این نوع پمپ ها بیشتر است و با ولتاژ 220 ولت کار می کنند. علی رغم فشار بالاتر، پمپ مه پاش پر فشار سر و صدای بسیار کمی دارد و می توان به راحتی از آن در محیط های تجاری نیز استفاده کرد؛ البته به شرطی که فضای مورد استفاده فضای وسیعی باشد و حجم مه خروجی برای آن محیط بیش از حد نباشد. این پمپ ها می توانند دمای محیط را بین 10 تا 15 درجه کاهش دهند و پروانه آن ها حداقل تا 2800 دور در دقیقه چرخش دارد.

برای خرید مه پاش پر فشار باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

ز

صفر تا صد نحوه آبیاری قطره ای گلدان

  • برای خرید مه پاش پر فشار ، حتما به وجود سیستم تصفیه مناسب آن دقت کنید.
  • ابتدا تعداد و نوع مه پاش ها را مشخص کرده و سپس اقدام به خرید پمپ آن کنید.
  • از نازل های کم فشار برای پمپ های پرفشار استفاده نکنید.
  • شیلنگ مه پاش و سایر قطعات مه پاش باید با یکدیگر تناسب داشته باشند. شیلنگ مه پاش پر فشار باید قادر به تحمل فشار بالای آب باشد؛ از این رو از شیلنگ های معمولی استفاده نکنید.
  • در تابلو برق مه پاش از تایمر استفاده کنید تا مه پاش شما مدت زمان مشخصی را به کار کردن بپردازد. مه پاش پر فشار در صورت روشن بودن مداوم، سطح زمین و محیط را خیس خواهد کرد.

قیمت مه پاش پرفشار چقدر است؟

قیمت مه پاش پرفشار چقدر است؟

مه پاش پرفشار را می توانید از طریق سایت مه پاش صنعت خریداری نمایید. برای اطلاع دقیق از قیمت ها، می توانید با شماره های 09194690649 یا شماره 02177331007 تماس بگیرید تا کارشناسان ما در مه پاش صنعت، با اطلاع از نوع نیاز شما به مه پاش، بهترین مدل های مه پاش پر فشار را که مناسب کاربری شما باشد، معرفی خواهند کرد. شما می توانید تمامی قطعات مه پاش پرفشار را از طریق مه پاش صنعت خریداری کرده و از خدمات نصب و تعمیر مه پاش نیز بهره مند باشید.

سخن پایانی

در این نوشته در رابطه با مه پاش پرفشار و ویژگی های آن نکاتی را بیان کردیم. همچنین تقسیم بندی سیستم های مه پاش بر اساس میزان فشار را بررسی نموده و ویژگی های پمپ مه پاش پر فشار را نیز توضیح دادیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد. سوالات خود را می تواند از طریق بخش نظرات سایت مه پاش صنعت با ما در میان بگذارید.