وبلاگ

مه پاش نازلی

مه پاش نازلی

مه پاش نازلی یکی از نام های مختلفی است که برای دستگاه های مه پاش در نظر گرفته می شود. این نوع رطوبت ساز ها سیستم هایی در جهت افزایش رطوبت محیط و کاهش دمای محیط هستند که امروزه در مکان های فضای باز مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند و طرفداران فراوانی دارند. در این مقاله درباره مه پاش نازلی و ویژگی های آن صحبت خواهیم کرد.

مه پاش نازلی چیست؟

دستگاه مه پاش نازلی یک سیستم رطوبت ساز است که با استفاده از مکانیزم پودر کردن ذرات آب به قطرات بسیار ریز و پخش کردن این ذرات در محیط اطراف، موجب کاهش دمای محیط به میزانی قابل توجه و افزایش رطوبت آن می شود. ذرات آب ریز شده توسط نازل ها، به صورت مه و رطوبت در محیط پراکنده شده و با جذب گرمای محیط، به سرعت تبخیر می شوند. این اتفاق موجب خنک شدن محیط پیرامون خواهد شد.

مه پاش نازلی چیست؟

همچنین شما عزیزان می‌تواند برای خرید مه پاش و همچنین استعلام قیمت روز با کارشناسان مه پاش صنعت به صورت کاملا رایگان با شماره تماس 09194690649 در ارتباط باشید تا شما عزیزان را با توجه به نیاز و شرایط‌تان به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند.

نازل در مه پاش ها چه نقشی را ایفا می کند؟

نازل مه پاش مهم ترین قطعه در دستگاه های مه پاش نازلی است و وظیفه پودر کردن آب به ذرات بسیار ریز را به عهده می گیرد. نازل های مه پاش دارای جنس ها و کیفیت های متفاوتی بوده و با قیمت های متفاوتی در بازار عرضه می شوند. برای مثال، نازل های برنجی و استیل بهترین انواع نازل های مه پاش هستند و نسبت به نازل های مه پاش پلاستیکی، کیفیت بهترین دارند. همچنین هر کدام از نازل ها دارای چندین سایز مختلف می باشند.

نازل در مه پاش ها چه نقشی را ایفا می کند؟

انواع مختلفی از مه پاش نازلی وجود دارد که عبارت اند از:

  • تک نازله
  • دو نازله
  • چهار نازله

پایه نازل و اهمیت آن در مه پاش نازلی

پایه های نازل نقطه اتصال نازل های مه پاش نازلی و شلنگ مه پاش هستند. در واقع نازل های مه پاش روی این پایه ها قرار می گیرند و وظیفه آب پاشی را انجام می دهند. پایه نازل مه پاش باید جنس مناسبی داشته باشد تا بتواند از نشتی آب جاری در شلنگ به بیرون جلوگیری نماید.

پایه نازل و اهمیت آن در مه پاش نازلی

پایه های نازل مه پاش دارای دو نوع “فیتینگی” و “رزوه ای” هستند و جنس آن ها باید با جنس نازل یکسان باشد. همچنین، سایز پایه نازل باید با سایز شیلنگ مه پاش برابر بوده تا بتواند به آسانی به شیلنگ متصل شود.

فیلتر ها در مه پاش نازلی

آب مورد استفاده در دستگاه های مه پاش به طور طبیعی دارای انواع رسوبات و ذرات مختلف است که به منظور جلوگیری از ورود این ذرات به درون نازل ها، از فیلترهای مه پاش استفاده می شود. نبود فیلتر موجب می شود سوراخ های نازل کم کم دچار رسوب گرفتگی شده عملکرد نازل به طور کامل مختل شود.

فیلتر ها در مه پاش نازلی

انواع فیلتر مه پاش عبارت اند از:

  • فیلتر نمدی: فیلتر نمدی عملکردی قابل پیش بینی دارد و از ورود ذرات و رسوبات آب به نازل ها جلوگیری می کند. فیلتر نمدی مه پاش خود دارای انواع مختلفی است و تقسیم بندی آن بر اساس سایز منافذ فیلتر انجام می شود.
  • فیلتر پلی فسفات: عملکرد فیلتر پلی فسفات متفاوت است. این نوع از فیلتر مه پاش با استفاده از بدون بار کردن آب، موجب جذب رسوبات موجود در آب به فیلتر می شود.

پمپ مه پاش نازلی

پمپ های مه پاش نازلی وظیفه ایجاد فشار آب کافی در مه پاش را دارند تا نازل ها بتوانند آب را با فشار مناسب به بیرون انتقال دهند. اگر در ساختار دستگاه های مه پاش از پمپ مه پاش استفاده نشود، فشار آب فقط برابر با فشار آب شهری خواهد بود. لازم است بدانید که تمام قطعات به کار رفته در مه پاش، باید بتوانند فشار ایجاد شده توسط پمپ مه پاش را تحمل کرده و دچار خرابی نشوند. عملکرد مناسب یک پمپ مه پاش می تواند به آسانی کیفیت کار دستگاه مه پاش را افزایش داده و موجب ریزتر شدن قطرات خروجی آب توسط نازل شود.

پمپ مه پاش نازلی

مه پاش های نازلی چه کاربرد هایی دارند؟

مه پاش های نازلی در محیط های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند؛ از جمله:

  • رستوران ها
  • ویلا ها
  • گلخانه ها
  • محیط های باز
  • گاوداری ها
  • مرغداری ها

مه پاش های نازلی چه کاربرد هایی دارند؟

انواع مه پاش های نازلی با توجه به نوع کاربردشان خریداری و مورد استفاده قرار می گیرند. محیط های کوچک تر مانند رستوران ها به پمپ کوچکتر و فشار کمتری نیاز دارند؛ در حالی که در محیط های بزرگ تر مانند گاوداری ها، پمپ های قوی تری مورد نیاز است. در محیط هایی مانند رستوران ها و در فصول گرم سال، استفاده از مه پاش های نازلی می تواند کمک شایانی به ایجاد یک محیط خنک و دلنشین کند.

مه پاش صنعت فروشنده انواع مختلفی از این نوع مه پاش ها است و اگر قصد خرید مه پاش نازلی را دارید، تنها کافی است با ما تماس بگیرید.

سخن پایانی

در این مطلب درباره مه پاش نازلی و قطعات مختلف آن نکاتی را بیان کردیم. مه پاش های نازلی کاربرد های فراوانی دارند و به طور وسیعی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین انواع مختلفی از آن ها وجود دارد که با توجه به کاربرد و قدرت فشارشان، به تناسب استفاده می شوند. امیدواریم این مطلب مورد توجهتان واقع شده باشد. اگر در رابطه با مطالب مطرح شده سوالی دارید، با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

همچنین اگر مایل به کسب اطلاعات بیشتر و همچنین استعلام قیمت روز مه پاش می‌باشید،‌ می‌توانید با کارشناسان و متخصصان مه پاش صنعت به شماره تماس 09194690649 در ارتباط باشید.