وبلاگ

جدیدترین سیستم آبیاری قطره ای کدام است؟

جدیدترین سیستم آبیاری قطره ای

یکی از کارهای بسیار چالش برانگیز برای خیلی از افراد، این است که بتوانند به درستی و به اندازه کافی به گل و گیاهان خود آب بدهند. این مسئله برای مسافرت و تعطیلات اهمیت دوچندانی پیدا می کند. زیرا خیلی از افراد دوست دارند که در تعطیلات به مسافرت بروند و شاید نگران گل و گیاهان خود باشند و نتوانند در این فاصله زمانی به آنها آب بدهند. در این شرایط، استفاده از جدیدترین سیستم آبیاری قطره ای می تواند گزینه کاملا مناسبی برای این افراد باشد. در حال حاضر، طرفداران گل و گیاه علاقه زیادی به استفاده از این سیستم های آبیاری پیدا کرده اند.

سیستم ابیاری قطره ای جدید به این صورت کار می کند که می توان حتی مواقعی که خارج از منزل هستید هم خیلی راحت از آنها استفاده کنید. به این صورت که بعد از تنظیم قطره و تایمر آن، مشخص کنید که در چه بازه زمانی و چه میزان آب به گل و گیاهان شما برسد. خوشبختانه می توان از این روش برای آبیاری انواع گل و گیاهان و باغات مختلف استفاده کرد و هیچ گونه محدودیتی از نظر استفاده از این سیستم های آبیاری وجود ندارد. در این مقاله، اطلاعات بیشتری درباره جدیدترین روش آبیاری قطره ای در اختیار شما قرار خواهیم داد.

جدیدترین سیستم آبیاری قطره ای

همان طور که پیش از این نیز گفتیم، علاقه مردم به سمت آبیاری قطره ای در حال زیاد شدن است. از این رو، سیستم های متنوعی برای آبیاری قطره گل و گیاهان طراحی شده اند که از میان آنها، نمونه های جدیدتر کارایی خیلی بیشتری دارند.

سیستم-آبیاری

به عنوان مثال، سیستم ابیاری قطره ای جدید با داشتن تایمر، به شما این امکان را می دهد که حتی چندین روز خارج از منزل به سر ببرید و مطمئن باشید که آب کافی به گل و گیاهان شما خواهد رسید. علاوه بر این، اگر وقت نمی کنید که در بازه زمانی مشخصی به همه گل و گیاهان خود آب بدهید، باز هم استفاده از این روش های جدید مزایای زیادی برای شما دارد.

البته توجه داشته باشید که نباید از هر نوع سیستمی برای آبیاری قطره ای گل و گیاهان و یا باغات استفاده کرد. فقط کافی است که کمی در این حوزه تحقیق کنید تا ببینید که جدیدترین روش آبیاری قطره ای برای گیاهان کدام است و با استفاده از کدام روش می توانید به اندازه کافی به گیاهان خود آب بدهید، بدون این که نیاز باشد به طور مداوم بالای سر آنها باشید و شلنگ را جابجا کنید. برای خرید مه پاش خانگی میتوانید به صفحه آن مراجعه کنید.

انواع نازل در سیستم های آبیاری قطره ای جدید

انواع-نازل-در-سیستم-آبیاری

جدیدترین سیستم آبیاری قطره ای دارای بخش های مختلفی است که یکی از مهمترین آنها، نازل به شمار می رود. بسته به نوع استفاده شما و شرایط خود سیستم، ممکن است این نازل در نمونه های مختلفی تولید و عرضه شود.

بیشتر بخوانید: دمای مناسب گلخانه چگونه باید باشد

به همین دلیل باید از قبل بسته به شرایط باغ یا باغچه خود، بهترین نمونه نازل در سیستم های آبیاری قطره ای را انتخاب کنید. در این قسمت، انواع نازل در سیستم آبیاری قطره جدید را به شما معرفی می کنیم که هر یک از آنها مزایا و معایب مربوط به خود را دارند و با کمی تحقیق، می توانید مطمئن شوید که کدام یک از آنها برای شما مناسب تر است.

نازل میکرو اسپری

نازل یا آبپاش میکرو اسپری یکی از بهترین دستگاه هایی است که شما می توانید برای آبیاری قطره ای گل و گیاهان خود از آن استفاده کنید. این نازل به صورت قطره ای و فوق العاده کم فشار، محیط اطراف خود را مرطوب می کند.

بهتر است این آب پاش را در کنار گیاهانی نصب کنید که ارتفاع بالاتری دارند. کارشناسان پیشنهاد می کنند که از نازل میکرو اسپری در مکان هایی استفاده کنید که گیاهان شما به آب زیادی نیاز دارند. همان طور که از نام آن هم می توان حدس زد، این نازل به صورت اسپری آب را به گیاهان اطراف خود می رساند.

نازل-میکرو-اسپری

برای استفاده از این نازل، فقط کافی است که لوله های مورد نیاز با اندازه ¼ اینچ را نزدیک گیاه ببرید و این لوله ها را روی یک پایه قرار دهید. حالا این پایه می تواند چوبی باشد که آن را درون زمین فرو کرده اید. می توانید برای ایجاد رایزر، یک لوله سفت بردارید و آن را روی پایه نصب کنید. در نهایت هم نازل میکرو اسپری را در قسمت انتهایی رایزر قرار دهید. دلیل استفاده از رایزر این است که موجب می شود راحت تر بتوان اسپری آب را کنترل کرد.

نازل انتشار دهنده نقطه ای

یکی دیگر از انواع نازل که می توانید آن را در جدیدترین سیستم آبیاری قطره ای مشاهده کنید، نازل انتشار دهنده نقطه ای است. این نازل برای مواردی مورد استفاده قرار می گیرد که نیازی به پاشیدن آب روی برگ گل و گیاهان نیست و به صورت نقطه ای، فقط روی زمین را مرطوب می کنند. به عنوان مثال، این نازل برای گیاهانی مثل بادمجان و گوجه فرنگی کاملا مناسب است.

البته باید بدانید که این نازل ها غیرقابل تنظیم هستند و به طور مداوم فقط مقدار مشخصی آب را به گیاه می رسانند. با این حال، می توان از آنها برای آبیاری قطره ای گیاهان و گل هایی استفاده کرد که در گلدان و سبدهای آویزان هستند. نازل انتشار دهنده نقطه ای برای آبیاری سبزیجات حساس هم کاربرد زیادی دارد. برای نصب این نازل، می توانید آن را به صورت مستقیم به شلنگ اصلی وصل کنید یا آن را به لوله اصلی که زیر گیاه وجود دارد، متصل نمایید.

نازل-انتشار-دهنده-نقطه-ای

حتی شما می توانید این نازل را به آن شلنگ اصلی متصل کنید که از طول لوله به گیاه می رسد. برای این که مطمئن شوید که آیا نازل را به درستی برای آبیاری گیاه خود استفاده کرده اید، می توانید از نمودار سازه کمک بگیرید.

چگونگی ساخت مه پاش خانگی

نازل درون خطی

نمونه دیگری از نازلی که شما می توانید برای جدیدترین روش آبیاری قطره ای از آن استفاده کنید، نازل درون خطی است. این نوع قطره چکان یک راهکار فوق العاده آسان و سریع برای رساندن آب به گیاهانی است که باید به صورت کاملا آرام و آهسته آبیاری شوند. این شلنگ ها نسبتا کوچک تر از شلنگ های اصلی به نظر می رسند و ممکن است بسته به شرایط مختلف، در طول های متفاوتی تولید و عرضه شوند.

می توان قطره چکان های درون خطی را در قسمت های مختلف لوله اصلی نصب کرد. با انجام این کار، باغبان می تواند خیلی راحت نازل درون خطی را در قسمت های مختلف گیاه قرار بدهد و بهترین میزان آب را برای گیاهان تامین کند. این روش علاوه بر این که نیاز به مراقبت، نگهداری و تعمیر خیلی کمتری دارد، از نشتی آب جلوگیری می کند.

نازل حباب ساز حوضه

در نهایت، آخرین نمونه نازلی که می توانید برای جدیدترین سیستم آبیاری قطره ای از آن استفاده کنید، نازل حباب ساز حوضه است. این نازل ها اندازه کوچکی دارند و به صورت کم فشار، آب مورد نیاز را به گیاه شما می رسانند. فقط کافی است که به شلنگ اصلی که روی زمین قرار گرفته، متصل شوند. برای

مهمترین ویژگی نازل های حباب ساز حوضه این است که به صورت 360 درجه آب مورد نیاز را به گیاه اسپری می کنند و به همین دلیل هم آب به همه بخش های گیاه می رسد. با استفاده از این نازل، نیاز شما به قطره چکان های جداگانه تا حد خیلی زیادی کاهش پیدا می کند.

نازل-حباب-ساز-حوضه

آموزش چگونگی آبیاری گلدان در مسافرت

برای نصب آنها هم فقط کافی است که حباب ساز را به شلنگ اصلی متصل کنید. از مهم ترین مزایای نازل حباب ساز حوزه، می توان به مواردی مانند نصب و جابجایی ساده، قابلیت تنظیم فشار و راحت بودن در کنترل اشاره کرد.

هنگام انتخاب سیستم آبیاری قطره ای چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

در صورتی که شما هم به دنبال جدیدترین سیستم آبیاری قطره ای هستید، باید به شما بگوییم که توجه به برخی نکات موقع انتخاب این سیستم اهمیت بسیار زیادی دارد. با توجه به این فاکتورها می توانید تا حد خیلی زیادی متوجه شوید که بهترین سیستم برای گیاهان شما در باغتان کدام است و چگونه می توانید یک خرید خوب داشته باشید. در این قسمت، مهم ترین ویژگی هایی که باید برای خرید سیستم ابیاری قطره ای جدید مد نظر قرار دهید را به صورت مختصر نام می برید.

1- وسعت باغ یا باغچه

اولین و مهم ترین موضوعی که باید برای انتخاب یک سیستم ابیاری قطره ای جدید به آن توجه کنید، وسعت باغ یا باغچه شماست. پس در ابتدا متراژ باغ خود را اندازه گیری کنید و سپس بر همین اساس، یک سیستم مناسب خریداری کنید.

2- نوع گیاه

نوع-گیاه

به احتمال خیلی زیاد در باغ شما گیاهان متعددی وجود دارند که شاید نحوه آبیاری هر یک از آنها با یکدیگر متفاوت باشد. به عنوان مثال، شاید برخی از این گیاهان به آب خیلی زیادی نیاز داشته باشند و برخی دیگر مقدار آب کمتری بخواهند.

پس می توان گفت که یکی از فاکتورهای دیگری که می تواند تاثیر زیادی در خرید جدیدترین روش آبیاری قطره ای داشته باشد، نوع گیاه است. سعی کنید تا حد امکان سیستمی برای آبیاری گیاه خود استفاده کنید که برای بیشتر گیاهان مناسب باشد و انعطاف پذیری بالایی داشته باشد.

آموزش آبیاری قطره ای بدون پمپ

3- نوع خاک

از دیگر موارد پر اهمیت برای خرید و انتخاب جدیدترین سیستم آبیاری قطره ای که باید به آن توجه کرد، نوع خاک باغ است. خاک باغ شما به احتمال خیلی زیاد یکی از نمونه های رسی، شنی، گچی، سیلتی، پیتی و لومی است. هر یک از این خاک ها به مدل آبیاری و زهکشی متفاوتی نیاز دارند.

به همین دلیل هم خیلی مهم است که شما قبل از خرید، اطلاعات کافی درباره خاک باغ خود به دست بیاورید و مطمئن شوید که خاک باغ شما از کدام نمونه های قبل است. سپس بعد از تحقیقات کافی، ببینید که این خاک به چه نوع زهکشی و آبیاری نیاز دارد. با انجام این کار، خیلی راحت تر می توانید یک سیستم آبیاری قطره مناسب برای باغ خود خریداری کنید.

4- نرخ جریان آب

نرخ-جریان-آب

شما باید مطمئن شوید که متناسب با گیاه، باید از کدام نمونه قطره چکان برای رساندن آب کافی به آن استفاده کنید. ممکن است گیاهی داشته باشید که به آب خیلی کمی نیاز داشته باشد. در این شرایط، شاید فکر کنید که باید زهکشی سیستم آبیاری قطره ای خود را به گونه ای انجام دهید که آب خیلی سریع از آنجا رد شود.

در حالی که این گونه نبوده و حتی با انجام این کار هم ممکن است به گیاه خود خیلی آسیب برسانید. بهترین کاری که می توانید در این شرایط انجام دهید، افزایش امیترهای منبع است. همچنین شما می توانید فاصله بین امیترها را کاهش دهید و لوله های درون خطی را درون آنها بگذارید.
از طرف دیگر، شاید فکر کنید که باید زهکشی گیاهانی که به آب زیادی نیاز دارند را به گونه ای انجام دهید که آب زیادی به آنها برسد. این در حالی است که این کار هم باعث آسیب رساندن به گیاه می شود. در این شرایط، شما می توانید از لوله های 12 اینچی یا قطره چکان های نیم گالن استفاده کنید. این امر موجب می شود که گیاه به هیچ عنوان غرق نشود و آب کافی به آن برسد.

5- فشار آب

از دیگر مشخصاتی که برای انتخاب جدیدترین سیستم آبیاری قطره ای باید به آن توجه کرد، فشار آب است. فشار آب باغ شما می تواند بر اساس طول شلنگ و ارتفاع بستر باغ متفاوت باشد. در این شرایط، شاید به قطره چکان های متفاوتی برای زهکشی باغ خود نیاز داشته باشید.

فشار-آب

در این شرایط می توانید خیلی راحت از ساطع کننده های سیستم آبیاری قطره ای استفاده کنید که بهترین گزینه هستند. آنها می توانند به همان اندازه آبی که گیاه به آن نیاز دارد را بدون توجه به فشار ورودی به آن بدهند. این دستگاه ها به صورت ثابت آب کافی را به گیاه می رسانند و به شما این اطمینان را می دهند که تمام گیاهان آبیاری خواهند شد.

6- فیلتر

شاید خیلی از افراد اهمیتی به خرید فیلتر ندهند. این در حالی است که باید به شما بگوییم که نداشتن فیلتر می تواند موجب مسدود شدن لوله های ¼ اینچی شود. زیرا اگر سیستم شما فیلتر مناسبی نداشته باشد، مواد موجود در آب رسوب خواهد کرد و موجب پوست پوسته شدن لوله می شود.

در نتیجه، لوله شما مسدود خواهد شد و جریان آب عبور نخواهد کرد. با استفاده از یک فیلتر مناسب، می توانید بهترین فشار آب را به گیاهان خود برسانید و مطمئن باشید که هیچ مشکلی برای سیستم آبیاری قطره ای شما پیش نخواهد آمد.

7- تایمر

توجه داشته باشید که فقط جدیدترین سیستم آبیاری قطره ای تایمر دارد و همه دستگاه ها از این قابلیت بهره مند نیستند. با استفاده از تایمر، می توانید برنامه ریزی کنید که در یک زمان مشخص، چه مقدار آب به گیاهان شما برسد. با استفاده از تایمر، دیگر نیازی به هیچ گونه نگرانی در تعطیلات و مسافرت های خود نخواهید داشت.

برای خرید مه پاش صنعتی میتوانید بر روی آن کلیک کنید.

خرید انواع اتصالات آبیاری قطره ای

خرید-انواع-اتصالات-آبیاری-قطره-ای

به احتمال خیلی زیاد شما هم برای خرید جدیدترین سیستم آبیاری قطره ای وسوسه شده باشید. با استفاده از این سیستم، می توانید در سریع ترین زمان ممکن و بدون هیچ گونه زحمت خیلی زیادی به گیاهان خود آب بدهید. این مسئله برای زمانی که می خواهید به مسافرت های طولانی بروید، اهمیت خیلی بیشتری دارد. علاوه بر این، راحتی در استفاده موجب شده که خیلی از باغداران هم ترجیح دهند که باغ خود را به طور کامل قطره ای کنند.

از این رو، ما هم خرید یک سیستم ابیاری قطره ای جدید را به شما پیشنهاد می کنیم. زیرا با استفاده از این روش، می توانید بهترین و شاداب ترین گیاهان را داشته باشید. برای خرید این سیستم ها با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت، می توانید از طریق فروشگاه مه پاش اقدام کنید.

سخن پایانی

در این مقاله، اطلاعات کاملی درباره جدیدترین سیستم آبیاری قطره ای در اختیار شما قرار دادیم. همان طور که گفتیم، یک سیستم ابیاری قطره ای جدید باید ویژگی های خاصی داشته باشد که بتواند برای گیاهان و باغ های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.

علاوه بر این، متوجه شدید که برای خرید این دستگاه و سیستم باید به چه فاکتورهایی دقت کنید. برای خرید جدیدترین روش آبیاری قطره ای برای باغ و یا گیاهان منزل خود، فقط کافی است که با کارشناسان ما در فروشگاه مه پاش تماس بگیرید. آنها به طور کامل در نحوه انتخاب سیستم آبیاری شما را راهنمایی می کنند.