وبلاگ

جلوگیری از ترک خوردگی چوب با دستگاه رطوبت ساز

جلوگیری از ترک خوردگی چوب با دستگاه رطوبت ساز

جلوگیری از ترک خوردگی چوب با دستگاه رطوبت ساز چگونه صورت می گیرد؟ با بالارفتن میزان خشکی هوا، مشکلات فراوانی برای تجهیزات چوبی به وجود می آید و روی ماندگاری آن تأثیر منفی می گذارد. در حال حاضر در خیلی از کارگاه های چوب بری یا کارخانه هایی که تجهیزات و ملزومات چوبی تولید می کنند، به منظور جلوگیری از ترک خوردگی چوب و خشک شدن آن، از دستگاه رطوبت ساز استفاده می نمایند.

تأثیر دستگاه رطوبت ساز بر کیفیت چوب

این نکته را در نظر داشته باشید که دستگاه رطوبت ساز شرکت مهپاش صنعت می تواند مزیت های زیادی مثل حفظ سلامت و افزایش ماندگاری چوب با خود به همراه بیاورد. بسیاری از افراد به دنبال یافتن راهکار مناسبی برای جلوگیری از ترک خوردگی چوب هستند. در این مقاله، توضیحات بیشتری درباره دستگاه رطوبت ساز و نحوه کار آن به شما می دهیم.

از مهم ترین موضوعاتی که پیش از بررسی موضوع جلوگیری از ترک خوردگی چوب با دستگاه رطوبت ساز اهمیت زیادی پیدا می کند، این است که خشکی یا رطوبت هوا چه تأثیری روی چوب دارد. در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که اگر هوا خشک باشد و رطوبت بیش از اندازه کاهش بیابد، باعث انقباض و ترک خوردگی چوب می شود.

این موضوع می تواند خسارت های مالی فراوانی به وجود بیاورد و باعث ورشکسته شدن خیلی از کارگاه های چوب بری گردد. علاوه بر این موارد می تواند تأثیرات منفی زیادی روی رنگ و کیفیت بدنه آنها داشته باشد. به همین دلیل لازم است که در این گونه مکان ها به طور صحیح و اصولی اقدام به کنترل رطوبت محیط شود تا چوب ترک نخورد.

زمانی که میزان رطوبتی که در هوا وجود دارد در حد متعادل باشد، کیفیت و سلامت چوب حفظ می شود و تأثیرات منفی مثل تورم و ترکیدگی را کاهش می یابد. در حال حاضر یکی از مهم ترین مباحثی که در زمینه نگهداری چوب در کارگاه و کارخانه های الوار به میان می آید، همین مسئله جلوگیری از ترک خوردگی چوب با دستگاه رطوبت ساز است.

تأثیر دستگاه رطوبت ساز بر کیفیت چوب

این دستگاه ها طوری تولید شده اند که می توانند خیلی خوب رطوبتی که در محیط بسته وجود دارد را تنظیم کنند و در نتیجه از تغییر شکل یا خمیدگی چوب ها جلوگیری نمایند. علاوه بر این موارد، دستگاه رطوبت ساز مقاومت و استحکام چوب ها را بالا می برد و این موضوع می تواند از ایجاد هزینه ها و آسیب های زیاد جلوگیری کند.

برای خرید مه پاش صنعتی میتوانید بر روی آن کلیک کنید.

شاید تا به حال به صورت جدی به این نکته دقت نکرده باشید؛ اما وجود رطوبت کافی در هوا تأثیر زیادی روی سلامتی و ماندگاری چوب ها دارد و به همین دلیل لازم است افرادی که در این حوزه فعالیت دارند، این موضوع را مد نظر قرار دهند.

چگونه دستگاه رطوبت ساز مانع از ترک خوردگی چوب می شود؟

 یکی از عوامل مهمی که درباره جلوگیری از ترک خوردگی چوب با دستگاه رطوبت ساز باید مدنظر بگیرید این است که این دستگاه را با استفاده از بهترین تکنولوژی های دنیا ساخته اند و به همین دلیل به خوبی حجم رطوبت موجود در محیط هایی مانند کارگاه ها، اتاق ها و انبارهای نگهداری چوب و الوار را تنظیم می کند. این دستگاه ها به گونه ای ساخته شده اند که از کیفیت بالایی برخوردار هستند و می توان میزان رطوبت خروجی در آنها را بر اساس درجه بندی که دارد، تنظیم کرد.

این موضوع مزیت های فراوانی دارد، زیرا شما می توانید بر اساس درصد خشکی منطقه زندگی خودتان، میزان رطوبت رسانی این محصول را تنظیم کنید و نگذارید که چوب ها دچار ترک خوردگی شوند. این نکته را در نظر داشته باشید که شما با استفاده از دستگاه رطوبت ساز، می توانید خیلی راحت و چوب را برای یک مدت طولانی حتی بیشتر از یک سال نگهداری کنید.

دستگاه رطوبت ساز در واقع برای تنظیم کردن سطح رطوبت داخلی فضاهایی مانند کارگاه های چوب بری و انبارهای نگهداری الوار، آب را به شکل مه و با اندازه قطرات بسیار زیر به محیط پرتاب می کند و رطوبت موردنیاز را برای مقابله با اثرات خشکی هوا، فراهم می کند. همچنین کنترل رطوبت به کیفیت کلی هوای فضای داخلی کمک زیادی می کند.

چگونه دستگاه رطوبت ساز مانع از ترک خوردگی چوب می شود؟

پس سطح مناسب رطوبت علاوه بر این که باعث جلوگیری از ترک خوردگی می شود، محیط نگهداری از چوب را سالم تر نگه می دارد که همین امر روی کیفیت چوب هم تاثیر می گذارد. دستگاه های رطوبت رسان طوری طراحی شده اند که به صورت مداوم در طول سال کار کنند. یعنی در تمامی ماه های سال می توانید از آن استفاده نمایید.

یکی از راه های جلوگیری از ترک خوردگی چوب با دستگاه رطوبت ساز که ما در این مقاله به آن اشاره کردیم، تعیین میزان رطوبت محیط است. میزان رطوبت مناسب در برخی فضاها به 40 الی 60 درصد می رسد؛ زیرا در این محدوده احتمال ترک خوردگی کاهش می یابد و محیط بهینه تری برای چوب فراهم می شود.

افزایش رطوبت ناپایدار می تواند مشکلاتی را برای شما به وجود بیاورد. برای جلوگیری از این اتفاق باید دستگاه رطوبت رسان را باتوجه به نیازهایتان و اندازه فضایی که در اختیار دارید، تنظیم کنید. همچنین استفاده از دستگاه هایی که قابلیت تنظیم دقیق میزان رطوبت را دارند، می تواند میزان رطوبت محیط را راحت تر کنترل کند.

سخن پایانی

در این مقاله شما نحوه جلوگیری از ترک خوردگی چوب با دستگاه رطوبت رسان را آموختید. اکنون دیگر می دانید که میزان رطوبت مناسب می تواند چه تأثیری روی کیفیت چوب داشته باشد. ما در مهپاش صنعت بهترین دستگاه های رطوبت رسان را تولید کرده و به شما عزیزان ارائه می دهیم. دستگاه های ما مزیت های فراوانی دارند. برای مثال شما می توانید به وسیله درجه بندی این دستگاه میزان رطوبت را بر اساس شهری که زندگی می کنید، تنظیم نمایید تا دچار هیچ مشکلی نشوید. برای کسب مشاوره و خرید این محصول، می توانید با کارشناسان ما در مهپاش صنعت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *