وبلاگ

رطوبت ساز انبار دارو چیست و چگونه کیفیت دارو را حفظ می کند؟

برای این که داروها در انبار سالم بمانند، به رطوبت قابل توجهی نیاز دارند و در صورت کاهش یا افزایش این رطوبت، مشکلات زیادی برای آنها به وجود خواهد آمد. در این شرایط، استفاده از دستگاه رطوبت ساز انبار دارو می تواند پاسخگوی این نیاز باشد. در انبار دارو باید علاوه بر رطوبت، دما و روشنایی نیز تنظیم شود تا بتوان داروها را تا مدت طولانی و در زمان تعیین شده، نگه داشت.

برای این که افراد مطمئن شوند که رطوبت موجود در انبار دارو کافی است، باید حتماً از دستگاه رطوبت سنج استفاده کنند. در صورت پایین آمدن رطوبت در این محیط، استفاده از دستگاه های رطوبت ساز ضروری است تا این کمبود رطوبت، جبران شود. شما می توانید بهترین دستگاه های رطوبت ساز برای انواع دارو را از فروشگاه مهپاش صنعت با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت خریداری نمایید.

مزایای رطوبت ساز انبار دارو

یکی از مهم ترین موضوعات در توزیع دارو، مراقبت درست از آن است که برای انجام این کار، باید رطوبت مورد نیاز برای دارو به وجود بیاید. اگر رطوبت محیط دارو پایین تر از حد تعیین شده باشد، اثربخشی دارو تا حد خیلی زیادی پایین می آید و اگر افراد از آن استفاده هم کنند، به نتیجه ای که باید، نمی رسند. این در حالی است که با استفاده از دستگاه رطوبت ساز انبار دارو می توان از این مشکل جلوگیری کرد. در این قسمت، برخی از مهم ترین دلایل و مزایای استفاده از این دستگاه در انبار دارو را مشاهده می کنید.

  • حفظ اثربخشی دارو
  • کاهش الکتریسیته ساکن در انبار دارو
  • کاهش گرد و غبار موجود در انبار دارو
  • تنظیم سرعت واکنش های شیمیایی
  • جلوگیری از تکثیر و رشد انواع باکتری ها و قارچ ها و مواد آلوده
  • حفظ غلظت و حجم داروهای مایع
مزایای رطوبت ساز انبار دارو

با توجه به موارد بالا، می توان گفت که استفاده از دستگاه رطوبت ساز انبار دارو می تواند مزایای بسیار زیادی برای دارو داشته باشد. به همین دلیل باید حتماً از این دستگاه در انبار دارو استفاده شود تا علاوه بر حفظ اثربخشی دارو، از رشد مواد آلوده جلوگیری کرد.

معرفی بهترین رطوبت ساز در انبار دارو

شما می توانید بسته به مساحت و متراژ انبار دارو، از بهترین دستگاه رطوبت ساز استفاده کنید. یکی از بهترین و پرطرفدارترین انواع رطوبت ساز انبار دارو که می توانید از تمام مزایایی که پیش از این گفتیم بهره مند شوید، دستگاه رطوبت ساز اولتراسونیک است. با استفاده از این وسیله شما می توانید به بهترین شکل ممکن رطوبت مورد نیاز در انبار دارو را تنظیم کنید.

این دستگاه در مقایسه با خیلی از دستگاه های رطوبت ساز دیگر، مصرف آب و برق خیلی کمتری دارد. همچنین شما می توانید با کمترین سر و صدا و لرزش ممکن، از این سیستم استفاده کنید. نکته جالب توجه درباره این رطوبت ساز این است که به خاطر داشتن نازل های بسیار ریز و تولید مه با اندازه کوچک، به هیچ عنوان باعث خیس شدن محیط نخواهد شد. در نتیجه، داروهای شما اصلاً خیس نمی شوند و مشکلی برای آنها پیش نخواهد آمد.

برای خرید مه پاش صنعتی میتوانید بر روی آن کلیک کنید.

از دیگر مزایای این دستگاه رطوبت ساز انبار دارو می توان به سیستم قطع خودکار آن اشاره کرد. به این صورت که وقتی رطوبت محیط به اندازه کافی می رسد، به صورت خودکار قطع می شود و رطوبت اضافی به داروها وارد نخواهد شد. زیرا نه تنها کاهش رطوبت، بلکه افزایش بیش از اندازه رطوبت نیز می تواند در اثربخشی دارو اختلال ایجاد کند.

معرفی بهترین رطوبت ساز در انبار دارو

عوارض کمبود و افزایش رطوبت در انبار دارو

همان طور که پیش از این نیز گفتیم، هم کمبود و هم افزایش بیش از حد رطوبت در انبار دارو می تواند برای داروها مشکل ایجاد کند. به طور کلی، بسته به نوع دارو، این محصول نیاز به دمای متفاوتی برای نگهداری دارند. برای مثال، داروهای غیر یخچالی می توانند در دمای بین ۱۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد شرایط خوبی داشته باشند. این در حالی است که دمای مورد نیاز برای داروهای یخچالی، بین ۲ تا ۸ درجه سانتیگراد است. حتی برخی از داروها نیاز به منجمد شدن دارند که دمای آنها باید منفی ۲۵ درجه سانتیگراد باشد.

عوارض کاهش رطوبت بر انبار دارو

اگر انبار دارو رطوبت کافی نداشته باشد و رطوبت آن خیلی پایین بیاید، قرص ها قالب گیری خوبی نداشته و ممکن است پودر شوند. همچنین کاور کپسول ها نیز به یکدیگر نمی چسبند و به طور کلی، قرص ها و کپسول ها از یکدیگر متلاشی می شوند.

زمانی که رطوبت بیش از اندازه پایین باشد حتی اگر کوچکترین ضربه هم به آن وارد شود، خراب می شود. از طرف دیگر، کاهش رطوبت برای شربت ها و داروهای مایع نیز تاثیر بدی دارد و باعث می شود که غلظت شربت کاهش پیدا کند. در نتیجه همه این موارد، هضم این داروها خیلی مشکل خواهد شد و بیمار اصلاً نمی تواند تاثیر خوبی از آن بگیرد.

عوارض افزایش رطوبت بر انبار دارو

در صورت استفاده از دستگاه رطوبت ساز انبار دارو و افزایش بیش از حد رطوبت در این مکان نیز مشکلاتی برای داروها به وجود می آیند. به همان شکل که کاهش رطوبت باعث خشک شدن بیش از حد دارو و قرص ها می شود، افزایش بیش از حد رطوبت نیز می تواند باعث نرم شدن خیلی زیاد داروهای جامد شود. در این شرایط، ممکن است قرص ها حالت خمیری یا چسبندگی به خود بگیرند.

عوارض افزایش رطوبت بر انبار دارو

همچنین اگر رطوبت انبار دارو بیشتر از ۶۰ شود، احتمال رشد و انتشار انواع آلودگی ها و میکروب ها نیز وجود دارد. به همین ترتیب، زمانی که افراد دارو را مصرف می کنند، احتمال مسمومیت آنها وجود دارد. از آنجا که بیشتر بسته بندی های داروها به صورت کاغذی است، افزایش رطوبت می تواند باعث خراب شدن بسته بندی آنها شود. در تمام این موارد، داروها نیز آسیب می بینند.

سخن پایانی

برای تنظیم و کنترل رطوبت موجود در انبار دارو، استفاده از یک دستگاه رطوبت ساز با کیفیت می تواند کمک خیلی زیادی به شما کند. شما می توانید با خرید دستگاه رطوبت ساز انبار دارو بسته به محیط مورد نظر خود، از تمام داروهای انبار محافظت کنید. با استفاده از دستگاه رطوبت ساز موجود در فروشگاه مهپاش صنعت، هیچ مشکلی بابت افزایش یا کاهش بیش از حد رطوبت نخواهید داشت. همچنین شما می توانید از کارشناسان مهپاش صنعت درباره تنظیم رطوبت و نحوه عملکرد این سیستم در انبار دارو سوال بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *