وبلاگ

آبیاری گلدان در مسافرت

آبیاری گلدان در مسافرت

اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که خانه خود را با انواع و اقسام گل و گیاه مزین کرده اید، می دانید که رها کردن دلبستگی و علاقه به این موجودات دوست داشتنی کاری غیرممکن است. آبیاری گلدان در مسافرت ، یکی از همان دغدغه ها و دل مشغولی هایی است که همه ما دوستداران گل و گیاهان آپارتمانی را درگیر خودش کرده است.

حتما شما نیز هر روز، به خصوص در روزهای گرم تابستان، بی صبرانه منتظرید تا هوای خنک عصرگاهی از راه برسد و آبیاری گل و گیاه ها را آغاز کنید. این مسئله به نوعی به دغدغه همیشگی شما تبدیل می شود. اما برای آبیاری گیاهان در مسافرت چه راه هایی وجود دارد؟ آیا روشی را می توان پیاده کرد که در اثر آن، بدون هیچ مشکلی بتوانیم مسافرت خود را انجام داده و خیالمان از بابت سلامت گیاهان موجود در منزل راحت باشد؟

باید به اطلاع تان برسانیم که این کار راحت تر از تصورات شما است. در این مطلب قصد داریم بهترین روش های آبیاری گلدان در مسافرت را برایتان شرح دهیم؛ از این رو در ادامه با ما همراه باشد، اما به این نکته توجه داشته باشید که آبیاری باغچه در مسافرت و همین‌طور آبیاری گلدان در مسافرت روش‌ها زیادی را در بر می‌گیرد همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم در این مقاله سعی بر این داریم تا شماری از این رو‌ش‌ها را برای شما عزیزان شرح دهیم اما به این نکته توجه داشته باشید که باتوجه به شرایط و نیاز شما عزیزان ممکن است گزینه‌های بهتری برای شما عزیزان وجود داشته باشد تا بتوانید آبیاری گلدان و باغچه در مسافرت با را بهترین قیمت و بالاترین کیفیت در اختیار داشته باشید.

از این رو ما به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم که برای یافتن بهترین گزینه با کارشناسان و متخصصان مه پاش صنعت در ارتباط باشید تا شما را به صورت کاملا رایگان در روند پیدا کردن بهترین گزینه بر اساس نیاز و شرایط‌تان یاری دهند، همچنین تیم مه پاش صنعت با پشتوانه سال‌ها تجربه و با به کارگیری از بهترین متریال محصولات خود را با بالاترین کیفیت به بازار عرضه می‌کند که شما عزیزان در صورت تمایل می‌توانید به راحتی از تیم مه پاش صنعت محصول موردنیاز خود را تهیه کنید؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس 09194690649 در ارتباط باشید.

آبیاری باغچه در مسافرت

برای آبیاری گل ها و گیاهان موجود در باغچه در هنگام مسافرت، دو راه وجود دارد:

  • استفاده از تایمر هوشمند آبیاری
  • استفاده از یک بطری پلاستیکی

در ادامه هر دو روش را برایتان شرح خواهیم داد.

برای اطلاع از قیمت مه پاش برای آبیاری گیاهان کافی است به صفحه خرید مه پاش مراجعه کنید.

1- تایمر هوشمند آبیاری، راه موثر برای آبیاری باغچه در مسافرت

تایمر هوشمند آبیاری یک دستگاه دیجیتال یا مکانیکی است که وظیفه تنظیم میزان و دفعات آبیاری باغچه موجود در منزل شما را بر عهده می گیرد. این دستگاه می تواند جریان آب را باز و بسته کند و در زمان هایی که از پیش برایش تعیین کرده اید، و با شدت و مدت زمان تعیین شده، اقدام به آبیاری باغچه شما نماید. این دستگاه از یک تایمر آبیاری، لوله آبرسانی و تعدادی قطره چکان در ساختار خود بهره می برد و همچنین دارای یک کیت الکترونیکی، محفظه باطری ها و شیر برقی است.

تایمر هوشمند آبیاری، راه موثر برای آبیاری باغچه در مسافرت

روش کار این وسیله بسیار آسان است و شما باید تایمر آبیاری را از یک طرف به منبع آب شهری و از طرف دیگر، از طریق لوله ها، به قطره چکان ها یا گسیلنده ها وصل کنید. سپس کافی است ساعت دقیق آبیاری را (مثلا ساعت 6 عصر) تعیین کرده و مدت زمان آبیاری (مثلا به مدت 2 دقیقه) را نیز مشخص نمایید.

آیا می دانید یکی از روش های آبیاری، استفاده از پنکه مه پاش است؟

استفاده از این روش موجب جلوگیری از هدررفت آب، بهبود رشد گیاهان، کاهش زمان لازم برای آبیاری گیاهان و حذف عواملی مانند خطای انسانی خواهد شد. با استفاده از این روش، دیگر لازم نیست نگران نحوه آبیاری گلدان در مسافرت باشید.

2- بطری پلاستیکی، روشی کم هزینه و موثر برای آبیاری در مسافرت

این روش بسیار ساده و کم دردسر است. در این روش، شما تنها به چند عدد بطری پلاستیکی بزرگ نیاز دارید. ابتدا به تعداد مورد نیازتان، این بطری ها را تهیه کنید. سپس در بدنه و کف بطری ها سوراخ هایی را ایجاد کرده و بطری ها را زیر خاک بگذارید؛ در حالتی که تنها سر بطری بیرون از خاک قرار بگیرد. سپس می توانید بطری ها را پر از آب کرده و در بطری را برای جلوگیری از تبخیر آب، ببندید. بدین وسیله، می توانید باغچه منزل را در هنگام مسافرت بدون هیچ مشکلی آبیاری کنید.

بطری پلاستیکی، روشی کم هزینه و موثر برای آبیاری در مسافرت

مه پاش خانگی چیست و چه کاربردی دارد؟

روش های آبیاری گلدان در مسافرت

برای آبیاری گلدان و گیاهان در مسافرت، 6 روش مختلف وجود دارد:

  • استفاده از بطری آب پلاستیکی
  • استفاده از لگن و حوله
  • نخ یا کاموا
  • گلخانه پلاستیکی کوچک
  • زیرگلدانی
  • آب بانک

در ادامه به شرح این روش ها خواهیم پرداخت.

1- آبیاری گلدان در مسافرت با بطری آب پلاستیکی

در این روش، نیاز به یک بطری پلاستیکی و کمی فضای خالی در اطراف گیاه موجود در گلدان خود دارید. کافی است بطری را پر از آب کرده و به صورت وارونه در خاک قرار دهید. برای آبرسانی به گلدان در این حالت، میتوانید:

  • در بطری را کمی باز بگذارید.
  • در بطری را سوراخ کنید.

این روش برای گیاهانی که نیاز بیشتری به آبیاری دارند، بسیار مفید است. برای موثر واقع شدن این روش به مدت طولانی تر، می توانید خاک گلدان را قبل از قرار دادن بطری ها، آبیاری کنید. استفاده از این روش با یک بطری پلاستیکی بزرگ، می تواند به مدت 5 روز برای آبیاری گیاهان در مسافرت کفایت کند.

آبیاری گلدان در مسافرت با بطری آب پلاستیکی

2- آبیاری گیاهان در مسافرت با استفاده از حوله و لگن

در این روش شما به گلدانی نیاز دارید که زیرش سوراخ باشد. کافی است یک لگن را تا نیمه پر از آب کنید، سپس یک حوله را درون لگن قرار داده و گلدان را روی حوله بگذارید. به این شکل، آب تدریجا از طریق سوراخ موجود در قسمت زیرین گلدان، جذب ریشه های گیاه می شود. این روش مناسب گیاهانی است که آب زیادی نیاز دارند و می تواند تا یک هفته آب گیاه شما را تامین کند.

آبیاری گیاهان در مسافرت با استفاده از حوله و لگن

3- استفاده از نخ یا کاموا برای آبیاری گیاهان

یکی از روش های آبیاری گلدان در مسافرت، استفاده از نخ یا کاموا است. در این روش، یک ظرف بزرگ آب را در ارتفاعی بالاتر از گلدان های خود قرار دهید و گلدان ها را در اطراف ظرف بچینید. سپس، از ظرف آب به هر یک از گلدان ها، یک نخ وصل کنید؛ به گونه ای که یک سر نخ درون ظرف آب و سر دیگر آن، درون خاک باشد. می توانید برای اطمینان از قرارگیری نخ در خاک، یک قطعه چوب یا مداد به آن ببندید.

استفاده از نخ یا کاموا برای آبیاری گیاهان

با این روش، آب از طریق نخ یا کاموا به آرامی و به تدریج، از ظرف آب به سمت گلدان ها جاری می شود. این روش مناسب گیاهانی است که بیش از 3 بار در هفته به آبیاری نیاز ندارند. همچنین، با این روش (بسته به اندازه ظرف آب) می توانید 2 تا 3 هفته، آب مورد نیاز گلدان های خود را تامین کنید. لازم است برای اطمینان از کارکرد درست این روش، رطوبت و آبرسانی نخ را ختما چک کنید؛ چون بعضی از انواع نخ ها برای این کار جنس مناسبی ندارند.

4- استفاده از گلخانه پلاستیکی کوچک

این روش از خاصیت گلخانه ای برای تامین رطوبت گیاه بهره می گیرد. ابتدا باید 4 عدد میله چوبی یا فلزی را در خاک فرو کنید. سپس یک نایلون را روی گلدان بکشید؛ به گونه ای که:

  • اولا، فشاری به گیاه وارد نشود.
  • دوما، میله ها در نقش ستون های گلخانه کوچک شما و نگهدارنده نایلون عمل کنند.
استفاده از گلخانه پلاستیکی کوچک

بدین ترتیب، گیاه شما در یک شرایط شبه گلخانه ای قرار می گیرد و آب تبخیر شده گلدان، مجددا روی نایلون قرار گرفته و آزاد نمی شود. از این رو، آب به گلدان بر می گردد. این روش فراتر از آبیاری گیاهان در مسافرت است و می تواند از 6 تا 8 ماه (به شرط قرار نگرفتن در مقابل نور خورشید) رطوبت مورد نیاز گیاه شما را تامین کند.

5- زیرگلدانی، روشی کوتاه مدت برای آبیاری گیاهان در مسافرت

اگر قصد یک مسافرت خیلی کوتاه را دارید و می خواهید سریعترین روش ممکن را برای آبیاری گلدان هایتان در هنگام مسافرت انتخاب کنید، این روش بهترین انتخاب برای شما است. کافی است یک زیرگلدانی هم اندازه گلدان خود را از ماسه و آب پر کنید و گلدان را (که حتما باید کف اش سوراخ باشد) روی زیرگلدانی قرار دهید. این روش بسیار کوتاه مدت است و تنها 2 تا 3 روز می تواند آب گیاه شما را تامین کند.

زیرگلدانی، روشی کوتاه مدت برای آبیاری گیاهان در مسافرت

6- آب بانک، روش نوین آبیاری گلدان در مسافرت

آب بانک یک روش نوین و جدید برای آبیاری گیاهان است. آب بانک از دو بخش سفالی و پلاستیکی تشکیل شده که بخش پلاستیکی آن، بخش بالایی آب بانک به شمار می رود و وظیفه انتقال آب به وسیله شلنگ به قسمت سفالین آب بانک را بر عهده دارد. بخش پلاستیکی به گونه ای طراحی شده است که به آسانی می توان یک بطری یا شلنگ را به آن متصل کرد.

آب بانک، روش نوین آبیاری گلدان در مسافرت

بخش پایینی آب بانک، قسمت سفالی آن می باشد که وظیفه آب رسانی به گیاه را بر عهده می گیرد. آب رسانی به گیاه با بهره گیری از ساختار سفالی آب بانک، به گونه ای است که تا هر زمان گیاه به رطوبت نیاز داشته باشد، آب بانک از بخش سفالین خود آب ترشح کرده و به محض خیس شدن بدنه آن، این ترشح متوقف می گردد. بدین ترتیب، گیاه بیش از نیاز خود آب دریافت نمی کند. آب بانک به نوعی هوشمندانه ترین وسیله برای آبیاری گیاهان در مسافرت است و به خوبی از هدررفت آب نیز جلوگیری می کند.

سخن پایانی

در  این مطلب درباره روش های مختلف آبیاری گلدان در مسافرت صحبت کردیم هر روش را به طور کامل برایتان شرح دادیم. فصل تابستان فرصت بسیار خوبی برای مسافرت است و علاقه مندان به گل و گیاه نیز نباید خود را از این مسئله محروم کنند. با بهره گیری از این روش ها، می توانید از آبرسانی مناسب به گیاهان آپارتمانی خود در هنگام مسافرت، اطمینان کامل داشته باشید. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما واقع شده باشد. اگر سوالی در رابطه با روش های مطرح شده دارید، حتما با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.