وبلاگ

نگهداری مه پاش

نگهداری مه پاش

چگونه از یک سیستم مه پاش نگهداری و مراقبت کنیم؟ سیستم های مه پاش کاربرد های فراوانی برای افزایش رطوبت و کاهش دمای محیط های خانگی، تجاری و صنعتی دارند و مه پاش نامی آشنا برای بسیاری از صنعتگران محسوب می شود. اما هر سیستمی که در نحوه کار خود از آب استفاده می کند، مستعد خرابی و تعمیر است. نگهداری مه پاش و آشنایی با نکات آن، برای ممکن شدن استفاده از دستگاه های مه پاش در طولانی مدت ضروری است. در این مقاله از مه پاش صنعت قصد داریم به مهم ترین نکات نگهداری از مه پاش بپردازیم.

نگهداری مه پاش شامل چیست؟

نگهداری مه پاش شامل چک کردن تمامی مواردی که امکان خرابی آن ها وجود دارد، مانند نازل ها می شود. برای نگهداری از مه پاش ها لازم است تمامی بخش ها و قسمت هایی را که ممکن است نیز به تعویض یا تمیز کردن داشته باشند، در بازه های زمانی مشخص چک کنید. بخش هایی از مه پاش که نیاز مبرمی به نگهداری دارند را در ادامه توضیح خواهیم داد.

همچنین اگر تمایل به خرید و استعلام قیمت مه پاش دارید می‌توانید با کارشناسان مه پاش صنعت به شماره تماس ۰۹۱۹۴۶۹۰۶۴۹ در اربتاط باشید،‌ همچنین شما می‌توانید روند خرید مه پاش با مشاوره رایگان کارشناسان مه پاش صنعت به توجه به نیاز و شرایط‌تان بهترین انتخاب را داشته باشید.

نگهداری مه پاش شامل چیست؟

نگهداری از نازل مه پاش چگونه است؟

عملکرد سیستم های مه پاش به نحوه عملکرد نازل ها بستگی دارد. داشتن یک نازل تمیز به معنی داشتن مه پاشی است که به خوبی و بدون مشکل کار می کند. حتی وجود یک ذره کوچک از رسوبات نیز می تواند عملکرد نازل مه پاش را مختل کرده و باعث درشت شدن ذرات آب خروجی شود. از این رو، تمیز کردن نازل ها به طور مرتب بسیار ضروری و مهم است.

برای تمیز کردن نازل مه پاش ، موارد زیر را دنبال کنید:

سیستم مه پاش را روشن کنید و بگذارید مشغول به کار شود. همزمان، دهانه های نازل مه پاش را با استفاده از برس تمیز کنید و هر گونه رسوبات و کثیفی را که در این قسمت وجود دارد، به طور کامل پاک کنید.

نگهداری از نازل مه پاش چگونه است؟

اگر نازل شما به طور کامل دچار گرفتگی شده است، لازم است اقدامات زیر را انجام دهید:

دستگاه مه پاش را خاموش کنید و نازل های آن را جدا کنید. سپس، این نازل ها را در محلولی از آب و سرکه سفید قرار دهید تا طی مدت 2-3 دقیقه، در آن خیس بخورد. این کار سوراخ های نازل را باز کرده و شما را تقریبا از شر رسوبات و مواد معدنی آب که در آن گیر کرده اند، خلاص می کند. سپس باید نازل ها را مجددا نصب کرده و سیستم را روشن نمایید . اگر دیدید که سیستم همچنان به درستی کار نمی کند و نازل ها مسدود هستند، یعنی زمان تعویض نازل های مه پاش فرا رسیده است.

مقاله پیشنهادی: مه پاش برای کافه

نشتی سیستم مه پاش را چک کنید

این قسمت چندان مشکل نیست. تمامی اتصالات مه پاش را چک کنید و دنبال نقاطی بگردید که آب ممکن است از آن قسمت ها در حال چکه کردن یا نشتی باشد. اگر در هر قسمت نشتی آب را مشاهده کردید، احتمالا لازم است آن بخش را تعویض نمایید.

نشتی سیستم مه پاش را چک کنید

در این بخش برای بررسی بهتر، لازم است سیستم مه پاش را روشن کرده و به دنبال نشتی در ناحیه پمپ های مه پاش باشید. کاورهای روی پمپ را بردارید و با دقت آن قسمت را بررسی کنید. علاوه بر آن، هر ناحیه ای را که محل اتصال دو بخش مختلف از سیستم مه پاش است، برای نشتی آب بررسی نمایید.

نگهداری از فیلتر مه پاش و نکات مربوط به آن

فیلتر مه پاش نیز جزو مواردی است که نیاز همیشگی به نگهداری و تمیزی دارد. یک فیلتر نه چندان تمیز می تواند مانع جریان یافتن آب در پمپ گردد و مه پاش را با مشکل مواجه کند. اگر متوجه شدید که عملکرد ضعیف دستگاه مه پاش شما به این دلیل است، باید فیلتر های مه پاش را تعویض کنید.

نگهداری از فیلتر مه پاش و نکات مربوط به آن

مقاله پیشنهادی: مه پاش التراسونیک

برای تعویض کارتریج فیلتر مه پاش:

  • آب ورودی به دستگاه مه پاش را قطع کنید.
  • محفظه فیلتر را باز کنید و با کمک آچار، محفظه پلاستیکی فیلتر را در جهت عقربه های ساعت بپیچانید و از دستگاه خارج کنید.
  • کارتریج فیلتر را با یک کارتریج تمیز جایگزین کنید.
  • از محفظه فیلتر، قسمت O-Ring را جدا کرده و پس از روغن زدن به آن، آن را دوباره سر جایش قرار دهید.
  • مطمئن شوید که حلقه به خوبی در فیلتر قرار گرفته است و سپس آن را مجددا نصب کنید.

نصب مجدد فیلتر مه پاش بسیار کار حساسی است و اگر هر نوع زباله یا نخاله ای در این قسمت قرار بگیرد، عملکرد فیلتر و در نتیجه آن، عملکرد مه پاش به کل مختل خواهد شد. پس اگر فکر می کنید لازم است این کار را به متخصصین بسپارید، از کارشناسان ما در مه پاش صنعت کمک بخواهید.

نگهداری از پمپ مه پاش چه نکاتی دارد؟

مهم ترین عنصر نگهداری از پمپ های مه پاش، تعویض روغن آن ها است. روغن کاری پمپ های مه پاش سبب می شود تا بتوانید در طولانی مدت نیز از آن ها استفاده کنید. لازم است بدانید که روغن پمپ های مه پاش پس از هر 500 ساعت استفاده، باید مجددا تعویض گردد؛ پس باید این مسئله را جدی بگیرید.

نگهداری از پمپ مه پاش چه نکاتی دارد؟

برای تعویض روغن پمپ، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • یک ظرف یا سینی را زیر پمپ بگذارید تا ضایعات و روغن آن را جمع آوری کند.
  • دریچه زیرین پمپ را به کمک آچار باز کنید.
  • اجازه دهید روغن به طور کامل تخلیه شود.
  • محفظه را تا نیمه پر از روغن کنید.
  • دریچه را ببندید.

سخن پایانی

نگهداری مه پاش برای استفاده مداوم از این سیستم های رطوبت ساز و خنک کننده بسیار ضروری است. لازم است در تمام مدت استفاده از مه پاش، نکات بالا را جدی گرفته و مراقبت از دستگاه های مه پاش خود را پشت گوش نیندازید. خوشحالیم که تا این قسمت از مقاله همراه ما بودید. اگر سوالی را در رابطه با حفظ و نگهداری از مه پاش ها دارید، لطفا با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

همچنین اگر تمایل به کسب اطلاعات بشتر در رابطه با خرید،‌ نصب و نگهداری مه پاش را دارید می‌توانید با کارشناسان مه پاش صنعت به شماره تماس ۰۹۱۹۴۶۹۰۶۴۹ در ارتباط باشید تا شما عزیزان را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند.