وبلاگ

فوگر سرد چیست؟

فوگر سرد چیست

فوگر سرد چیست و چه کاربردی دارد؟ فوگر سرد به وسیله ای گفته می شود که می تواند قطرات درشت آب را به ذرات بسیار ریز مه یا بخار تبدیل کند که با پخش شدن در هوا، باعث خنک شدن محیط می شود. به همین دلیل نیز این وسیله با نام فوگر سرد شهرت دارد و خیلی از افراد از آن برای خنک کردن محیط مورد نظر خود استفاده می کنند. البته باید گفت که فوگر سرد علاوه بر خنک کردن محیط، می تواند تا حدودی به افزایش رطوبت هم کمک کند.

همین موضوع، باعث افزایش کاربرد و مزایای این دستگاه در صنایع مختلف شده است. به همین دلیل خیلی از افراد به دنبال خرید فوگر سرد هستند تا بتوانند با استفاده از این وسیله، شرایط ایده آلی در محیط مورد نظر خود به وجود بیاورند.

ویژگی های فوگر سرد

یکی از اصلی ترین ویژگی های فوگر سرد این است که می تواند با استفاده از فشار آب، مه یا بخار را به اندازه خیلی ریز به وجود بیاورد. غالباً بسته به نوع نازل استفاده شده در فوگر، بخار ایجاد شده توسط این دستگاه بین ۵ تا ۵۰ میکرون متغیر است. با این حال، هرچه اندازه سوراخ های نازل کوچک تر باشد، بخار یا مه ایجاد شده نیز اندازه ریزتری خواهد داشت و مطمئن خواهید بود که محیط مورد نظر شما خیس نمی شود.

بسته به نوع فوگر انتخابی شما، ممکن است این محصول ویژگی های فنی خاصی داشته باشد. در این شرایط، ویژگی های فوگر سرد از نظر قدرت موتور، دبی پاشش، بدنه، ایز ذرات خروجی و ولتاژ ورودی می تواند با سایر فوگرها متفاوت باشد. به همین دلیل موقع خرید فوگر سرد باید حتماً به این فاکتورها توجه کنید. اما در این قسمت، برخی از اصلی ترین ویژگی های استفاده از فوگر سرد را معرفی می کند که باعث افزایش کاربرد آن شده است.

ویژگی های فوگر سرد
  • غالباً این محصول را با استیل مقاوم یا بدنه آلومینیومی تولید می کنند.
  • می توان از طریق برق شهری، از این وسیله استفاده کرد.
  • صاحبان مزارع و گلخانه ها می توانند برای دادن کود و مواد معدنی و مغذی به گیاهان خود، از این وسیله استفاده کنند.
  • استفاده کردن از این دستگاه بسیار راحت است و می توان در سریع ترین زمان ممکن از آن استفاده کرد.
  • می توانید آن را روی دیوار نصب کرده و به گونه ای تنظیم کنید که به همه قسمت های محیط دسترسی داشته باشد.

مزایای استفاده از فوگر سرد

بعد از این که متوجه شدید که مهمترین ویژگی های فوگر سرد چیست و چه کاربردهایی دارد، نوبت به آن می رسد که مزایای استفاده از این دستگاه را نیز بشناسید. این وسیله مزایای بسیار زیادی دارد به همین دلیل هم خیلی از افراد در مکان های مختلف و از آن استفاده می کنند. برخی از اصلی ترین مزایای فوگر سرد عبارتند از:

  • امکان نصب بسیار راحت
  • قابل استفاده در انواع مکان ها بدون محدودیت
  • کارایی بسیار عالی بدون خیس کردن محیط
  • جابجایی و حمل راحت
  • دوام و طول عمر بالا
  • کاهش دما و تنظیم رطوبت در مکان های خشک و گرم
  • وزن سبک
  • امکان استفاده برای سمپاشی و کود دادن به گیاهان

انواع فوگر سرد

شما باید بسته به نیازی که دارید، یکی از انواع فوگر سرد را برای خرید انتخاب کنید. هر یک از این فوگرها دارای ویژگی های خاصی هستند که شما می توانید برای مکان های مختلف یکی از آنها را به کار بگیرید. در این قسمت، برخی از رایج ترین نمونه های فوگر سرد را به شما معرفی می کنیم.

  • فوگر سرد برقی
  • فوگر سرد تک نازله
  • فوگر سرد دو نازله
  • فوگر سرد تک موتور
  • فوگر سرد دو موتوره

با توجه به نام هر یک از این فوگرها، می توان تا حد خیلی زیادی متوجه نحوه عملکرد آنها شد. به عنوان مثال، فوگر سرد برقی با استفاده از انرژی برق کار می کند. همچنین در فوگر سرد تک موتور تنها یک موتور قرار دارد.

انواع فوگر سرد

اجزای فوگر سرد

در صورتی که موقع خرید فوگر سرد مطمئن باشید که در آن از اجزای با کیفیتی استفاده شده، می توانید اطمینان حاصل کنید که عمر و ماندگاری این دستگاه فوق العاده زیاد خواهد بود. در این قسمت، به صورت مختصر مهمترین اجزای موجود در دستگاه فوگر سرد را به شما معرفی می کنیم. پس اگر شما می خواهید بدانید که اجزای فوگر سرد چیست و چه لوازمی در آن وجود دارد، این قسمت را از دست ندهید.

  • مخزن: درون مخزن می توان علاوه بر آب، برخی مواد شیمیایی مانند کود و سم های مخصوص گیاهان را نیز قرار داد. به طور کلی، مخزن نوعی منبع برای دستگاه فوگر سرد است.
  • منبع تغذیه: منظور از منبع تغذیه، این است که دستگاه فوگر سرد طریق چه انرژی کار می کند. به عنوان مثال، برخی از دستگاه ها برقی هستند و برخی دیگر با باتری یا حتی بنزین کار می کنند.
  • پمپ برقی: مایعات موجود در مخزن فوگر سرد از طریق پمپ، به شلنگ ها منتقل می شوند.
  • نازل: ازل یکی از مهم ترین قطعات فوگر سرد به شمار می آید که به کوچک کردن قطرات آب کمک خیلی زیادی می کند.

اگر هر یک از این قطعات به درستی کار کنند، می توانند مایعات شیمیایی مانند کود و سم ها و یا حتی آب را به بهترین حالت ممکن به محیط برسانند. زیرا در این صورت، دستگاه فوگر سرد صورت مداوم و متعادل حرکت می کند و می تواند بهترین شرایط را برای محیط مورد نظر شما به وجود بیاورد.

برای خرید فوگر سرد چه باید کرد؟

به نظر شما مهم ترین نکته برای خرید فوگر سرد چیست؟ برای خرید این دستگاه، باید اول از همه تعیین کنید که می خواهید از آن برای چه مواردی استفاده نمایید. به عنوان مثال، خیلی مهم است که بدانید آیا شما می خواهید از این وسیله فقط برای خنک کردن محیط استفاده کنید یا مزرعه یا گلخانه خود را سمپاشی کنید. زیرا ممکن است بسته به کاربردی که شما از آن انتظار دارید، فروشنده نمونه های مختلفی از فوگر سرد را به شما پیشنهاد دهد.

یکی از مهمترین موضوعاتی که باید برای خرید این وسیله مد نظر قرار دهید، این است که حتماً به سراغ فروشگاه های معتبر و نام آشنا بروید. در غیر این صورت، نه تنها با استفاده از فوگر سرد نمی توانید رطوبت محیط مورد نظر خود را تنظیم کنید، بلکه حتی احتمال دارد این رطوبت تا حد زیادی افزایش یا کاهش یابد. ین امر، یکی از مهم ترین دلایل ایجاد تولید قارچ و میکروب است و به همین علت باید از کسانی که این وسیله را خریداری کرده اند، درباره تجربه شان از خرید فوگر سوال بپرسید تا بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید.

مهپاش صنعت فروشنده بهترین مدل های فوگر سرد

 شما می توانید با اطمینان کامل از اعتبار و کیفیت بالای دستگاه فوگر سرد در فروشگاه مهپاش صنعت، بهترین مدل های این محصول را در این فروشگاه خریداری کنید. کارشناسان مهپاش صنعت به صورت رایگان شما را راهنمایی می کنند تا بتوانید بهترین دستگاه فوگر سرد را برای محیط مورد نظر خود خریداری کنید.

همچنین قیمت فوگر سرد نیز در این فروشگاه نسبت به ویژگی هایی که ارائه می دهد، بسیار مناسب و اقتصادی است. پس بعد از این که متوجه شدید که فوگر سرد چیست و چگونه کار می کند، وقت آن می رسد که از آن برای کار مورد نظر خود استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *