وبلاگ

اصلی ترین تفاوت مه پاش سرد و گرم

اصلی ترین تفاوت مه پاش سرد و گرم

مه پاش یکی از لوازم ضدعفونی کننده است که خیلی از افراد آن را با نام فوگر حرارتی نیز می شناسند. مهمترین کاربرد این دستگاه، مواقعی است که می خواهند مکان ها و فضاهای عمومی را ضدعفونی کنند. این دستگاه از زمان همه گیری ویروس کرونا اهمیت خیلی زیادی پیدا کرده است. مه پاش ها به دو صورت سرد و گرم هستند که هر یک از آنها تفاوت هایی با یکدیگر دارند. در این مقاله، ما به طور کامل تفاوت مه پاش سرد و گرم را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد. پس تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

همان طور که پیش از این نیز گفتیم، بیشتر مواقع از فوگر حرارتی برای ضدعفونی کردن محیط استفاده می شود. علاوه بر این، از دیگر کاربردهای این دستگاه، می توان به سمپاشی و گنج زدایی مکان های مختلف مانند زمین های کشاورزی اشاره کرد. از مه پاش ها در بیمارستان ها، معابر عمومی و مدارس نیز به وفور استفاده می شود. اگر شما هم می خواهید بیشتر با تفاوت مه پاش سرد و گرم آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم که تا پایان این مطلب را مطالعه فرمایید.

آشنایی بیشتر با مه پاش سرد و کاربرد آن

برای این که بهتر تفاوت میان این دو دستگاه را درک کنید، در ابتدا هر یک از آنها را به صورت مجزا معرفی کرده و توضیحاتی درباره آن ارائه خواهیم داد. خوب است بدانید که مه پاش سرد در واقع با نام فوگر سرد نیز شناخته می شود که در دنیای امروز کاربردهای بسیار زیادی دارد. مهمترین کاربرد این دستگاه هم این است که برای ضدعفونی و سم زدایی کردن محیط اطراف از آنها استفاده می شود.

آشنایی-بیشتر-با-مه-پاش-سرد-و-کاربرد-آن

بیشتر بخوانید: انواع مه پاش

گفتیم که مهمترین کاربرد مه پاش یا فوگر سرد از موقع همه گیری ویروس کرونا آغاز شد. با استفاده از این دستگاه می توان محیط اطراف را در بازه زمانی خیلی کوتاه تری ضدعفونی و تمیز کرد. به همین دلیل اگر شما نیز می خواهید از یک وسیله ضدعفونی کننده قوی برای محیط مورد نظر خود استفاده کنید، می توانید مطمئن باشید که فوگر سرد یا مه پاش سرد بهترین گزینه است.

زیرا با استفاده از این دستگاه می توانید خیلی راحت محیط های عمومی و شلوغ مختلفی مانند مدرسه، بیمارستان، مراکز تجاری و هر مکان دیگری که بخواهید را ضدعفونی کنید. نکته جالب توجه درباره مه پاش سرد این است که حتی می توان در مکان های خاصی مانند گلخانه ها نیز از آن استفاده کرد. در ادامه، اطلاعاتی هم درباره فوگر گرم در اختیار شما قرار خواهیم داد تا راحت تر بتوانید تفاوت مه پاش سرد و گرم را از یکدیگر تشخیص دهید.

آشنایی با مه پاش گرم و کاربرد آن

آشنایی-با-مه-پاش-گرم-و-کاربرد-آن

در مقابل مه پاش سرد، فوگر یا مه پاش گرم قرار می گیرد. همان طور که از نام آن هم می توان متوجه شد، این مه پاش هوای گرمی از خود ساطع می کند و کاربردهای خیلی متنوعی دارد. بیشتر مواقع از این دستگاه برای از بین بردن حشرات موذی استفاده می شود. به همین دلیل هم می توان گفت که مه پاش گرم یا فوگر گرم بیشتر در زمین های کشاورزی و زراعی کاربرد دارد که می تواند به عنوان یک سمپاش فوق العاده استفاده شود.

پس می توان گفت که اگر شما هم یک کشاورز هستید و به دنبال یک سمپاش قوی برای دفع حشرات موذی در زمین کشاورزی خود می گردید، استفاده از مه پاش گرم می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. زیرا این مه پاش در کنار سمپاش های دیگر معمولی، ویژگی های خیلی بهتری دارد. علاوه بر کشاورزان، باغداران هم می توانند برای دفع حشرات موذی گیاهان مختلف در باغ خود، از فوگر گرم کمک بگیرند.

تفاوت مه پاش یا فوگر سرد با گرم در چیست؟

اکنون نوبت به آن رسیده که مهمترین تفاوت مه پاش سرد و گرم را بشناسید. همان طور که تاکنون هم متوجه شدید اولین تفاوت میان این دو دستگاه این است که هوای مختلفی از یکدیگر ساطع می کنند. علاوه بر این، مه پاش سرد و گرم تفاوت های دیگری نیز با یکدیگر دارند که در این قسمت، ما برخی از مهم ترین آنها را نام می بریم.

تفاوت-مه-پاش-یا-فوگر-سرد-با-گرم

شناخت این تفاوت ها به شما کمک می کند تا راحت تر بتوانید بر اساس نیازهای خود، یکی از آنها را خریداری نمایید. زیرا طبیعتا تفاوت های میان این دو دستگاه می تواند موجب تفاوت در نحوه عملکرد آنها شود و به همین دلیل هم شاید شما به کاربردهای متفاوتی از این دو دستگاه نیاز داشته باشید که با شناخت آنها راحت تر بتوانید تصمیم گیری کنید. با دقت به قسمت زیر توجه کنید تا مهمترین تفاوت های میان این دو دستگاه را بشناسید.

1- نحوه عملکرد

اولین و مهم ترین تفاوت مه پاش سرد و گرم در نحوه عملکرد آنهاست. به احتمال خیلی زیاد تاکنون متوجه این موضوع شده باشید که مه پاش گرم بیشتر برای دفع حشرات موذی و مححیط های کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. این در حالی است که عملکرد مه پاش سرد کمی متفاوت بوده و بیشتر برای ضدعفونی کردن محیط کاربرد دارد. پس با توجه به این نکته، می توان گفت که اگر قصد سمپاشی دارید، فوگر گرم و اگر هم به دنبال وسیله ای برای ضدعفونی کردن هستید، فوگر سرد را به شما پیشنهاد می کنیم. برای خرید مه پاش خانگی میتوانید بر روی آن کلیک کنید.

2- قدرت و کارایی

یکی دیگر از تفاوت های خیلی مهمی که میان مه پاش سرد و گرم دیده می شود، این است که قدرت و کارایی آنها تا حدودی با یکدیگر متفاوت است. به طور کلی، تولید کنندگان مه پاش حرارتی گرم را خیلی قدرتمندتر از دستگاه های حرارتی سرد تولید می کنند. به همین دلیل هم اگر به دنبال یک مه پاش قوی و قدرتمند هستید که کارایی گسترده تری داشته باشد، مطمئن باشید که مه پاش گرم گزینه مناسب تری برای شما خواهد بود.

قدرت-و-کارایی

البته این بدان معنی نیست که مه پاش سرد کارایی یا قدرت کافی را ندارد. هر یک از این دستگاه ها برای کاربردهای خود مورد استفاده قرار می گیرند و بر همین اساس هم قابلیت های زیادی در اختیار شما قرار می دهند. اما به طور کلی، از آنجا که مه پاش گرم برای موارد جدی تری مورد استفاده قرار می گیرد، قدرت بیشتری هم دارد.

3- تولید میکرون ها

مهمترین کاری که همه مه پاش های گرم و سرد انجام می دهند، این است که قطرات بسیار ریز رطوبت را از خود ساطع می کنند. به این قطرات میکرون گفته می شود که تعداد و اندازه آنها در مه پاش های گرم و سرد با یکدیگر تفاوت دارد به همین مسئله را می توان یکی از اصلی ترین مواردی که موجب تفاوت مه پاش سرد و گرم می شود، دانست.

به طور کلی، رطوبت تولید شده در هر یک از این دستگاه ها از سوراخ هایی که در آنها وجود دارد، خارج می شود. این سوراخ ها در مه پاش سرد دارای قطر 30 میکرون و در مه پاش گرم 50 میکرون است. با توجه به این نکته، می توان گفت که قطراتی که مه پاش سرد از خود خارج می کند، خیلی ریزتر است.

4- قیمت مه پاش سرد و گرم

تفاوت-قیمت-مه-پاش-سرد-و-گرم

اگر همچنان می خواهید بدانید که تفاوت مه پاش سرد و گرم در چیست، باید بگوییم که هر یک از این دستگاه ها با قیمت های مختلفی در بازار عرضه می شوند. به همین دلیل هم بهتر است قبل از خرید، اطلاعاتی درباره قیمت هر یک از این دستگاه ها به دست بیاورید تا مطمئن شوید که بر اساس بودجه شما، کدام یک گزینه مناسب تری هستند.

بیشتر بخوانید: نگهداری مه پاش چگونه است؟

البته باید بگوییم که موقع خرید، اصلا نباید فقط به قیمت آنها دقت کنید. زیرا همان طور که می دانید، کاربرد مه پاش سرد با مه پاش گرم کاملا متفاوت است و شما باید فقط بر اساس نیاز خود به سراغ یک مه پاش یا فوگر بروید.

قیمت دستگاه فوگر گرم و سرد

از آنجا که دستگاه های فوگر گرم و سرد تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند، می توانیم انتظار داشته باشیم که قیمت آنها نیز در بازار کاملا متفاوت باشد. از این رو، شما می توانید هر یک از این دستگاه ها را با قیمت های متنوعی در بازار پیدا کنید و برای خود خریداری نمایید.

نکته جالب توجه درباره فوگر این است که برای مصارف خانگی، قیمت بسیار مناسبی دارند و می توانید خیلی راحت آن را در بازار پیدا کنید. با این حال، جنس آنها می تواند موجب تفاوت در این قیمت شود. توجه داشته باشید که اگر بخواهید از فوگر سرد برای ضدعفونی کردن محل کار خود استفاده کنید، باید هزینه بیشتری بپردازید.

قیمت-دستگاه-فوگر-گرم

با این حال، این نکته را هم مد نظر قرار دهید که به خاطر داشتن کاربردهای بسیار وسیعی که هر دوی این دستگاه های مه پاش دارند، از نظر قیمت کاملا مناسب هستند و خیلی زیادی در سایر هزینه های شما صرفه جویی می کنند. به همین دلیل هم اصلا نیازی نیست که نگران قیمت فوگر سرد یا گرم باشید.

مزایا و معایب دستگاه فوگر سرد

بعد از این که با تفاوت مه پاش سرد و گرم آشنا شدید، نوبت به آن می رسد که برخی مزایا و معایب این دو دستگاه را نیز بشناسید. بسته به نوع کاربرد هر یک از این دستگاه ها، مزایا و معایب آنها نیز می تواند متفاوت باشد.

مزایای فوگر سرد و گرم

به عنوان مثال، یکی از مهم ترین مزایای دستگاه فوگر سرد این است که موجب کم شدن مواد شیمیایی موجود در هوا می شود و به همین دلیل هم به ضدعفونی محیط کمک می کند. این دستگاه یک گزینه فوق العاده مناسب برای کاهش مواد مضر به شمار می رود.

علاوه بر این موارد،  شما با استفاده از دستگاه فوگر سرد و گرم می توانید میزان بهره وری محیط کار خود را افزایش دهید. از دیگر مزایای فوق العاده دستگاه مه پاش حرارتی، می توان به توزیع متعادل مواد بسیار کم اشاره کرد. به این صورت که مواد مختلف را به صورت کاملا موثر و متعادل، به یک اندازه توزیع می کند و این امر موجب می شود که احتمال آلودگی محیط و حتی مسمومیت افراد تا حد خیلی زیادی کاهش پیدا کند. همچنین میتوانید برای اطلاعات بیشتر در مورد تعمیر مه پاش بر روی آن کلیک کنید.

معایب فوگر سرد و گرم

معایب-فوگر-سرد-و-گرم

متاسفانه باید بدانید که نمی توان همه قسمت ها و جزئیات دستگاه مه پاش سرد و گرم را به طور کامل تحت کنترل خود قرار داد. این دستگاه با توجه به نیاز شما، باید کالیبراسیون دقیقی داشته باشد. برای این که بتوانید به درستی از دستگاه فوگیر سرد استفاده کنید، باید اطلاعاتی درباره این حوزه داشته باشید و بدون دانش کافی نمی توانید این کار را انجام دهید.

علاوه بر این موارد، اگر نتوانید پراکندگی ذرات هوا را به درستی کنترل کنید، به احتمال خیلی زیادی آسیب های زیادی به محیط وارد کند. به همین دلیل هم باید علاوه بر داشتن دانش و اطلاعات کافی، نحوه کنترل پراکندگی آن را هم بلد باشید.

شما باید نحوه افزودن مواد شیمیایی را در این دو مه پاش سرد و گرم به طور کامل یاد گرفته باشید. در صورتی که این کار را به درستی انجام ندهید، این احتمال وجود دارد که فقط یک سطح را آلوده کند و اگر این میزان از مواد شیمیایی به درستی تنظیم نشود، ممکن است حتی محیط اطراف هم آلوده کند.

با توجه به این موارد، می توان گفت که استفاده از فوگر اصلا کار ساده ای نیست و شما باید حتما در ابتدا تفاوت مه پاش سرد و گرم را شناخته باشید و سپس از یک فرد متخصص بخواهید که نحوه استفاده و تنظیم آن را برای شما توضیح دهد.

سخن پایانی

در این مقاله، اطلاعات کاملی درباره تفاوت مه پاش سرد و گرم در اختیار شما قرار دادیم. همان طور که گفتیم، این دو دستگاه تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند و به همین دلیل هم بهتر است قبل از خرید و استفاده، در ابتدا این تفاوت ها را بدانید. در صورتی که شما هم می خواهید به هر دلیلی یک فوگر حرارتی بخرید، بهتر است از فروشگاه موردنظر خود بخواهید که در نحوه استفاده از آن و تنظیم این دستگاه، شما را راهنمایی کنند. برای خرید مه پاش سرد و گرم با بالاترین کیفیت، فقط کافی است که سری به فروشگاه فوق العاده مه پاش بزنید.