وبلاگ

بهترین شیوه آبیاری قطره ای باغچه منازل

آبیاری-قطره-ای-باغچه-منازل

آبیاری قطره ای باغچه منازل نسبت به روش های سنتی، مزایای خیلی بیشتری دارد که در این مقاله، به طور کامل درباره آن صحبت می کنیم. یکی از مهم ترین مزایای آبیاری قطره ای، این است که باعث می شود تا حد خیلی زیادی در مصرف آب صرفه جویی شود و با انجام این کار، هم با ارزش ترین منبع کره زمین، یعنی آب را حفظ می کنیم و هم هزینه ما برای قبض آب کمتر می‌شود. اگر شما هم به دنبال روشی برای استفاده از آبیاری قطره ای باغچه منازل ساده و یا هوشمندانه هستید، حتما تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

هیچ تفاوتی ندارد که شما بخواهید درخت های منزل خود را آبیاری کنید و یا سبزیجات دارید. در هر شرایطی، باید از یک سیستم مناسب و مقرون به صرفه برای آبیاری آنها استفاده کنید تا هم هزینه کمتری بپردازید و هم آب به صورت عمقی به ریشه سبزیجات و درختان نفوذ کند. در نتیجه این امر، گیاهان و سبزیجات شما بهتر از قبل ثمر خواهند داد و شما می توانید در یک معامله دو سر برد، شرکت کنید.

آبیاری قطره ای باغچه منازل چه مزایایی دارد؟

همان طور که پیش از این نیز گفتیم، اگر شما از آبیاری قطره ای باغچه منازل ساده استفاده کرده باشید، می توانید به مزایای متعددی دست پیدا کنید. در این بخش، برخی از مهم ترین مزایای آبیاری قطره ای باغچه منازل را به صورت مختصر نام می بریم و با خواندن آنها، می توانید مطمئن شوید که تا چه حد می توانند روی گیاه و هزینه های شما تاثیر بگذارند.

مزایای-آبیاری-قطره-ای-باغچه-منازل
  • صرفه جویی در میزان مصرف آب: اگر برای آبیاری گیاهان و سبزیجات خود از روش قطره ای استفاده کنید، تا حد خیلی زیادی از هدر رفته آب جلوگیری خواهید کرد. در نتیجه، هزینه های شما پایین خواهد آمد.
  • راحتی هنگام رفتن به مسافرت: به احتمال خیلی زیاد برای شما هم پیش آمده که وقتی می خواهید به مسافرت بروید، نگرانی خیلی زیادی درباره شرایط آب دادن به درختان و گیاهان خود دارید. در روش قطره ای، دیگر این نگرانی وجود ندارد و می توانید خیلی راحت و بدون نگرانی قطره ها را به گونه ای تنظیم کنید که در تمام طول شبانه روز، به میزان کافی آب به درختان و گیاهان برسد.
  • قابلیت تنظیم در هر ساعتی از شبانه روز: آبیاری قطره ای به گونه ای است که شما بتوانید در هر ساعتی از شبانه روز، آن را تنظیم کنید که به عنوان مثال، در نیمه شب هم به صورت خودکار باز و یا بسته شود.
  • عدم نیاز به نیروی انسانی: بر اساس مواردی که پیش از این گفتیم، آبیاری قطره باغچه منازل موجب می شود که شما بتوانید بدون نیاز به دخالت، درخت و باغچه خود را آب بدهید. فقط کافی است که بعد از نصب آن، قسمت های مناسب آن را تنظیم نمایید.
آبیاری-قطره-ای-برای-باغچه-های-منازل-ساده
  • شادابی گیاه: از دیگر مزایای فوق العاده آبیاری قطره ای، می توان به این مسئله اشاره کرد که چون موقع شب که احتمال بخار شدن آب وجود دارد هم شما می توانید به گیاهان خود آب بدهید، آنها شادابی بیشتری خواهند داشت.
  • از بین رفتن علف هرز: در روش قطره ای، آب به همه بخش های گیاه می رسد و حتی به عمیق ترین بخش های ریشه هم نفوذ پیدا می کند. این، موجب می شود که علف ها از بین بروند و در ریشه و اطراف گیاه، به وجود نیایند.

آبیاری قطره باغچه منازل ساده

گاهی مواقع، شما نمی خواهید از روش های پیچیده و هوشمندانه برای آبیاری باغچه منزل خود استفاده کنید و تا حد امکان، به دنبال روش های ساده تر می گردید. در این شرایط، می توانید با استفاده از نازل، شلنگ، لوله، آبپاش و سایر موارد این چنینی، یک سیستم آبیاری ساده طراحی کنید.

مهمترین مزیت این نوع سیستم آبیاری این است که نصب آن فوق العاده راحت بوده و بدون هیچ گونه اطلاعات زمینه ای، می توانید از آن استفاده کنید. اگر شما هم درختان و گیاهان خیلی زیادی دارید و برای آبیاری آنها، مدت زمان بسیار زیادی را صرف می کنید، روش آبیاری قطره ای باغچه منازل ساده می تواند گزینه فوق العاده ای برای شما باشد.

آبیاری-قطره-باغچه-منازل-ساده

آبیاری قطره ای باغچه منازل در این روش ساده، می تواند با استفاده از ابزار آلات خیلی ساده ای انجام شود. به عنوان مثال، شما می توانید با استفاده از یک سطل و یا بطری، خیلی راحت یک سیستم قطره ای ساده طراحی کنید. یکی دیگر از روش های آبیاری قطره ای ساده برای منازل، عایق لوله های پی وی سی است که هزینه خیلی کمتری دارد.

آبیاری قطره ای باغچه منازل هوشمندانه

چه روش ساده برای آبیاری قطره ای باغچه منازل می تواند تا حد خیلی زیادی کار شما را راه بیندازد، اما معایبی هم دارد که یکی از مهمترین آنها، این است که نمی توانید در یک بازه زمانی طولانی از آن استفاده کنید. به همین دلیل هم شاید مجبور شوید که از یک سیستم هوشمندانه برای آبیاری گیاهان و درختان خود به روش قطره ای استفاده کنید.

آبیاری-قطره-ای-باغچه-منازل-هوشمندانه

این سیستم هوشمندانه به این صورت عمل می کند که حتی از راه دور و با استفاده از یک گوشی هوشمند، خیلی راحت می توانید آن را تنظیم کنید. این قابلیت، موجب شده که خیلی از افراد قصد استفاده از این روش برای آبیاری قطره ای گیاهان خود را داشته باشن

طبیعتا در این روش، باید هزینه بیشتری بپردازند که به نظر می رسد کاملا ارزشش را دارد. به خصوص اگر برای گل و گیاهان خود اهمیت زیادی قائل هستید و نگران این موضوع هستید که شاید موقع مسافرت، خشک شوند، پیشنهاد می کنیم که حتما از روش آبیاری قطره ای باغچه منازل هوشمندانه استفاده کنید.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه آبیاری قطره ای ثقلی بدون پمپ می توانید مقاله آبیاری قطره ای بدون پمپ را بخوانید.

فاکتورهای مهم برای انتخاب نوع روش آبیاری قطره ای

برای این که بتوانید از یک روش مناسب برای آبیاری قطره ای گیاهان خود استفاده کنید، باید به موارد متعددی توجه داشته باشید ما در این بخش، به صورت خلاصه برخی از آنها را نام می بریم.

  • نوع گیاه
  • اندازه باغچه
  • نوع خاک
  • میزان جریان آب
  • انعطاف پذیری لوله در برابر فشار آب
  • انواع فیلتر
  • نوع سوپاپ کنترل
  • تایمر اتوماتیک

سخن پایانی

ما در این مقاله، اطلاعات کاملی درباره روش های مختلف آبیاری قطره ای باغچه منازل در اختیار شما قرار دادیم. همان طور که گفتیم، این روش مزایای فوق العاده زیادی دارد و به شما این امکان را می دهد تا با پرداخت یک هزینه بسیار کم، تا حد خیلی زیادی در هزینه های خود برای مصرف آب و خرید مجدد گل و گیاه صرفه جویی کنید. شما می توانید با خرید انواع قطعات مورد نیاز برای آبیاری قطره ای باغچه به صورت ساده و یا هوشمندانه، از طریق سایت مه پاش اقدام کنید.