وبلاگ

مه پاش برای لوبیا / انواع مه پاش برای لوبیا + کاربرد

در مکان هایی که رطوبت هوا کم است، شاید محصولات گیاهی مانند لوبیا رشد خوبی نداشته باشند. در این شرایط، باید از مه پاش برای لوبیا استفاده شود تا بتوان شرایط محیطی مناسبی برای رشد این گیاه به وجود آورد. شما می توانید برای خرید انواع مه پاش لوبیا، از طریق فروشگاه مه پاش صنعت اقدام کنید. در این فروشگاه انواع نمونه های سیستم مه پاش برای همه گیاهان مانند لوبیا و سایر حبوبات وجود دارد و شما می توانید بر اساس محیط مورد نظر خود، بهترین سیستم را خریداری کنید.

انواع مه پاش ها برای آبیاری لوبیا

به طور کلی، انواع مه پاش نمونه های مختلفی دارند که شما می توانید بر اساس محیط مورد نظر خود و نوع لوبیا، یکی از آنها را انتخاب کنید. البته بهتر است برای انتخاب یکی از این سیستم های مه پاش با افراد آگاه و کارشناس مشورت کنید تا بدانید که کدام نمونه برای شما مناسب تر است. در ادامه، ۴ مدل از رایج ترین نمونه های مه پاش که می توانید از آنها برای آبیاری و تنظیم رطوبت گیاه لوبیا استفاده کنید را نام می بریم.

  • مه پاش تک نازله: همان طور که از نام آن هم می توان متوجه شد، مه پاش تک نازله فقط یک نازل دارد که از طریق آن نازل، مه وارد محیط می شود.
  • مه پاش کم فشار: در صورتی که در مکان مورد نظر شما فشار آب زیادی وجود ندارد، می توانید از مه پاش کم فشار استفاده کنید. البته مه پاش کم فشار برای مکان های خیلی بزرگ مناسب نیست.
  • مه پاش چهار طرفه: ین مه پاش می تواند مه و بخار تولید شده را به چهار جهت مختلف پرتاب کند.
  • مه پاش ۶ طرفه: اگر به مه پاشی نیاز دارید که مه و بخار تولید شده را به جهات بیشتری پخش کند، می توانید از مه پاش شش جهت استفاده کنید.
انواع مه پاش ها برای آبیاری لوبیا

اهمیت آبیاری لوبیا با مه پاش

استفاده از مه پاش لوبیا اهمیت بسیار زیادی در رشد و نمو این گیاه دارد. به طور کلی، وجود آب و رطوبت مهم ترین عوامل برای رشد انواع گیاهان و حتی حیوانات به شمار می آیند. در برخی مناطق به خاطر نداشتن بارندگی و رطوبت کافی، شرایط محیطی برای رشد لوبیا چندان مناسب نیست. به همین دلیل در این شرایط باید برای رشد بهتر این گیاه از سیستم مه پاش استفاده کرد.

استفاده از سیستم مه پاش در کشت لوبیا در واقع نوعی روش مصنوعی برای رساندن آب و رطوبت کافی به این گیاه است. این موضوع باعث می شود که هم شادابی گیاه به حداکثر برسد و هم ثمر دهی بسیار خوبی داشته باشد. به همین دلیل افرادی که قصد کشت لوبیا دارند، می توانند از سیستم مه پاش استفاده کرده و به سود قابل توجهی برسند.

نحوه عملکرد سیستم مه پاش لوبیا هم به این صورت است که می توانید هر سه تا چهار ساعت یک بار از آن برای رساندن مه و رطوبت مورد نیاز به لوبیا استفاده کنید. شما می توانید بر اساس نوع لوبیا و محیط کشت مورد نظر خود، این دستگاه را به راحتی تنظیم کنید تا رطوبت محیط را در اندازه خاصی قرار دهد.

بیشتر بخوانید: صفر تا صد راه اندازی گلخانه

انواع سیستم های آبیاری لوبیا

اگرچه سیستم مه پاش یکی از روش های کاملاً مدرن و جذاب برای رشد بهتر لوبیا به شمار می آید، اما علاوه بر مه پاش، سیستم های دیگری نیز برای آبیاری لوبیا وجود دارند که می توانید آنها را بشناسید و تصمیم بگیرید که کدام یک از آنها گزینه مناسب تری برای شما هستند. در ادامه، هر یک از این روش ها را به صورت مجزا معرفی می کنیم.

1. روش سنتی برای آبیاری لوبیا

در روش سنتی مهمترین عامل برای آبیاری لوبیا، داشتن آب فراوان است. در این روش غالباً از روش های خودکار و مدرن استفاده نمی شود و بیشتر افراد باید به صورت دستی تغییرات مورد نیاز خود را اعمال کنند. به عنوان مثال، آب را باید از رودخانه یا چاه بیرون آورده و از طریق شیارهایی که در مزارع به وجود می آورند، گیاه را آبیاری کنند.

انواع سیستم های آبیاری لوبیا

این روش فقط در صورتی مناسب است که یا زمین نسبتا کمی داشته باشید یا برای استفاده از زمین های بزرگ، نیروی کار زیاد و آب فراوانی داشته باشید. در صورتی که آب به مقدار کافی وجود ندارد، نمی توانید از روش سنتی برای آبیاری لوبیا استفاده کنید.

2. روش مدرن برای آبیاری لوبیا

در روش مدرن با به کارگیری جدیدترین روش های آبیاری، حداقل استفاده از نیروی کار دستی می شود. همچنین این روش به گونه ای عمل می کند که کمترین میزان هدر رفت آب را داشته باشید. در صورتی که منبع آب کافی وجود ندارد، می توانید از روش مدرن استفاده کنید تا با کمترین میزان مصرف آب، به بیشترین بهره وری و عملکرد برسید.

نحوه عملکرد روش مدرن برای آبیاری لوبیا هم به این صورت است که از طرف مخزن به سمت شلنگ ها و لوله هایی می رود که در مسیر گیاهان لوبیا قرار گرفته اند. سپس آب از طریق نازل های مه پاش خارج شده و باعث مرطوب شدن کشت لوبیا می شود.

بیشتر بخوانید: جدیدترین سیستم آبیاری قطره ای

چرا آبیاری لوبیا با مه پاش بهترین روش آبیاری در مقایسه با سایر روش ها می باشد؟

بر اساس مقایسه ای که در قسمت قبل در اختیار شما قرار دادیم، به احتمال خیلی زیاد متوجه شده باشید که چرا روش مدرن خیلی بهتر از روش سنتی برای آبیاری لوبیا است. اگر شما از برای لوبیا استفاده کنید، می توانید با کمترین میزان مصرف آب، به بهترین شکل ممکن رطوبت و آب مورد نیاز لوبیا را فراهم آورید.

در نتیجه، هزینه شما برای مصرف آب تا حد خیلی زیادی کاهش پیدا می کند. همچنین این روش نیازی به نیروی کار زیادی هم ندارد و شما می توانید با کمترین تعداد کارگر، به بهترین شکل ممکن گیاه لوبیا را به مرحله ثمردهی برسانید.

مه پاش برای لوبیا در گلخانه

به طور کلی، استفاده از مه پاش برای آبیاری لوبیا یک روش مدرن به شمار می آید که شما از طریق آن می توانید حتی زمینی به مساحت خیلی زیاد را هم به طور کامل آبیاری کنید. از طرف دیگر، از آنجا که مه پاش آب را به صورت مه و با قطرات خیلی ریز وارد محیط می کند، تاثیر خیلی بیشتری روی نحوه رشد گیاه لوبیا و ثمر دهی آن دارد؛ زیرا آب خیلی بهتر وارد خاک می شود.

مزایای آبیاری لوبیا با مه پاش

در ادامه برخی از اصلی ترین مزایای استفاده از مه پاش برای آبیاری لوبیا را نام می بریم که همه این مزایا باعث شده اند خیلی از افراد از این روش نسبت به روش سنتی برای آبیاری این گیاه استفاده کنند.

  • جلوگیری از به هدر رفتن آب
  • کاهش هزینه ها
  • افزایش سرعت در آبیاری
  • عدم نیاز به نیروی کار زیاد
  • قابل استفاده برای زمین های بزرگ
  • جلوگیری از فرسایش خاک
  • رساندن آب به عمق ریشه های لوبیا و نفوذ به عمق خاک

خرید مه پاش کشاورزی در مهپاش صنعت

شما می توانید بهترین و با کیفیت ترین مه پاش برای لوبیا را با قیمت کاملا مناسب و استثنایی از طریق فروشگاه مهپاش صنعت خریداری کنید. در فروشگاه مهپاش صنعت انواع سیستم های آبیاری و همچنین مه پاش با کیفیت بسیار بالایی ارائه می شوند. همچنین شما می توانید از کارشناسان مهپاش صنعت درباره خرید این سیستم ها بر اساس محیط مورد نظر خود مشاوره بگیرید. کارشناسان ما نحوه نصب و استفاده از سیستم مه پاش کشاورزی برای آبیاری لوبیا را نیز برای شما به صورت مفصل توضیح می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *