وبلاگ

مقایسه نازل مه پاش پلاستیکی با فلزی

مقایسه نازل مه پاش پلاستیکی با فلزی

در حال حاضر استفاده از سیستم مه پاش در مکان های مختلف رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. یکی از مهمترین قطعات موجود در مه پاش، نازل آن است که اهمیت زیادی در اندازه مه ایجاد شده توسط این سیستم دارد. بسیاری از افراد که قصد خرید مه پاش را دارند، می پرسند که نازل مه پاش پلاستیکی بهتر است یا فلزی؟ برای پاسخ به این افراد، باید بگوییم که تفاوت های زیادی میان این دو نازل وجود دارند و به همین دلیل ما در این مقاله به مقایسه نازل مه پاش پلاستیکی با فلزی می پردازیم.

هر یک از این نازل ها مزایا و معایب مربوط به خود را دارند. از این رو، اگر شما هم قصد خرید نازل مه پاش را دارید، باید حتماً هر یک از این نمونه ها را بهتر بشناسید تا بتوانید با دید وسیع تر و اطلاعات بیشتری بهترین گزینه را انتخاب کنید.

نازل مه پاش پلاستیکی

مهمترین مواد تشکیل دهنده نازل های پلاستیکی، پلاستیک و مواد پلیمری هستند. پلاستیک و مواد تشکیل دهنده این نازل مقاومت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل هم اصلاً پلاستیکی بودن این محصول، به معنای کم بودن دوام و ماندگاری آن نیست.

زمانی که فشار آب پایین است یا به دنبال یک نازل مناسب برای آب شهری می گردید، می توان از نازل مه پاش پلاستیکی استفاده کرد. از این رو، اگر می خواهید از مه پاش بدون پمپ استفاده کنید و مستقیم مه پاش را به شلنگ آب وصل نمایید، نازل پلاستیکی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

مه پاش پلاستیکی

نازل مه پاش فلزی

در مقابل نازل مه پاش پلاستیکی، نمونه فلزی قرار می گیرد که کاربرد بسیار زیادی دارد. بیشتر از همه از این نوع نازل در مکان های صنعتی استفاده می شود. برخلاف نازل پلاستیکی، از نازل مه پاش فلزی مواقعی استفاده می شود که فشار آب خیلی قوی است و از پمپ استفاده می کنند.

از آنجا که غالباً از نازل مه پاش فلزی در مکان های صنعتی استفاده می شود و به فشار آب زیادی نیاز دارد، هزینه آن نسبت به نازل پلاستیکی بیشتر است. برای استفاده از این نوع نازل باید فشار آب از ۱۱۰ بار بیشتر باشد.

مقایسه نازل مه پاش پلاستیکی با فلزی

در قسمت قبل به صورت مختصر اطلاعاتی درباره مقایسه نازل مه پاش پلاستیکی با فلزی به دست آوردید. گفتیم که از نازل فلزی در مکان های صنعتی استفاده می شود و فشار با آب باید نسبتا بالا باشد. این در حالی است که برای استفاده از نازل مه پاش پلاستیکی، نیازی به فشار بالا نداریم. از این رو، بیشتر مواقع از نازل مه پاش پلاستیکی در مکان های خانگی و نهایتاً نیمه صنعتی استفاده می شود.

 یکی دیگر از تفاوت های میان نازل مه پاش پلاستیکی با فلزی، اندازه سوراخ های نازل ها است. نازل های فلزی که در مکان های صنعتی از آنها استفاده می شود، سوراخ هایی با اندازه بین 0.01 تا 0.30 میلی متردارند. به خاطر وجود فنر و سوپاپ درون این نازل ها، فشار آب فوق العاده افزایش پیدا می کند و با قدرت بالا به محیط می رسد.

همین موضوع باعث می شود که اندازه مه ایجاد شده توسط مه پاش هایی که نازل فلزی دارند، فوق العاده کوچک باشد و به هیچ عنوان باعث خیس شدن محیط نخواهد شد. زیرا به محض این که از نازل خارج می شوند، بخار خواهند شد.

از طرف دیگر، بهترین فشار مورد نیاز برای مه پاش با نازل پلاستیکی بین ۱.۵ تا ۲.۰ بار است. این مسئله باعث می شود که قطرات مه ایجاد شده توسط مه پاش هایی با نازل پلاستیکی کمی بزرگ تر باشد. با این حال، قیمت آنها فوق العاده مناسب تر است و شما می توانید با کمترین هزینه ممکن آنها را راه اندازی نمایید. از نظر ظاهری هم باید بگوییم که نازل مه پاش فلزی نسبت به پلاستیکی زیباتر است.

انواع نازل مپاش پلاستیکی

در مقایسه نازل مه پاش پلاستیکی با فلزی به صورت مختصر اطلاعاتی درباره نازل مه پاش پلاستیکی به دست آوردید. اکنون باید بدانید که این نازل چه مشخصات دیگری دارد؟ فشار بار مورد نیاز برای نازل مه پاش پلاستیکی نهایتاً بین ۱ تا ۴ بار است. دبی خروجی هر یک از این نازل ها بین ۲ تا ۳ لیتر بوده و شما می توانید بر اساس مکان مورد نظر خود، از تعداد نازل های مختلفی برای سیستم مه پاش خود استفاده کنید.

اما اگر بخواهید از فشار آب شهری استفاده کنید، ۱۶ نازل کافی به نظر می رسد. شما می توانید نازل های مه پاش پلاستیکی را در نمونه های مختلفی تهیه کنید. برخی از این نازل ها تک نازله، برخی دو نازله و برخی ۴ یا ۵ نازله هستند.

انواع نازل مه پاش فلزی

گفتیم که برای استفاده از نازل مه پاش فلزی باید فشار آب نسبتاً بالا باشد. از این رو، در سیستم های مه پاش که در آنها از پمپ فشار قوی استفاده شده، نازل مه پاش فلزی می تواند گزینه مناسبی باشد. لازم به ذکر است که اگر آب منطقه مورد نظر شما کیفیت پایینی داشته باشد یا از فیلتر تصفیه آب استفاده نکنید، نازل مه پاش فلزی بعد از چند وقت رسوب می گیرد و باید آن را تعویض کنید.

انواع نازل مه پاش فلزی

البته در کنار مزایای بسیار زیادی که این نازل دارد و می تواند آب را با قطرات فوق العاده ریز به محیط پرتاب کند، این موضوع چندان جدی نیست و نهایتاً می توان از فیلتر تصفیه آب در سیستم مه پاش استفاده کرد.

کاربردها و مزایای نازل پلاستیکی

یکی از مهمترین مزایای نازل پلاستیکی، این است که هزینه خیلی کمی دارد و شما می توانید با کمترین هزینه ممکن آن را در سیستم مه پاش خانگی نصب کنید. به علاوه، با استفاده از این نازل می توانید رطوبت مورد نیاز برای مکان های مختلف را تامین کنید. همچنین نازل پلاستیکی در مقایسه با فلزی، در برابر خوردگی مقاومت خیلی خوبی از خود نشان می دهد و دوام و ماندگاری خیلی زیادی دارد.

اگر نازل پلاستیکی را از مکان های معتبری خریداری کنید، از قابلیت ضد چکه نیز برخوردار خواهد بود. از این رو، از هدر رفت آب جلوگیری خواهد کرد و این امر باعث کاهش هزینه های شما در قبض آب نیز خواهد شد. برخی از مهم ترین کاربردهای نازل مه پاش پلاستیکی عبارت اند از:

  • گلخانه
  • رستوران و کافی شاپ
  • فضای باز
  • مرغداری
  • گاوداری
  • دستگاه ضدعفونی کننده

کاربردها و مزایای نازل مه پاش فلزی

مهمترین کاربردهای نازل فلزی در سیستم مه پاش، در مکان هایی است که پمپ فشار قوی وجود دارد. به خاطر رسوب گرفتن این سیستم و از آنجا که بیشتر مواقع در نازل های خانگی از فیلتر تصفیه آب استفاده نمی شود، نازل فلزی گزینه چندان مناسبی برای استفاده خانگی نیست. اما در مکان های صنعتی و نیمه صنعتی که در سیستم مه پاش، پمپ فشار قوی و فیلتر تصفیه آب وجود دارد، می توان با استفاده از نازل فلزی قطرات آب را با کوچک ترین اندازه به محیط اطراف پرتاب کرد.

سخن پایانی

 با بررسی مقایسه نازل مه پاش پلاستیکی با فلزی در این مقاله، به احتمال زیاد متوجه شده باشید که کدام یک از این نازل ها برای سیستم مه پاش شما مناسب تر هستند. شما باید بر اساس استفاده ای که از سیستم مه پاش دارید و تجهیزات موجود در آن، از بهترین نازل برای خود استفاده کنید.

همچنین شما می توانید انواع نازل های پلاستیکی و فلزی را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت از فروشگاه مه پاش صنعت خریداری نمایید. به علاوه، می توانید با کارشناسان مه پاش صنعت تماس بگیرید و بعد از دادن اطلاعات کافی درباره محیط مورد نظر خود و نوع مه پاشی که می خواهید بخرید، از آنها مشاوره گرفته و بهترین نازل را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *