وبلاگ

مه پاش التراسونیک

مه پاش التراسونیک

تکنولوژی در دنیای مدرن روز به روز در حال پیشرفت است. برای مثال، شاید مدت زیادی از اختراع اینترنت نگذشته باشد؛ اما امروز دنیا در حال استفاده از تکنولوژی 5G است. در مورد دستگاه های مه پاش نیز اوضاع به همین منوال است؛ در حالی که شاید مدت خیلی زیادی از اختراع این دستگاه ها نمی گذرد، با انواع و مدل های مختلفی از دستگاه های مه پاش رو به رو هستیم. مه پاش التراسونیک یکی دیگر از انواع دستگاه های مه پاش است که بسیاری امروزه از آن استفاده می کنند.

اما مه پاش التراسونیک چیست و چگونه کار می کند؟ مزایای و معایب آن چیست؟ روش نگهداری از آن چگونه است؟ در این نوشته از مه پاش صنعت، به بررسی جامع دستگاه های مه پاش التراسونیک می پردازیم؛ اما به این نکته توجه داشته باشید که در روند استفاده از مه پاش هر مدل و هر نوع متناسب به فضا و شرایط خاص می‌باشد، از این رو پیشنهاد ما به شما این است که در روند انتخاب مه پاش سعی بر این داشته باشید تا متناسب با شرایط و نیاز بهترین انتخاب را داشته باشید به این دلیل که ممکن است در روند انتخاب یک مدلی بهتر از مدل و نوع انتخاب شما وجود داشته باشد که بتواند با کمترین قیمت بهترین نتیجه را برای شما عزیزان در پی داشته باشد.

در این روند بهترین کار این است که با برقراری ارتباط با کارشناسان مرتبط از آن‌ها بر اساس نیاز و شرایط خود بخواهید تا بهترین گزینه را پیش پای شما عزیزان بگذراند؛ پیشنهاد ما به شما این است که با کارشناسان مه پاش صنعت در ارتباط باشید به این دلیل که مشاوره این مجموعه کاملا رایگان می‌باشد و همچنین با پشتوانه سال‌ها تجربه و کار در زمینه مه پاش می‌توانند بر اساس نیاز و شرایط شما بهترین گزینه را برای شما عزیزان شرح دهند؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس 09194690649 در ارتباط باشید.

مه پاش التراسونیک چیست؟

دستگاه رطوبت سار التراسونیک، دستگاه مه پاشی است که از یک دیافراگم فلزی یا سرامیکی برای تولید مه و ذرات ریز آب استفاده می کند. در این نوع دستگاه ها، دیفراگم در مقابل آب می لرزد و قطرات ریزی را تولید و به محیط اطرافش می فرستد. در برخی از انواع دستگاه های التراسونیک، مه تولید شده می تواند بسته به خواست شما، گرم یا سرد باشد. اگر در محیطی استفاه می کنید که کودکان در آن حضور دارند، تولید مه سرد امنیت بیشتری خواهد داشت.

مه پاش التراسونیک چیست؟

اساس کار مه پاش التراسونیک چیست؟

مه پاش التراسونیک بر اساس تبدیل انرژی الکتریکی به امواج هوا عمل می کند. آن ها پالس هایی کوتاه و با فرکانس بالا را منتشر می کنند. این پالس ها معمولا از طریق تولید صدا ایجاد می شوند. سنسور های دستگاه های التراسونیک با ارسال صدا از طریق هوا عمل می کنند. وقتی موج صوتی به چیزی برخورد می کند، از طریق هوا به سنسور بر میگردد. این به سنسور ها کمک می کند تا فاصله خود با اجسام را تشخیص دهند.

رطوبت ساز های التراسونیک زمانی کار می کنند که بخش خاصی از آن ها در آب غوطه ور شود. بخش غوطه ور شده در آب، سیگنال های الکترونیکی دریافت شده را به تبدیل به انرژی جنبشی در آب کرده و آب را به حرکت در می آورد.

ز

وقتی سرعت حرکت ذرات آب زیاد شد، این ذرات دیگر نمی توانند به آن قطعه بچسبند. این مسئله باعث ایجاد خلا و فشره شدن قطرات و در نتیجه آن، تولید حباب می شود. به این پدیده، انفجار حباب کاویتاسیون گفته می شود.

پس از رخ دادن کاویتاسیون، چیزی به نام موج مویینگی شکسته ایجاد می شود. قطرات آب به نوعی “شکسته شده” و در هوا پراکنده می شوند. این یعنی آن ها تبدیل به ذرات بسیار ریز مه شده و در محیط اطراف پخش می گردند.

این فرایند سبب می شود تا دستگاه های التراسونیک توانند با صرف انرژی کم، ساعت ها به تولید مه و رطوبت بپردازند. در واقع این موضوع باعث سازگاری بیشتر رطوبت ساز های التراسونیک با محیط زیست می شود.

مراحل تولید مه در رطوبت ساز های التراسونیک

رطوبت ساز های التراسونیک، مرحله به مرحله به شکل زیر عمل می کنند:

  • رطوبت ساز آب را به لرزه در می آورد.
  • لرزش بیش از حد باعث می شود آب نتواند شکل خود را حفظ کرده و با آن لرزش هماهنگ باشد.
  • آب به قطرات کوچک تجزیه شده و به بخار تبدیل می شود.
  • رطوبت ساز التراسونیک این بخار و مه تولید شده را به عنوان یک هوای مرطوب تمیز و ضدعفونی شده در محیط اطراف پراکنده می کند.
  • محیط اطراف در اثر این کار، مرطوب تر و خنک تر می شود.
مراحل تولید مه در رطوبت ساز های التراسونیک

مزایا و معایب مه پاش های التراسونیک

رطوبت ساز های التراسونیک مزایا و معایب مختلفی دارند. طرفداران و منتقدان این نوع رطوبت ساز ها، هر کدام نکات خاصی را برای اثبات حرفشان بیان می کنند. برای مثال، از مزایای مه پاش های التراسونیک می توان موارد زیر را نام برد:

  1. کم صدا بودن: رطوبت ساز های التراسونیک تقریبا بدون صدا هستند و هیچ قطعه خاصی از آن ها سر و صدای آزاردهنده ای تولید نمی کند.
  2. تمیز کردن آسان: در ادامه، مراحل تمیز کردن این نوع مه پاش ها ا برایتان شرح خواهیم داد. اما به طور خلاصه، باید اشاره کنیم که تمیز کردن این نوع رطوبت ساز ها بسیار آسان و راحت است.
  3. نداشتن هزینه تعمیر: پس از خرید مه پاش های التراسونیک، دیگر لازمنست نگران خرابی یا تعمیر آن باشید. اگر آن ها را به موقع تمیز کنید، هیچ مشکل خاصی برایشان ایجاد نخواهد شد.
  4. صرفه جویی در مصرف انرژی: رطوبت ساز های التراسونیک مقدار بسیار کمی انرژی را در طول روز مصرف می کنند. هزینه استفاده از آن ها کمتر است و از این جهت سازگاری مناسبی نیز با محیط زیست دارند.
مزایا و معایب مه پاش های التراسونیک

اما در کنار نکات بالا، رطوبت ساز های التراسونیک معایب خاص خود را دارند که نمی توان آن ها را نادیده گرفت. از جمله این معایب، موارد زیر دارای اهمیت بیشتری هستند:

  1. بدون فیلتر بودن: رطوبت ساز های التراسونیک دارای فیلتر نیستند و آب را مستقیما تبخیر کرده و در محیط پخش می کنند. از آنجایی که آب شهری اصولا دارای رسوبات بسیار زیادی می باشد، این رسوبات به مرور زمان در قطعات مختلف رطوبت ساز شما جمع می شوند. از این رو شما ناچار خواهید بود که این نوع مه پاش ها را مرتبا تمیز کنید. راه حل دیگر این مسئله، استفاده از آب مقطر است که آن هم دردسرها و مشکلات خودش را دارد.
  2. تجمع باکتری ها: دستگاه های مرطوب کننده التراسونیک هوا را به نوعی تصفیه و ضدعفونی می کنند. از این رو خود محل تجمع باکتری های مختلفی می باشند. این موضوع در دراز مدت برای سلامت شما مفید نخواهد بود.
  3. گران بودن: مه پاش های التراسونیک قیمت بالایی دارند. آن ها به خاطر قطعات و فناوری مورد استفاده خود و همچنین ظاهر شیی که دارند، اصولا با قیمت های بالایی به فروش می رسند.

چگونه رطوبت ساز های التراسونیک را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن مه پاش های التراسونیک، یک روتین روزانه و یک روتین هفتگی وجود دارد. در روتین روزانه باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • رطوبت ساز را خاموش کرده و از برق بکشید.
  • نازل را از بالای مه پاش برداشته و آن را تمیز و خشک کنید.
  • مخزن مه پاش را از آب خالی کنید.
  • داخل مخزن آب مه پاش را با دستمال خشک یا دستمال کاغذی تمیز کنید.
  • سپس درون مه پاش آب بریزید.

مه پاش شما مجددا تمیز و آماده به کار است.

چگونه رطوبت ساز های التراسونیک را تمیز کنیم؟

در روتین هفتگی، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • رطوبت ساز را از برق بکشید و نازل را تمیز و خشک کنید.
  • مخزن آب مه پاش را خالی کرده و برای تمیز کردن آن، از سرکه سفید یا مواد سفیدکننده استفاده کنید. احتمالا سرکه سفید گزینه بهتری باشد.
  • مخزن را ببندید و آن را تکان دهید تا مطمئن شوید محلول پاک کننده شما همه نقاط را پوشش می دهد. به سرکه سفید 20 تا 30 دقیقه زمان بدهید تا مخزن مه پاش شما را تمیز کند.
  • مخزن را خالی کرده و آن را با آب تمیز کنید.
  • داخل مخزن را با دستمال تمیز کنید.
  • درون مه پاش آب بریزید و مجددا از آن استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مطلب درباره مه پاش التراسونیک و ویژگی های آن نکات مهمی را بیان کردیم. احتمالا پس از خواندن این نوشته، شما با طرز کار رطوبت ساز های التراسونیک به طور کامل آشنا شده، مزایا و معایب آن ها را می دانید و با نحوه تمیز کردن آن ها آشنایی دارید. امیدواریم این مطلب به طور کامل مورد توجه تان واقع شده باشد. اگر در رابطه با نکات مطرح شده سوالی دارید، لطفا در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.