وبلاگ

بهترین رطوبت ساز سالن پرورش پرنده را چگونه انتخاب کنیم؟

بهترین رطوبت ساز سالن پرورش پرنده

پرندگان برای زندگی و داشتن سلامت بهتر، به شرایط متعادلی نیاز دارند که یکی از مهمترین موضوعات برای کنترل این شرایط، تنظیم رطوبت سالن نگهداری و پرورش آنهاست. به خصوص در حال حاضر که به آب و هوای گرم هم نزدیک می شویم، باید حتماً در سالن های پرورش پرنده از لوازمی استفاده کنیم تا بتوانیم رطوبت مورد نیاز این سالن ها را مدیریت کنیم. در این شرایط، استفاده از رطوبت ساز سالن پرورش پرنده می تواند کمک بسیار زیادی به شما کند. در ادامه، ما به صورت مفصل درباره دستگاه رطوبت ساز برای سالن پرنده صحبت خواهیم کرد.

پیش از این که درباره این موضوع صحبت کنیم، خوب است بدانید که در شرایط مناسب، میزان رطوبت سالن های پرندگان باید بین ۴۰ تا ۶۰ درصد اندازه گیری شود. به خصوص اگر در مکانی زندگی می کنید که هوا بیش از اندازه خشک است، شاید مجبور شوید این رطوبت را بیشتر هم کنید.

شما باید حتماً برای حفظ جان پرندگان خود و رشد و نمو بهتر آنها از دستگاه های رطوبت ساز استفاده کنید تا بتوانید شرایط ایده آل برای پرندگان خود را به وجود بیاورید. اگر شما هم قصد خرید دستگاه رطوبت ساز سالن پرورش پرنده را دارید، حتماً تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

دستگاه رطوبت ساز سالن پرورش پرنده چیست؟

همان طور که از نام آن هم می توان حدس زد، دستگاه رطوبت ساز به وسیله ای گفته می شود که با استفاده از آب، رطوبت مورد نیاز محیط را تامین می کند. به منظور تامین این رطوبت، این دستگاه آب را از مخزن به سمت نازل ها منتقل کرده و آب را با قطرات بسیار ریز شبیه به مه به محیط پرتاب می کند.

دستگاه رطوبت ساز سالن پرورش پرنده

اندازه قطرات آب ایجاد شده توسط این دستگاه آنقدر ریز است که اصلاً باعث خیس شدن محیط نمی شود و فقط هوا را مرطوب و خنک می کند. بهترین دستگاه رطوبت ساز برای سالن پرندگان، استفاده از دستگاه رطوبت ساز اولتراسونیک است که ویژگی های منحصر به فردی دارد.

این دستگاه برای تبدیل قطرات آب به مه یا بخار، از امواج اولتراسونیک استفاده می کند. به همین دلیل مزایای بسیار زیادی دارد و می تواند در سریع ترین زمان ممکن، بهترین رطوبت را برای محیط مورد نظر شما به وجود بیاورد.

توجه داشته باشید که هوای بیش از اندازه خشک می تواند آسیب زیادی به سلامت پرندگان بزند. اگر محیط و سالن پرورش پرندگان خیلی خشک باشد، آنها دچار مشکلات پوستی و همچنین تنفسی می شوند. به همین دلیل برای جلوگیری از بروز مشکلات این چنینی و افزایش سلامت پرندگان، استفاده از دستگاه رطوبت ساز پیشنهاد می شود. یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده این وسیله را با نام رطوبت ساز بشناسند، این است که قطرات آب را به بخار یا مه سرد تبدیل می کند و باعث افزایش رطوبت و کاهش دما می شود.

نکاتی برای استفاده از رطوبت ساز سالن پرورش پرنده

اگر شما هم قصد خرید دستگاه رطوبت ساز سالن پرورش پرنده را دارید، لازم است به فاکتورهای متعددی توجه کنید. با دقت به فاکتورهای خاصی که در این قسمت به شما معرفی می کنیم، می توانید بر اساس نیازهای خود بهترین دستگاه را خریداری نمایید. همچنین شما می توانید از فروشندگان مهپاش صنعت درباره خرید این دستگاه نیز سوال بپرسید و آنها به طور کامل شما را راهنمایی خواهند کرد. اما در ابتدا، این موارد را مد نظر قرار دهید.

نکاتی برای استفاده از رطوبت ساز سالن پرورش پرنده

1. متراژ سالن پرورش پرنده

متراژ و مساحت سالنی که شما در آن پرنده را پرورش می دهید، اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا شما باید بر اساس مساحت محیط، این رطوبت ساز را خریداری نمایید. اگر رطوبت ساز شما بیش از اندازه کوچک باشد و محیط شما هم مساحت زیادی داشته باشد، اصلاً کافی نخواهد بود و نمی تواند رطوبت مورد نیاز را تامین کند. در مقابل، اگر دستگاه رطوبت ساز نسبت به محیط شما خیلی بزرگ باشد، رطوبت هوا خیلی زیاد می شود و این شرایط هم برای پرندگان مناسب نیست.

برای خرید مه پاش صنعتی میتوانید بر روی آن کلیک کنید.

2. استفاده از هوای تازه

 نکته دیگری که باید موقع خرید دستگاه رطوبت ساز مد نظر قرار دهید، استفاده از هوای تازه است. قبل از این که دستگاه رطوبت ساز را روشن کنید، بهتر است اجازه دهید کمی هوای آزاد و تازه وارد محیط شود. این امر تاثیر بسیار زیادی روی نحوه عملکرد دستگاه دارد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که حداقل چند بار در طول روز اجازه دهید که هوای تازه وارد محیط سلام شود.

3.تعداد دستگاه های رطوبت ساز

گاهی مواقع برای سالن های پرورش پرندگان که بسیار بزرگ هستند، شاید مجبور شوید از چندین دستگاه رطوبت ساز استفاده کنید. این موضوع تا حد خیلی زیادی به محیط و پرندگان شما بستگی دارد که با مشورت با افراد متخصص، می توانید از آن مطمئن شوید.

4. تنظیم یکنواخت رطوبت

دستگاه مورد نظر شما باید بتواند در تمام قسمت های سالن پرورش پرنده، رطوبت و ایجاد شده را به یک اندازه پخش کند. به این صورت که نباید قسمتی از سالن بیش از اندازه مرطوب شود و قسمتی دیگر خیلی خشک باشد. این موضوع تاثیر بسیار زیادی در تنظیم و تعادل سالن دارد.

انتخاب بهترین رطوبت ساز پرندگان در خانه

5. وجود رطوبت سنج در سالن پرورش پرنده

شما باید حتماً یک رطوبت سنج مناسب و معتبر داشته باشید تا بتوانید به صورت مداوم رطوبت درون سالن پرورش پرنده را اندازه گیری کنید. با استفاده از این وسیله، مطمئن خواهید بود که آیا رطوبت سنج شما می تواند محیط را برای پرورش پرندگان تنظیم کند یا خیر. به عبارت دیگر، رطوبت سنج باعث می شود که از صحت عملکرد دستگاه رطوبت ساز مطمئن شوید.

6. نوع آب در دستگاه رطوبت ساز

شاید برای شما جالب باشد که بدانید حتی نوع آبی که در دستگاه رطوبت ساز قرار می دهید نیز می تواند در عملکرد آن تاثیر بگذارد. برای مثال، این که آب معمولی باشد یا سخت، موجب می شود که مواد معدنی و میکروارگانیسم های مختلفی در محیط پخش شود که اگر برای پرنده شما مضر باشد، مشکلات زیادی برای آن به وجود می آورد. برای مثال، سختی آب موجب می شود که خیلی از پرندگان به بیماری های تنفسی مانند آسم مبتلا شوند.

7. تجهیزات جانبی دستگاه

دستگاه رطوبت ساز برای این که عملکرد درستی داشته باشد، به تجهیزات متعددی نیاز دارد که باید به همراه دستگاه ارائه شوند. برخی از این تجهیزات شامل مواردی مانند تایمر، رطوبت سنج، کنترل خودکار سایر موارد این چنینی می شوند. با وجود این تجهیزات، شما می توانید به بهترین شکل ممکن از دستگاه رطوبت ساز استفاده کنید و شرایط ایده آل برای پرندگان خود به وجود بیاورید.

8. دمای بخور دستگاه رطوبت ساز

در نهایت، موضوع دیگری که موقع خرید این وسیله باید به آن توجه زیادی کنید، دمای بخور آن است. به طور کلی، این دستگاه ها دارای بخورهای سرد و گرم هستند که هر یک از آنها مزایای مربوط به خود را دارند. به عنوان مثال، بخور گرم در دستگاه رطوبت ساز موجب می شود که باکتری و قارچ موجود در آن از بین بروند. این در حالی است که با استفاده از بخور سرد، می توانید از احتمال سوختگی پرندگان بکاهید. پس باید بسته به نوع و شرایط پرندگان، از بخور مناسبی استفاده نمایید.

خرید دستگاه رطوبت ساز سالن پرورش پرنده

سخن پایانی

همان طور که در این مطلب متوجه شدید، خرید دستگاه رطوبت ساز سالن پرورش پرنده اهمیت بسیار زیادی در رشد و سلامت پرندگان دارد. اگر شما هم قصد خرید این دستگاه را دارید، پیشنهاد می کنیم که حتماً از فروشندگان معتبر آن را خریداری نمایید. ما در فروشگاه مهپاش صنعت بهترین دستگاه های رطوبت ساز با بالاترین کیفیت را در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید با خیالی آسوده، از آنها برای سلامت پرندگانتان استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *