وبلاگ

بهترین روش های آبیاری قطره ای روف گاردن

آبیاری قطره ای روف گاردن

در حال حاضر که بیشتر خانه ها به شکل آپارتمانی ساخته می شوند، نیاز به یک فضای سبز در ساختمان ها اهمیت خیلی زیادی پیدا کرده است. از این رو، این ساختمان ها را به گونه ای می سازند تا بتوانند در قسمت پشت بام، فضای سبزی به وجود بیاورند. این فضای سبز با نام روف گاردن شناخته می شود. در میان روش های مختلفی که می توان این قسمت را آبیاری کرد، آبیاری قطره ای روف گاردن مزایای خیلی زیادی دارد.

اگر شما هم در منزل خود روف گاردن دارید و به دنبال یک روش مناسب برای آبیاری آن هستید، باید آبیاری قطره ای را به شما پیشنهاد کنیم. این روش مزایای بسیاری داشته و به شما این امکان را می دهد که تا حد خیلی زیادی از هدر رفت آب جلوگیری کنید.

علاوه بر این، از آنجا که روف گاردن در قسمت پشت بام ساختمان وجود دارد، با آباری حساب شده گل و گیاهان می توانید از قسمت های زیرین خانه محافظت کنید. در این مقاله از مه پاش، به طور کامل درباره روش آبیاری قطره ای روف گاردن صحبت خواهیم کرد و بهترین روش را به شما معرفی می کنیم.

آبیاری روف گاردن با سیستم قطره ای

آبیاری روف گاردن با سیستم قطره ای

سیستم های آبیاری متنوعی وجود دارند که یکی از بهترین آنها، آبیاری قطره ای است. در این سیستم، از لوله و اتصالات مختلفی استفاده می شود و به صورت کاملا منظم، آب را به یک اندازه به قسمت های مختلف گل و گیاهان می رسانند. لوله ها به بهترین شکل ممکن آب را به تمام گیاهان منتقل می کنند. همان طور که پیش از این نیز گفتیم، در میان روش های مختلف آبیاری روف گاردن، سیستم قطره ای از اهمیت بالایی برخوردار است.

مهمترین دلیل این موضوع هم این است که سیستم قطره ای موجب می شود گیاه به طور کامل هیدراته نگه داشته شود. به این معنی که گیاه همیشه آب مورد نیاز خود را دارد و به هیچ عنوان خشک نخواهد شد. این امر موجب می شود که شما به صورت دستی و همزمان خودکار، بتوانید به سیستم آبیاری روف گاردان خود کمک کنید. با انجام این کار، می توانید مطمئن باشید که یک روف گاردن فوق العاده سرسبز و جذاب خواهید داشت.

در حالی که می توان از روش های دیگری هم برای آبیاری روف گاردن استفاده کرد، اما مطمئن باشید که سیستم آبیاری قطره ای از مزایای بالاتری برخوردار است. در ادامه مقاله، اطلاعات بیشتری درباره این مسئله در اختیار شما قرار خواهیم داد.

روش های آبیاری روف گاردن

روش های آبیاری گلدان

به طور کلی، روش های مختلفی برای آبیاری روف گاردن وجود دارند که آبیاری قطره ای یکی از آنهاست. شما می توانید بسته به شرایط باغ و باغچه خود در قسمت پشت بام منزلتان، از روش های مختلفی برای آبیاری آن استفاده کنید. البته می توان گفت که آبیاری قطره ای روف گاردن تنها روش برای آب دادن و به گل و گیاهان نیست. در این قسمت، برخی از بهترین روش هایی که می توانید برای آبیاری گل و گیاهان روف گاردن خود انجام دهید را به صورت مختصر معرفی می کنیم.

1 – آبیاری دستی روف گاردن

ساده ترین و کم هزینه ترین روشی که می توانید از آن برای آبیاری روف گاردن خود استفاده کنید، آبیاری دستی است. در این روش، فقط کافی است که با شلنگ یا آبپاش به گیاهان پشت بام منزل خود آب بدهید. این روش فقط برای مواقعی مناسب است که گل و گیاهان خیلی کمی دارید و می توانید در بازه زمانی کوتاهی به همه آنها آب بدهید. البته همان طور که مشخص است، در این روش باید حتما به صورت مستقیم فعالیت داشته باشید و حتما خودتان بالای سر سیستم آبیاری باشید.

در روش آبیاری دستی، باید توجه خیلی زیادی به میزان آب داده شده به گل و گیاهان کنید. به عنوان مثال، ممکن است برخی از گیاهان به آب کمتر و برخی دیگر به آب بیشتری نیاز داشته باشند. در این شرایط، اگر به اندازه کافی آب به هر یک از آنها نرسد، به احتمال خیلی زیاد خشک و پژمرده خواهند شد. بنابراین، موقع آبیاری دستی باید حتما این نکته را مد نظر قرار دهید.

آبیاری دستی روف گاردن

2 – سیستم آبیاری بارانی

روش دیگری که شاید برخی از افراد فکر کنند می توانند از آن برای آبیاری روف گاردن خود استفاده کنند، سیستم آبیاری بارانی است. با این حال، بیاید به این افراد بگوییم که این روش به هیچ عنوان گزینه مناسبی برای آبیاری گل و گیاهان روف گاردن نیست. زیرا بیشتر زمانی از سیستم آبیاری بارانی استفاده می شود که گل و گیاهان پوششی و چمنی باشند. به علاوه، این روش تبخیر آب بالایی دارد و اصلا گزینه مناسبی برای روف گاردن در نظر گرفته نمی شود.

در روش بارانی، مقدار خیلی زیادی آب به هدر می رود و همچنین اگر یکی از گیاهان دچار نوعی بیماری شده باشد، خیلی راحت این بیماری به سایر گیاهان نیز انتقال پیدا می کند. در کنار این معایب، دلیل دیگری که موجب شده ما سیستم آبیاری بارانی را برای روف گاردن انتخاب نکنیم، این است که مقدار خیلی زیادی آب روی برگ گیاهان می ماند و بعد از تابش نور خورشید به این آب، دچار آفتاب سوختگی می شوند. با توجه به این موارد، آبیاری بارانی تا حدودی فقط برای قسمت های چمن روف گاردن مناسب است و برای گل و گیاهان بزرگ تر کاربردی ندارد.

3 – آبیاری قطره ای روف گاردن

آبیاری قطره ای روف گاردن

در میان روش های موجود، آبیاری قطره ای روف گاردن بهترین و مناسب ترین روش برای انواع گل و گیاهان است. اگرچه این روش نسبت به موارد قبلی کمی هزینه بر است، اما مطمئن باشید که تا حد خیلی زیادی در هزینه آب شما صرفه جویی می کند و به همین دلیل هم می تواند به نوع دیگری مقرون به صرفه باشد.

در آبیاری قطره ای، شما می توانید تنظیم کنید که به هر یک از گیاهان دقیقا چه مقدار آب داده شود. علاوه بر این، مزیت دیگر آبیاری قطره ای روف گاردن هم این است که بیشتر آنها تایمر دارند و می توانید تنظیم کنید که در چه بازه زمانی گیاه آبیاری شود.

هیچ تفاوتی ندارد که روف گاردن شما بزرگ و یا کوچک باشد. در هر شرایطی، می توانید مطمئن باشید که استفاده از سیستم آبیاری قطره ای می تواند منجر به کاهش در هزینه های شما شود. زیرا این روش هزینه نگهداری بسیار کمی دارد و در کنار همه این موارد، آب خیلی کمتری مصرف می کند و هدر رفت آب در آن فوق العاده کم است. همچنین برای اطلاعات بیشتر نصب مه پاش میتوانید بر روی آن کلیک کنید.

انواع آبیاری قطره ای روف گاردن

همان طور که پیش از این متوجه شدید، آبیاری قطره ای روف گاردن نسبت به موارد قبلی مزایای خیلی بیشتری دارد. با این حال، باید بگوییم که همین سیستم هم در دو شکل نیمه اتوماتیک و اتوماتیک در بازار عرضه می شود که شما می توانید بسته به شرایط خود، از نمونه های مختلف آن استفاده کنید. در این قسمت، هر یک از نمونه های نیمه اتوماتیک و اتوماتیک آبیاری قطره ای را به شما معرفی خواهیم کرد.

انواع آبیاری قطره ای روف گاردن

1 – آبیاری نیمه اتوماتیک قطره ای

در این نمونه سیستم قطره ای، انشعاب اصلی به شیر برق برداشت آب به طور کاملا مستقیم وصل شده و انشعاب های فرعی هم بسته به شرایط روف گاردن، به انشعابات اصلی متصل می شوند. تعداد و دبی خروجی نازل ها بعد از قرار گرفتن روی انشعاب فرعی، بر اساس شرایط گیاه تنظیم می شود.

مهم ترین عیب این روش، این است که باید به صورت مستقیم روی آن نظارت داشته باشید. به این صورت که خودتان باید شیر ورودی آب را باز کرده و خودتان هم برای بستن آن اقدام کنید. با این حال، نحوه کار کردن با این سیستم فوق العاده راحت است و هر کسی می تواند خیلی راحت از آن استفاده کند.

البته باید گفت که سیستم آبیاری قطره نیمه اتوماتیک بیشتر برای گیاهانی مناسب است که همه آنها تقریبا به حجم آب مشابهی نیاز دارند. این بدان معناست که لازم نیست حجم آب هر یک از گیاهان را به صورت مجزا تغییر داد. اما به طور کلی، این سیستم هم مزایای زیادی دارد و موجب می شود که گیاهان شما بدون هیچ گونه به هم ریختگی و نامنظم شدن، آبیاری شوند.

2 – آبیاری تمام اتوماتیک قطره ای

آبیاری تمام اتوماتیک قطره ای

اگر نمی خواهید خودتان به صورت مستقیم روی فرایند آبیاری گیاهان روف گاردن خود نظارت داشته باشید و در آن مکان باشید، می توانید از آبیاری تمام اتوماتیک استفاده کنید. آبیاری تمام اتوماتیک علاوه بر این که تمام مشخصات سیستم های نیمه اتوماتیک را دارد، از ویژگی های دیگری مانند بورد کنترل هوشمند، شیرهای برقی و تانک هم برخوردار است. با استفاده از بورد کنترل هوشمند خیلی راحت می توان حجم و شرایط آب داده شده به گیاهان مختلف را تنظیم کرد. نکته جالب توجه درباره سیستم تمام اتوماتیک این است که علاوه بر آبیاری، به گیاهان کود هم می دهد.

در صورتی که برخی از گیاهان شما به آب زیاد و برخی دیگر به آب کمتر نیاز داشته باشند، می توانید خیلی راحت و بدون نگرانی از سیستم آبیاری قطره ای تمام اتوماتیک روف گاردن استفاده کنید. بدین منظور، خیلی راحت می توانید به سیستم خود برنامه های متعددی بدهید.

همان طور که پیش از این نیز گفتیم، در این نوع سیستم آبیاری قطره ای روف گاردن هیچ نیازی به حضور فیزیکی شما نیست و به صورت خودکار کار می کند. در حال حاضر، خیلی از سیستم های تمام اتوماتیک قطره ای اپلیکیشن های مخصوصی دارند که می توانید خیلی راحت روی گوشی خود نصب کرده و دستورهای مورد نظر را به آن بدهید.

آبیاری تمام اتوماتیک

به علاوه، در این سیستم می توانید از سنسورهای جذاب دیگری مانند رطوبت سنج، دماسنج، اسیدیته و سایر موارد این چنینی نیز استفاده کنید و اطلاعات بیشتری درباره گیاهان خود به دست بیاورید. با انجام این کار، خیلی راحت تر می توانید به رشد و شاداب تر شدن گیاه خود کمک کنید.

تفاوت آبیاری بام سبز و روف گاردن چیست؟

یکی از مهم ترین تفاوت های این دو اصطلاح، میزان آبی است که باید به آنها داده شود. بام سبز به گونه ای طراحی می شود که به آب خیلی زیادی نیاز نداشته و حتی گاهی مواقع اصلا به آب نیاز ندارد. از این رو، خیلی کم می شود که همه مردم از این روش استفاده کنند. زیرا بیشتر گیاهانی که در این روش استفاده می شود، گیاهان علفی با ریشه کوتاه هستند. البته باید گفت که بام سبز بیشتر با شرایط آب و هوایی و بومی سازگار است و مقاومت خیلی بالایی دارد. تنها آبی که به بام سبز می رسد، آب باران است. برای راه اندازی گلخانه نیز میتوانید اطلاعات بیشتری نیز داشته باشید.

تفاوت آبیاری بام سبز و روف گاردن

در مقابل، روف گاردن یا همان باغ بام، تنوع گیاهی خیلی بیشتری دارد و طبیعتا به مراقبت بیشتری هم نیاز خواهد داشت. در این روش، شما می توانید از انواع گل و گیاهان مختلف فصلی، درختچه ها، بوته ها و درختان مختلفی استفاده کنید. این گیاهان میزان برگ خیلی بیشتری دارند و هر یک از آنها بسته به شرایط خود می توانند به مقدار آب متفاوتی نیاز داشته باشند.

خرید سیستم آبیاری قطره ای

بر اساس اطلاعاتی که در این مقاله به دست آوردید، به احتمال خیلی زیاد متوجه شده باشید که آبیاری قطره ای روف گاردن در میان روش های دیگر تا چه حد مورد توجه قرار گرفته است. این روش مزایای خیلی بیشتری دارد و به شما این امکان را می دهد که هر زمان که خواستید، به مقدار کافی به گیاهان خود آب بدهید.

اگر شما هم می خواهید یک روف گاردن سرسبز و شاداب داشته باشید و حتی در مواقعی که منزل نیستید هم آب کافی را به گیاهان خود بدهید، ما خرید سیستم آبیاری قطره ای روف گاردن را به شما پیشنهاد می کنیم. برای خرید این سیستم، می توانید خیلی راحت از طریق فروشگاه باسابقه مه پاش اقدام کنید. ما در این فروشگاه، بهترین و با کیفیت ترین سیستم آبیاری قطره ای برای روف گاردن را در اختیار شما قرار می دهیم و می توانید مطمئن باشید که از تمام قابلیت هایی که پیش از این گفتیم، بهره مند خواهید شد.

سخن پایانی

در این مقاله، به طور کامل درباره آبیاری قطره ای روف گاردن صحبت کردیم. همان طور که گفتیم، با استفاده از روش های مختلفی مانند آبیاری دستی، بارانی و قطره ای می توان گل و گیاهان روف گاردن را آبیاری کرد. با این حال، روش قطره ای گزینه خیلی هوشمندانه ای است، مخصوصا اگر می خواهید به مسافرت بروید و همچنان از گیاهان خود در قسمت پشت بام منزلتان محافظت کنید. تنها کاری که باید انجام دهید، تماس با کارشناسان ما در فروشگاه مه پاش و ارائه اطلاعات کافی درباره گل و گیاهان و مساحت روف گاردن خود است.